AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Hva gjør dere når skolen er slutt for sommeren? Jentungen til samboeren hadde siste dag igår, og jeg må selvfølgelig sitte barnevakt nå hele uka. I tillegg 4 dager neste uke. Hva finner man på? Hjelpes, 8 dager hjemme... Hater sånne hjemmedager. Får helt fnatt av å være alene hele dagen med unger. Anonymous poster hash: 50471...d85
Sannerlig Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Hva gjør dere når skolen er slutt for sommeren? Jentungen til samboeren hadde siste dag igår, og jeg må selvfølgelig sitte barnevakt nå hele uka. I tillegg 4 dager neste uke. Hva finner man på? Hjelpes, 8 dager hjemme... Hater sånne hjemmedager. Får helt fnatt av å være alene hele dagen med unger.Anonymous poster hash: 50471...d85 Går turer sammen, leker uteleker som inneleker, brettspill/kort osv, snakker sammen, blir kjent. Sånne ting som kan binde dere sammen. Du er hennes støtte nå, og nå har du muligheten til å bli kjent med et lite menneske som skal være i ditt liv, kanskje for all tid. 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Har du virkelig ingen hobbyer du kan drive med hjemme? Film, serier, spill, bøker, trening, strikking, snekring, maling, baking, gitar eller hagearbeid? Lær deg noe da!Anonymous poster hash: 2a39d...986 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Har du virkelig ingen hobbyer du kan drive med hjemme? Film, serier, spill, bøker, trening, strikking, snekring, maling, baking, gitar eller hagearbeid? Lær deg noe da!Anonymous poster hash: 2a39d...986 Jeg driver med trening ja, men kan ikke akkurat ta med en 8åring på treningsstudio heller. Anonymous poster hash: 50471...d85
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Hvor gammel er hun? 8..Anonymous poster hash: 50471...d85
Euphemia Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Da er hun jo gammel nok til å finne på litt på egenhånd også! Har hun venninner i nærheten? Da ville jeg sørget for å enten invitere noen på besøk eller få jenta bort til andre noen dager. Da kan de leke sammen og du slipper å måtte underholde hele tiden. Så kan du også ha litt kvalitetstid sammen med henne hver dag, masse gode forslag over her. Er hun dårlig til å aktivisere seg selv? 9
Måndagsbarn Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Hva med å ta en tur ut i marka/telttur/fisketur? Lære henne noen nyttige naturskills:) Hvis dere bor i nærheten av Oslo, ta henne med til Oslo Sommerpark, Tusenfryd, bygdøymuseene, kino, ta båtene ut til øyene - osv. osv. osv. Bor du i en annen del av landet, så finnes det tilbud overalt for barn og unge både ute og inne:) Museer, kino, natur, fjell - Norge har heldigvis utrolig masse å by på - dere kan gjøre helt enkle ting som å lære å strikke sammen (youtube har tutorials), lage mat, løpe turer, lære å fly drage på stranda/ute i gresset - se på fugler/sommerfugler/insekter/blomster med kart 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Da er hun jo gammel nok til å finne på litt på egenhånd også! Har hun venninner i nærheten? Da ville jeg sørget for å enten invitere noen på besøk eller få jenta bort til andre noen dager. Da kan de leke sammen og du slipper å måtte underholde hele tiden. Så kan du også ha litt kvalitetstid sammen med henne hver dag, masse gode forslag over her. Er hun dårlig til å aktivisere seg selv? Nei hun vil som regel ikke dra noe sted, veldig hjemmekjær i dårlig til å aktivisere seg selv. Spør hele tiden hva hun skal gjøre, og at det er kjedelig osv. Så må jeg bestemme hva hun skal gjøre fordi hun ikke finner på det selv. Hun trenger et spark bak rett og slett.. Kan sende henne til venninnen som ikke bor så langt unna. Men mulig hun begynner å nekte også da, siden hun er veldig sjenert av seg og tør ikke:P Anonymous poster hash: 50471...d85
nyher Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Hvorfor er det din jobb å passe henne? Jobber du ikke? 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Hva gjør dere når skolen er slutt for sommeren? Jentungen til samboeren hadde siste dag igår, og jeg må selvfølgelig sitte barnevakt nå hele uka. I tillegg 4 dager neste uke. Hva finner man på? Hjelpes, 8 dager hjemme... Hater sånne hjemmedager. Får helt fnatt av å være alene hele dagen med unger.Anonymous poster hash: 50471...d85 Hvor er barnas mor? Eventuelt nære og kjære besteforeldre som barnet har på sin mors familieside? Anonymous poster hash: 0d20d...73f 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Hjelpes, vis litt initiativ da. Ungen skal ikke aktiviseres hele tiden, men du kan godt finne på noe hyggelig som: Tur i skogen eller stranda,ta med matpakke/engangsgrill. Det finnes sikkert lekeplass, fritidspark eller friluftsbad der du bor. Bibliotek hvor dere kan låne