Berit Skrevet 24. juni 2015 #1 Del Skrevet 24. juni 2015 Pleier ikke det. Bare henger det finnt opp på tørk. Noen ganger tar jeg det i tørketrommelen, men da blir det så krøllet. Selv bryr jeg meg ikke om det er krøllet, bare det er rent. Men kommer man på besøk, ser det ikke så fint ut når det er krøllete, og man mistenker kanskje at det ikke er rent? Hva gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Del Skrevet 24. juni 2015 Verken stryker eller glatter. Har det i tørketrommelen, og ja, det blir jo litt krøllete, men det bryr meg fint lite. Et godt krøllete sengetøy er mer sannsynlig at er helt nyvasket enn et som er litt glatt. Det glatter seg jo ut etter et par netters bruk, og blir mykere. Så nei, som gjest hadde det ikke falt meg inn å tro at krøllete sengetøy ikke var nyvasket.. Anonymous poster hash: 029e3...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg tørker sengetøy på tørkestativ, bretter det pent og glatter det når det er fuktig, og henger det til tørk. Alltid pent når jeg tar det på senga, det ser så mye mer innbydende ut Anonymous poster hash: da2d3...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 24. juni 2015 #4 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg stryker ikke og glatter ikke. Putter det som regel i tørketrommelen etter vask. Så foretrekker jeg helst sengesett i krepp, - og det er jo "krøllete" fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 24. juni 2015 #5 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg stryker sengetøy i bomullssateng, ellers ikke. Hadde som gjest ikke tenkt over at sengetøyet var krøllete, med mindre jeg var på hotell el.l.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Del Skrevet 24. juni 2015 Kjøper bare sengetøy av god kvallitet de trengernikke strykes. Henger det pent opp. Om et sengetøy er rent eller ikke kjenner en på lukta når en legger seg i det. Anonymous poster hash: 94bcb...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg har en varmrulle på vaskerommet som jeg bruker til sengetøy, gardiner og duker. Synes det er deilig å legge meg i glattstrøket sengetøy. Dessuten tar det mye mindre plass i skapet når det er strøket. Anonymous poster hash: 230a5...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. juni 2015 #8 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker strykejern på skjorter og perler. Sengetøy får bare være krøllete. Hadde kanskje giddet å stryke det om jeg hadde hatt interiørblogg og skulle poste bilde hver gang jeg hadde skiftet sengetøy eller kjøpt meg en ny pyntepute eller plastikkblomst til sengen eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 24. juni 2015 #9 Del Skrevet 24. juni 2015 Nei, jeg henger det opp på stativ inne eller på klessnora ute, og det er aldri krøllete. Husker moren min strøk alt av tøy, til og med håndklær, truser, sengetøy og lommetørklær. Hun hadde også en klesrulle som hun brukte til sengetøy, duker og andre store ting. Jeg prioriterer å bruke tid på andre ting enn å stryke, det er både kjedelig og tidkrevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Del Skrevet 24. juni 2015 Nei, jeg henger det opp på stativ inne eller på klessnora ute, og det er aldri krøllete. Husker moren min strøk alt av tøy, til og med håndklær, truser, sengetøy og lommetørklær. Hun hadde også en klesrulle som hun brukte til sengetøy, duker og andre store ting. Jeg prioriterer å bruke tid på andre ting enn å stryke, det er både kjedelig og tidkrevende. Jeg synes det er veldig avslappende og meditativt. Litt sånn "Nå er jeg bare her og nå og nå skal jeg bare stryke". Anonymous poster hash: 230a5...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. juni 2015 #11 Del Skrevet 24. juni 2015 Elsker å stryke . Så her blir alt, til og med mannens boxere, strøket. Da står jeg og kikker utover sjøen, filosoferer over livet, stryker og slapper av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Del Skrevet 24. juni 2015 Nei, huff, høres ut som alt for mye jobb, en skal jo ligg å kna oppi der i 8 timer hver natt, da blir det jo krøllete uansett. Anonymous poster hash: f2106...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 24. juni 2015 #13 Del Skrevet 24. juni 2015 Alltid strøket sengetøyet . Og det meste av klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missuvillig Skrevet 24. juni 2015 #14 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker å brette sengetøyet når tørketrommelen er ferdig med sitt og det enda er varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 25. juni 2015 #15 Del Skrevet 25. juni 2015 Nei,bruker tørketrommel.Og fyller denne ikke full.Da blir tøyet ikke så krøllete .Noen ganger har jeg brukt ei rulle,men det er skjeldent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 25. juni 2015 Forfatter #16 Del Skrevet 25. juni 2015 Interessant, takk for svar Skal ha gjester, så tenkte å stryke sengetøyet litt denne gangen. Stryker alt av bluser, noen gensre og topper, ellers gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #17 Del Skrevet 25. juni 2015 Nei, det gidder jeg virkelig ikke å bruke tid på. Jeg kan forstå de som synes det er meditativt å stryke, men der er ikke jeg. Jeg stryker konsekvent ingenting utenom bunadskjorta mi :-) Er derimot nazi på hvordan jeg henger opp klærne mine, og når det blir gjort riktig er det ikke behov for å stryke. Anonymous poster hash: a878a...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. juni 2015 #18 Del Skrevet 25. juni 2015 Har aldri strøket eller glattet på sengetøy som er vasket. Det gidder jeg ikke. Jeg strekker imidlertid på det mens det er vått, og henger det pent opp til tørk. Det hjelper, og det ser glattere ut når det er tørt. Bra nok! En sjelden gang tromler jeg det tørt, men da må man stå parat og nappe det ut av trommelen med det samme det er tørt, ellers blir det liggende og skrukke seg noe veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 25. juni 2015 #19 Del Skrevet 25. juni 2015 Alltid strøket sengetøyet . Og det meste av klær. Oi, blir så overrasket når unge mennesker gjør dette. Husker vi brukte en gammel klesrulle da jeg vokste opp. Så lenge jeg tar det ut av vaskemaskinen med en gang det er ferdig og henger det pent opp, synes jeg det stort sett er rett og uten skrukker. Tar det ikke i tørketrommelen, for da blir det krøllete. Liker dessuten at det er litt stivt, ikke sånn det blir etter tørketrommelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 25. juni 2015 #20 Del Skrevet 25. juni 2015 Nei aldri om jeg gidder å bruke tid på det, men bestemoren min gjorde deg alltid før hun fikk seg tørketrommel for å gjøre sengetøyet mykt. Men nå slippet hun jo det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå