AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 En bekjent av meg hevder at flyselskapene justerer billettprisene utfra antall besøk man har hatt på siden til flyselskapet. At de rett og slett følger med på søkene man gjør og antall ganger man er innom, og deretter setter opp prisen. Noen som har noen erfaring med at dette stemmer? Norwegian f.eks. Anonymous poster hash: 9bd7c...042
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Ja, jeg synes påfallende ofte at prisene går opp dagen etter at jeg driver og sjekker. Slik at det ender opp med å bli dyrere når jeg har fått sovet en natt på det og er klar til å bestille. Litt senere kan prisen ha dalt igjen. Sist jeg skulle bestille, var det KJEMPEirriterende. Jeg skulle bestille to billetter. De to siste som var igjen i denne priskategorien. Kom så langt at jeg tastet inn kredittkortopplysninger. Så fikk jeg feilmelding på transaksjonen - og da jeg skulle prøve på nytt, sto det jo at de to siste billigbillettene var kjøpt. Men det var jo mitt kjøp som nesten var gått gjennom, men ikke helt. Så prøvde jeg en gang til, fikk en ny feilmelding, da var prisen plutselig gått opp enda et hakk. Da ringte jeg til kundesenteret og fikk bestilt per telefon i stedet. Jeg slapp å betale 300 kr kundesenteravgift, pga at jeg hadde fått feilmeldinger på nettet. De kunne ikke gi meg den billigste billettypen, men jeg fikk i allefall forhindret at prisene hoppet opp enda en gang... Synes det er så stressende å bestille, når prisene ikke er stabile. Anonymous poster hash: b61dc...08a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Aah, konspirasjonsteorier.. Selv om nettselskapene blånekter for at de justerer pris etter søk, er jeg personlig såpass overbevist om det motsatte at jeg med vilje begrenser antall søk på de rutene jeg er mest interessert i. Altså, jeg tenker at bedre med søk kanskje annenhver dag istedenfor både morgen og kveld i de periodene jeg leiter etter ferie. Like greit og oversiktlig å notere ned på et ark evt forandringer. Det at de justerer pris etter interesse/ antall søk ble iallefall gradvis min oppfatning og i ettertid har jeg hørt flere ha påstått det samme som du har hørt. Om det er totalt antall søk på en gitt flyvning eller fra den enkelte ip-adresse har jeg ingen teorier om. Høres kanskje overkant paranoid ut, men jeg taper iallefall ikke på å holde tilbake Bare spekulasjoner seff. Men har fått sterk følelse av at prisen ikke bare bestemmes av antall ledige seter i forskjellige prisklasser men også av interesse. Noen som vet konkret?? Anonymous poster hash: e5e5e...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå