AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Skal på butikken og handle blant annet ruccola, og som vanlig så blir vel 2/3 av pakken kastet. Vi klarer aldri å spise en hel pakke med ruccola og de finnes jo bare (som jeg finner) i store pakker. Kan man fryse ruccola?Anonymous poster hash: 11717...023
metempsychosis Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Salat generelt mister "sprøheten" når det blir fryst ned, så det er ikke noe jeg ville anbefalt... Derimot har jeg sett (på det store internett) at man kan lage chips av de fleste salatsorter. Kanskje noe for dere?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Hva med å planlegge for flere måltider av gangen? Det er jo ikke noe problem å lage en ny middag dagen derpå som også bruker ruccola? Eller ha ruccolaen med til lunsjen? Eller la være å kjøpe ruccola/spise opp alt? Jeg spiser ofte en hel pakke ruccolo helt alene, jeg... Anonymous poster hash: 36808...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Ruccola kan varmebehandles som spinat, og brukes feks i pastasaus, suppe eller omelett. Dessuten holder den seg noen dager om du vasker og tørker den godt så snart den er i hus, og oppbevarer i tett ziplock-pose i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 6bb52...a7f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 PS: Et annet alternativ er å lage pesto av ruccolaen - da vil den også holde en god stund i tett glass i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 6bb52...a7f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Hva med å planlegge for flere måltider av gangen? Det er jo ikke noe problem å lage en ny middag dagen derpå som også bruker ruccola? Eller ha ruccolaen med til lunsjen? Eller la være å kjøpe ruccola/spise opp alt? Jeg spiser ofte en hel pakke ruccolo helt alene, jeg... Anonymous poster hash: 36808...fcf Vi får til å bruke en del av ruccolaen i blant, men aldri en hel pakke. Vi hiver selvfølgelig ikke pakken etter en dag, vi tar vare på den til den blir dårlig og får da til å bruke mer men pakkene er jo som regel ganske store. Fant i dag en pakke som var litt mindre så er vel kanskje håp da å få brukt den opp Når jeg bodde alene så delte jeg opp div som løk, purreløk, chili, spinat ol. Og frøs ned, istedenfor å aldri kjøpe siden jeg brukte de sjeldent opp uten å fryse. Takk for alle svarAnonymous poster hash: 11717...023
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker ruccula som salat på brødskiver i lag med pålegg, f.eks skinke eller leverpostei. Jeg spiser ofte en pakke ruccula i lunsjen, litt på skivene og så mauler jeg resten som snacks. Anonymous poster hash: e794e...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå