AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Dårlig tittel, men jeg er på jakt etter gode kort jeg kan bruke og samle poeng med o.l. Som har null rente første mnd (det gjelder kanskje alle?), og som altså ikke koster meg en krone, men heller hjelper meg til å spare litt her og der. Jeg har per nå bank Norwegian, men har enda ikke tatt set i bruk, og skandiabanken sitt. Lurer på å avslutte sistnevnte, og erstatte med et bedre. Anonymous poster hash: b9ed4...572
Gjest Walden Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 365 direkte er det 80 øre rabatt på esso, 2% på alle bensinstasjoner og 3,65% cashback på bensin? Noe sånt Ya kredittkort har valgfri bonus hver mnd, f.eks i juni er det 4% på dagligvare
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Kredittkort anbefales ikke til hverdags. Umulig å spare noe på bruke dette med dagens lave renter. En glipp med betaling av avdrag (utsatt betaling) og du har ødelagt regnestykket for lang tid. Anonymous poster hash: 31282...6aa
Gjest Walden Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Kredittkort anbefales ikke til hverdags. Umulig å spare noe på bruke dette med dagens lave renter. En glipp med betaling av avdrag (utsatt betaling) og du har ødelagt regnestykket for lang tid. Anonymous poster hash: 31282...6aa Man har 50 dager på seg til å betale. Om du ikke har såpass kontroll, nei da er ikke kredittkort noe for deg. For oss andre er det en fin måte å spare noen tusenlapper i året på. 4% på dagligvare..you do the math Her bruker vi ca 60.000 i året på dagligvarer 3
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Kredittkort anbefales ikke til hverdags. Umulig å spare noe på bruke dette med dagens lave renter. En glipp med betaling av avdrag (utsatt betaling) og du har ødelagt regnestykket for lang tid. Anonymous poster hash: 31282...6aa Tull og tøys, det er da aldeles ikke vanskelig hvis man har litt oversikt over egen økonomi. Selv om noen har kuttet ut avtalegiro kan man fremdeles få efaktura som man godkjenner i nettbanken sin. Ts: Selv har jeg mange kredittkort avhengig av bruk. Jeg veldig fornøyd med TrumfVisa som gir 2% kjøp på alle kjøp tilknyttet dagligvarekjedene Trumf gjelder for, samt 1% på alle andre kjøp (unntaket er konkurrenter). I tillegg har de også Trippel-Trumf-dager som gir 4% igjen. Ellers har man Bank Norwegian-kortet som gir: 20 % av billettprisen i CashPoints på Flex-billetter 5 % av billettprisen i CashPoints på LowFare-billetter 1 % av kjøpesummen på alle andre kjøp med Norwegian-kortet Har også f.eks 365 som er nevnt her, Ikano Visa, Choice (gullkort, så her har jeg fått en god del hotellopphold), SAS, Finnair og mange flere. Så lenge man har god kontroll er kredittkort supert å bruke. Og jeg får igjen mye på dette i året så lenge man er konsekvent. En ting er at vi kanskje bruker 50-60 000 kr på dagligvarer i året, men bruker man det til alle andre kjøp i tillegg, f.eks reiser, så kan man få igjen mye. Det blir faktisk en god del tusenlapper. Mvh Yvonne Endret 24. juni 2015 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker Trumf Visa til alle kjøp untatt dagligvarer på ikke-Trumf-butikker og til kjøp av flybilletter hos Bank Norwgian. Der bruker jeg Bank Norwegian-kortet. Anonymous poster hash: a0393...dc8
RompeRusk Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Kredittkort er et fantastisk gode dersom man bruker det riktig! Jeg har trumf visa som jeg bruker mest, bank norwegian som jeg skal avslutte pga lite bruk, og nettopp mottatt 365 direkte
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Kredittkort anbefales ikke til hverdags. Umulig å spare noe på bruke dette med dagens lave renter. En glipp med betaling av avdrag (utsatt betaling) og du har ødelagt regnestykket for lang tid. Anonymous poster hash: 31282...6aa Jo, det gjør det. Cashback kan utgjøre flere tusenlapper i året. Jeg er enslig, og fikk blant annet nesten 2 000 i cashback fra Trumf Visa-kortet mitt i fjor. Det er også veldig gode rabattordninger mange steder med kredittkort. Så lenge man velger kort som er gratis å ha og bruke, og betaler hele beløpet for forfallsdato, er det absolutt null problem å bruke kredittkort til hverdags. Anonymous poster hash: a0393...dc8 1
TrickyCicci Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Enig med flertallet, mye å spare på å bruke dette bevisst. Selv har vi Trumf Visa og Coop Mastercard som gir 2% (blir litt mer på coop nå) i sine respektive butikker, i tillegg til 1 % på alt som ikke er konkurrerende dagligvare. 365 til drivstoff og klær, ikano visa til hvis vi trenger noe på månedens kategori. I tillegg har vi shell mastercard, men det kommer jeg nok til å avslutte, bruker bare 365 nå. Bruker også kickback.no når jeg skal handle enkelte ting på nettet. Samlet får vi rundt 5000 årlig i cashback el. kickback, og det uten at vi har gjort endringer i forbruksvanene våre, så uten disse kortene hadde vi da brukt 5000kr mer årlig enn nødvendig. Og man kan komme langt med 5000kr..
Sophie-Ann Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Vil anbefale Amex med Eurobonus og MC med Eurobonus, da får du bonuspoeng på alt du kjøper. Har du Trumf kort i tillegg, får du dobbelt
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Vil anbefale Amex med Eurobonus og MC med Eurobonus, da får du bonuspoeng på alt du kjøper. Har du Trumf kort i tillegg, får du dobbelt Jeg har MC med Eurobonus, men man kan altså ha Amex med Eurobonus i tillegg? Har ikke tenkt over det før, det må jeg sjekke ut. Mvh Yvonne
Pengebingen Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Jo, det gjør det. Cashback kan utgjøre flere tusenlapper i året. Jeg er enslig, og fikk blant annet nesten 2 000 i cashback fra Trumf Visa-kortet mitt i fjor. Det er også veldig gode rabattordninger mange steder med kredittkort. Så lenge man velger kort som er gratis å ha og bruke, og betaler hele beløpet for forfallsdato, er det absolutt null problem å bruke kredittkort til hverdags. Anonymous poster hash: a0393...dc8 Trumfbonus er 2% på dagligvarer og 1% alle andre kjøp i verden. Ulempen med å få 2000 i cashback er at du har brukt 100.000 kroner for å få det til. Om det bare er matkjøp er det 8333 kr pr mnd, ganske mye for en enslig. Om man tenker over forbruket kan man raskt spare mye mer enn de 2000 kronene, for å bruke 100.000 for å få 2000 tilbake er jo ikke akkurat et hyggelig regnestykke for lommeboka. Så hver gang cashback utgjør tusenlapper kan det kanskje være mer fornuftig å vurdere om så høyt forbruk egentlig er nødvendig, eller om det er mer å spare inn ved å redusere forbruket og handle mindre, heller enn å bruke kredittkort med cashback. Men ellers er det ikke noe galt i å bruke kredittkort hvis det er mest praktisk og man betaler innen forfall. Men om det er for å spare store summer, da tenker man litt feil etter min mening. Selvsagt kan man ha det for å spre bittelitt på det lille man tross alt må kjøpe, men å redusere forbruk er betydelig bedre for økonomien enn å ha massevis av ulike kort med ulike rabatter. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Mener å lest et sted at du får 1% bonus på ALT du handler i ALLE butikker (unntatt konkurrende matvarebutikker som Rema og Ica), og 2% i Norgesgruppenbutikker med Trumf Visa. Men nå leser jeg på nettsiden, og der står det ingenting om det på de andre butikkene, kun 2% i Norgesgruppen. Har jeg lest feil, kanskje? Husker jeg feil? Vurderer å skaffe meg TrumfVisa, nemlig. Men er redd for å gå i fella. Kan man sette kredittkortgrensen selv på kortet? Vil gjerne ha bare 3000 kr, bruker ikke mer i mnd på mat uansett.... Anonymous poster hash: d4f01...826
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Der kom Pengebingen og svarte på spørsmålet mitt helt uten å vite det Vet ikke om den lille bonusen det utgjør for meg er verdt risikoen og frykten for luksusfellen. tror jeg dropper hele greia Anonymous poster hash: d4f01...826
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Trumfbonus er 2% på dagligvarer og 1% alle andre kjøp i verden. Ulempen med å få 2000 i cashback er at du har brukt 100.000 kroner for å få det til. Om det bare er matkjøp er det 8333 kr pr mnd, ganske mye for en enslig. Om man tenker over forbruket kan man raskt spare mye mer enn de 2000 kronene, for å bruke 100.000 for å få 2000 tilbake er jo ikke akkurat et hyggelig regnestykke for lommeboka. Så hver gang cashback utgjør tusenlapper kan det kanskje være mer fornuftig å vurdere om så høyt forbruk egentlig er nødvendig, eller om det er mer å spare inn ved å redusere forbruket og handle mindre, heller enn å bruke kredittkort med cashback. Men ellers er det ikke noe galt i å bruke kredittkort hvis det er mest praktisk og man betaler innen forfall. Men om det er for å spare store summer, da tenker man litt feil etter min mening. Selvsagt kan man ha det for å spre bittelitt på det lille man tross alt må kjøpe, men å redusere forbruk er betydelig bedre for økonomien enn å ha massevis av ulike kort med ulike rabatter. Jeg handler ikke matvarer for 100 000 i året, nei... Jeg betaler ALT med kredittkort. Reiser (både jobb og privat), møbler, tannlegen, bensin, buss, kinobesøk, teaterbilletter, bursdagspresanger til fjern og nær, osv osv... Og da er ikke et årlig forbruk på 100 000 noen grunn til å belære meg om overforbruk, synes jeg. Anonymous poster hash: a0393...dc8 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Mener å lest et sted at du får 1% bonus på ALT du handler i ALLE butikker (unntatt konkurrende matvarebutikker som Rema og Ica), og 2% i Norgesgruppenbutikker med Trumf Visa. Men nå leser jeg på nettsiden, og der står det ingenting om det på de andre butikkene, kun 2% i Norgesgruppen. Har jeg lest feil, kanskje? Husker jeg feil? Vurderer å skaffe meg TrumfVisa, nemlig. Men er redd for å gå i fella. Kan man sette kredittkortgrensen selv på kortet? Vil gjerne ha bare 3000 kr, bruker ikke mer i mnd på mat uansett.... Anonymous poster hash: d4f01...826 Du får ikke noe cashback på Rema1000, Rimi, osv med Trumf Visa. Du får kun 2% i Trumf-butikkene, 1% overalt ellers, men altså ingenting på dagligvarebutikker som ikke er med i Trumf-veldet. Tror ikke du kan sette kredittgrensen til bare 3000, men hvorfor vil du det? Du bestemmer jo helt selv om du ikke vil bruke mer enn 3000? Anonymous poster hash: a0393...dc8
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Jeg handler ikke matvarer for 100 000 i året, nei... Jeg betaler ALT med kredittkort. Reiser (både jobb og privat), møbler, tannlegen, bensin, buss, kinobesøk, teaterbilletter, bursdagspresanger til fjern og nær, osv osv... Og da er ikke et årlig forbruk på 100 000 noen grunn til å belære meg om overforbruk, synes jeg. Anonymous poster hash: a0393...dc8 Nettopp. Dette handler da ikke om overforbruk. Jeg bruker også mine kort konsekvent. Når jeg betale min feriereise på 47 000 kr så fikk jeg igjen 470 kr. Alternativet er å få igjen 0 kr. Man bruker det til absolutt alt, og jeg handler stort sett ikke hos dem som ikke tar kredittkort. Selv på apoteket bruker jeg kredittkort, fordi jeg får cashback. Du får ikke noe cashback på Rema1000, Rimi, osv med Trumf Visa. Du får kun 2% i Trumf-butikkene, 1% overalt ellers, men altså ingenting på dagligvarebutikker som ikke er med i Trumf-veldet. Tror ikke du kan sette kredittgrensen til bare 3000, men hvorfor vil du det? Du bestemmer jo helt selv om du ikke vil bruke mer enn 3000? Anonymous poster hash: a0393...dc8 Men det da man bruker f.eks Bank Norwegian-kortet, Ikano Visa eller 365, eller alle de andre kortene jeg har, f.eks Choice, SAS osv. Da tjener jeg opp bonuspoeng og får goder grunnet dette. Mvh Yvonne Endret 24. juni 2015 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Du får ikke noe cashback på Rema1000, Rimi, osv med Trumf Visa. Du får kun 2% i Trumf-butikkene, 1% overalt ellers, men altså ingenting på dagligvarebutikker som ikke er med i Trumf-veldet. Tror ikke du kan sette kredittgrensen til bare 3000, men hvorfor vil du det? Du bestemmer jo helt selv om du ikke vil bruke mer enn 3000? Anonymous poster hash: a0393...dc8 Rett og slett for å vite at det er umulig for meg å bruke for mye penger. Har en inntekt på rundt 15-20.000 (som student). Har mye penger å rutte med, men ønsker ikke å overforbruke heller. Og da vil jeg gjerne sette ned grensen fra 75.000(som det står på nettsiden at grensen er). Kunne satt den til 10.000 kr, da, er jo fortsatt innafor da. Men redd for overforbruk og at jeg ikke skal ha kontroll. Men som sagt- tror at min gevinst er mindre enn frykten og risikoen er verdt, derfor dropper jeg heller hele greia. Anonymous poster hash: d4f01...826
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Rett og slett for å vite at det er umulig for meg å bruke for mye penger. Har en inntekt på rundt 15-20.000 (som student). Har mye penger å rutte med, men ønsker ikke å overforbruke heller. Og da vil jeg gjerne sette ned grensen fra 75.000(som det står på nettsiden at grensen er). Kunne satt den til 10.000 kr, da, er jo fortsatt innafor da. Men redd for overforbruk og at jeg ikke skal ha kontroll. Men som sagt- tror at min gevinst er mindre enn frykten og risikoen er verdt, derfor dropper jeg heller hele greia. Anonymous poster hash: d4f01...826 Men hvilken risiko er det du tenker på? Så lenge man har avtalegiro/efaktura kan jeg liksom ikke helt se hvorfor dette er noe å frykte. Det er klart, hvis du er redd for overforbruk så må du la være, men i seg selv er ikke kredittkort noe farlig så lenge du betaler regningen din, og da hele beløpet (ikke bare minstebeløpet). Mvh Yvonne Endret 24. juni 2015 av Yvonne 1
Wolfmoon Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker også kredittkort til alt, ikke fordi jeg trenger kreditten, men fordi det er helt greit med cashback på kjøp jeg allikevel ville ha gjennomført. Jeg har Trumf visa fordi min nærmeste dagligvare er med i trumfopplegget, Bank Norwegians kort for kjøp i andre matbutikker og flyreiser (var i London for cashbacken i vinter) og 365 til bensin, da nærmeste og billigste bensinstasjon uansett er en Esso. Jeg får dessuten melding om eFaktura på e-post, en e-post jeg konstant får oppdateringer fra, så hvis jeg skulle klare å ikke betale innen fristen, så kunne jeg absolutt skylde på meg selv Det har hittil ikke skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå