Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kjære medlemmer smile.gif

Jeg er en jente på 26 år. Er litt ny her så jeg håper dere kan hjelpe meg litt.
Jeg og min mann har prøvd å få barn nå i 3 mnd men lykktes dessverre ikke. Jeg har nå i juni begynnt på folat med håp på å bli gravid. Vi er begge to i god fysisk form sammt helesmessig.

Saken er det at jeg har en syklys på 28 dager og får eggløsning den 14 dag. Så jeg forventer EL om 2 dager. Vår siste sammleie har vært Søndag kl 24.00, prøblemet er da at han jobber 3 timer unna og sover det meste der i ukedagene mens helgen er han hjemme. Så jeg lurer på om sæceller fortsatt er i live innen fredag som er EL. ?

Har en del utflodhet også siden mandag... Og hvordan finner man ut når på dagen man får EL, han kommer tross alt på fredag kveld så....kanskje vi fortsatt kan klare det dersom egget fortsatt er der.... Håper til positivt svar fra dere smile.gif Ha en flott dag alle sammen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første, folat gjør deg ikke lettere gravid. Det skal redusere sjansene for å få barn med ryggmargsbrokk. Bør tas fra man starter prøving og hvertfall til man er 12 uker på vei.

B-vitaminene b6 og b12 kan hjelpe med å få syklsuen stabil om man har det problemet, men det virker det ikke som du har.

3 mnd er ikke lenge å prøve å bli gravid på, det er innenfor normalen, de aller fleste blir gravide innen 6 mnd.

Sædceller lever i gjennomsnitt 72 timer(3 døgn)

Å finne ut akkurat når på dagen man har el er veldig vanskelig/nesten umulig.

Hormonet(LH) som gjør at egget løsner har som oftest stigning om kvelden. Da skjer eggløsning stort sett innen 24 timer, når egget så løsner lever det i ca 24 timer.

Dere har ikke mulighet til å ha sex før fredag. Sånn er situasjonen deres og det er ikke noe å gjøre noe med.

Les mer om syklus og eggløsning på syklus.info

Lykke til med prøvingen

Anonymous poster hash: 1641a...d92
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at sædcellene overlever så lenge, men det er mulig.

Hvis han er bortreist i ukedagene, så blir det feil å telle at dere har prøvd i 3 pp/måneder. Det beste er å telle bare de periodene hvor dere sikkert traff el. For eksempel, denne måneden ville jeg ikke telt.

Anonymous poster hash: bc14d...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...