filmer, musikk, bøker. Lær henne å brodere, strikke, hekle. Gå på besök på et gamlehjem, for å lære henne verdien av gamle mennesker. Anonymous poster hash: 330ae...acf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Da er hun jo gammel nok til å finne på litt på egenhånd også! Har hun venninner i nærheten? Da ville jeg sørget for å enten invitere noen på besøk eller få jenta bort til andre noen dager. Da kan de leke sammen og du slipper å måtte underholde hele tiden. Så kan du også ha litt kvalitetstid sammen med henne hver dag, masse gode forslag over her. Er hun dårlig til å aktivisere seg selv? Få jenten bort i noen dager?! Til hvem skulle det være over flere dager?! Stakkars barn som må holde ut med en slik fremmed voksenperson over så mange dager! Faren er uansvarlig her! Anonymous poster hash: 0d20d...73f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Hjelpes, vis litt initiativ da. Ungen skal ikke aktiviseres hele tiden, men du kan godt finne på noe hyggelig som: Tur i skogen eller stranda,ta med matpakke/engangsgrill. Det finnes sikkert lekeplass, fritidspark eller friluftsbad der du bor. Bibliotek hvor dere kan låne filmer, musikk, bøker. Lær henne å brodere, strikke, hekle. Gå på besök på et gamlehjem, for å lære henne verdien av gamle mennesker. Anonymous poster hash: 330ae...acf Hva mener du er "verdien av gamle mennesker" da...? Anonymous poster hash: 0d20d...73f 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Hvorfor er det din jobb å passe henne? Jobber du ikke? Fordi samboer regner med jeg synes det er greit å sitte barnevakt. Egentlig gjør jeg det ikke men orket ikke krangle pga det nå. Har fri de dagene det er snakk om så følte ikke jeg kunne si nei uten grunn. Anonymous poster hash: 50471...d85
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Få jenten bort i noen dager?! Til hvem skulle det være over flere dager?! Stakkars barn som må holde ut med en slik fremmed voksenperson over så mange dager! Faren er uansvarlig her!Anonymous poster hash: 0d20d...73f Jeg er ingen fremmed. Har kjent ungen i 1,5 år nå. TS Anonymous poster hash: 50471...d85
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Min samboers jente er seks år. Vi går tur til butikken for å kjøpe en is, en tur på senter/byen og vandrer og hopper på trampolinen i hagen. Det er mye å finne på om man er kreativ. Inne liker hun å tegne sammen med meg, bake noe til pappa kommer hjem, at jeg sminker henne for gøy og der kanskje en film om det regner ute eller hun er sliten. Ja, klart hun kan aktivisere seg selv, men noe kan en finne på oselv også Anonymous poster hash: ed9ad...c35 2
Stråbærry Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Hvorfor er det din jobb å passe henne? Jobber du ikke? Og dette er interessant i denne sammenheng fordi? Det hjelper vel ikke TS i forhold til det hun lurer på. Kanskje far har full omsorg? Kanskje de har en fordeling av sommerferien som ble slik? Kanskje TS er student, eller arbeidsledig, ufør eller har ferie. Gud for en gjeng, gi henne konstruktive tips, eller la være å kommenter tenker jeg. Til TS. Ser at du skriver at jenta kjeder seg mye. Fortell henne at alle har godt av å kjede seg Ta henne med i en bokhandel, kjøp en aktivitetsbok og be henne jobbe med den. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Min samboers jente er seks år. Vi går tur til butikken for å kjøpe en is, en tur på senter/byen og vandrer og hopper på trampolinen i hagen. Det er mye å finne på om man er kreativ. Inne liker hun å tegne sammen med meg, bake noe til pappa kommer hjem, at jeg sminker henne for gøy og der kanskje en film om det regner ute eller hun er sliten. Ja, klart hun kan aktivisere seg selv, men noe kan en finne på oselv også Anonymous poster hash: ed9ad...c35 Skulle gjerne ønske ungen var litt mindre. Hun er liksom blitt så stor og "alt" jeg foreslår e bare barnslig, får jeg beskjed om. Det skal bli noen trivelig uker ser jeg... Anonymous poster hash: 50471...d85
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Min samboers jente er seks år. Vi går tur til butikken for å kjøpe en is, en tur på senter/byen og vandrer og hopper på trampolinen i hagen. Det er mye å finne på om man er kreativ. Inne liker hun å tegne sammen med meg, bake noe til pappa kommer hjem, at jeg sminker henne for gøy og der kanskje en film om det regner ute eller hun er sliten. Ja, klart hun kan aktivisere seg selv, men noe kan en finne på oselv også Anonymous poster hash: ed9ad...c35 Hadde jeg vært moren der så hadde det vært forbudt med sminking fra deg. Jeg ville ha tatt det opp med far. Hadde ikke orket småjenter som blander seg med mitt barn på den måten. Her var det jo null hjerne aktiviteter... Anonymous poster hash: 0d20d...73f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå