AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 sosiale medier på alle måter. Skulle ønske jeg kunne leve i den tida da ingen hadde mobil, pc, ipad, ds og biler. Jeg husker i når jeg var 6 år, det var ikke så veldig vanlig med elektriske ting da heller, og jeg var den mest eventyrlystne ungen noen gang. Gikk på oppdagelsesferd hele tida i flere år med venner, og nå ser jeg broren min på 10 som ikke tør å gå ut i skogen engang alene og ikke har et eneste fint minne med venner (ikke sånne jeg har iallefall for jeg var ute 24/7 med venner i alle slags vær, men han sitter inne i alle slags vær 24/7) Jeg lagde søren meg olabiler og hytter ute i skogen, jeg er ikke sikker på om unger nå til dags veit åssen de skal bruke fantasien sin til å leke med ei pinne engang, som vennene mine og jeg gjorde i barnehagen innimellom. Skulle ønske jeg kunne levd lenge før 2000 tallet! Jeg er utrolig takknemlig for å ha blitt født i 1998 og ikke senere! Elektronikk og sosiale medier etc. er det verste som finnes tenker jeg, selv om jeg ikke kunne levd uten det helt heller (er jo blitt avhengig nå). Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 2b78f...233 8
minister-mio Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Jeg er til dels enig, det blir alt for mye sosiale medier, men barn i dag er også ute og bygger olabiler og leker i naturen. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Jeg er til dels enig, det blir alt for mye sosiale medier, men barn i dag er også ute og bygger olabiler og leker i naturen. Kanskje det, men jeg ser det aldri. Vi har en flott akebakke, den beste i byen her jeg bor. Før var det unger der hele tida dagen lang, så mange at det ikke var plass til å ake, nå ser jeg aldri unger i den akebakken lenger. Jeg vet ikke, men jeg har merka så utrolig mye forskjell med vennene til broren min. Når de var mindre lekte de mer ute, nå er de inne hele tida og blir sure og gnåler når man ber de gå ut Anonymous poster hash: 2b78f...233 1
Blod Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Jeg er til dels enig, det blir alt for mye sosiale medier, men barn i dag er også ute og bygger olabiler og leker i naturen. Nei, det begynner å bli for vanlig at barn faktisk ikke gjør det lenger. 9
Meridian Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Det har skjedd store forandringer siden begynnelsen av 2000-tallet og frem til idag. Internett, mobil, og det har bare utviklet seg enormt! Før var man mye ute, nå sitter man mye inne på nett ... Dessuten husker jeg hvordan jeg kunne sitte alene på rommet mitt og leke og leke som barn. Hadde stor fantasi, og jeg hadde det så gøy alene, og foreldrene mine lot meg leke i fred, bortsett fra når vi skulle spise, men jeg kom fort inn i leken igjen. Og når jeg lekte med andre barn var det også mye fri fantasi, og de voksne grep aldri inn! Idag virker det som om barn skal aktiviseres hele tiden ... og barn blir rett og slett ødelagt! De voksne skal da ikke leke med barna? Barna skal få leke i fred og bruke fantasien sin selv. Husker jo at vi hadde arrangerte leker i barnehage og barneskole, men ellers var det fri fantasi. Hva er galt med verden? Endret 23. juni 2015 av Bølle 5
Gjest Uhumskheter Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Oi nå følte jeg med supergammel. Jeg fikk først mobil da jeg var 14, og jeg var en av de første i klassen som fikk. Men du kan jo enkelt bare kutte det ut. Kjøp en mobil som ikke er smart telefon, det er et greit sted å begynne
Gjest Belle âme Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Eg er faktisk heilt enig! Husker då eg var i Bergen for litt sida og gjekk forbi ein ungdomsgjeng på sikkert 10 personer. ALLE var på mobilen og INGEN prata til kverandre. Altså, når eg er ute med venner er vi omtrent ikkje på mobilen. Lever vi på 70-tallet, eller? 😳
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Skal vi lage vårt eget land og forby alt av elektronikk? Anonymous poster hash: b2439...d91
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 sosiale medier på alle måter. Skulle ønske jeg kunne leve i den tida da ingen hadde mobil, pc, ipad, ds og biler. Jeg husker i når jeg var 6 år, det var ikke så veldig vanlig med elektriske ting da heller, og jeg var den mest eventyrlystne ungen noen gang. Gikk på oppdagelsesferd hele tida i flere år med venner, og nå ser jeg broren min på 10 som ikke tør å gå ut i skogen engang alene og ikke har et eneste fint minne med venner (ikke sånne jeg har iallefall for jeg var ute 24/7 med venner i alle slags vær, men han sitter inne i alle slags vær 24/7) Jeg lagde søren meg olabiler og hytter ute i skogen, jeg er ikke sikker på om unger nå til dags veit åssen de skal bruke fantasien sin til å leke med ei pinne engang, som vennene mine og jeg gjorde i barnehagen innimellom. Skulle ønske jeg kunne levd lenge før 2000 tallet! Jeg er utrolig takknemlig for å ha blitt født i 1998 og ikke senere! Elektronikk og sosiale medier etc. er det verste som finnes tenker jeg, selv om jeg ikke kunne levd uten det helt heller (er jo blitt avhengig nå). Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 2b78f...233 er sytten jeg også! Føler det på akkurat samme måte. SM er noe dritt. Anonymous poster hash: 4339b...e5f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Elektronikk fører mye fint med seg, men også mye dritt. Dessverre. Sånn er det med det meste; medisiner behandler og kurerer men gir bivirkninger, biler gir lettvint fremkommelighet men gjør oss late og forurenser miljøet, osv. Jeg er født sent på 80-tallet, og husker da vi fikk internett tidlig på 90-tallet. Alle naboene gispet imponert i kor:P Og forergelsen da man løftet av røret på telefonen og ble møtt av sagrasp av en annen verden I dag har jeg med meg hele internett i lomma liksom og kan ringe brevvennen min over atlanteren på skype. Jeg tror noe av grunnen til at mange barn og tenåringer sliter i dag med online-tid, sosiale medier osv. er at de ikke klarer å regulere bruken. Det blir nesten som en slags avhengighets greie. Jeg er noen år eldre enn de i klassen på høyskolen min, og de makter ikke å la være å chatte, spille, surfe osv. når de tar notater på forelesning f.eks. Blir litt som med snacks og junkfood: litt er kjempegodt, mye blir du feit av. Anonymous poster hash: 29e3c...118 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 er sytten jeg også! Føler det på akkurat samme måte. SM er noe dritt. Anonymous poster hash: 4339b...e5f Serr endelig en som er like gammal som meg og er enig hahahah <3 Ts Anonymous poster hash: 2b78f...233
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Skal vi lage vårt eget land og forby alt av elektronikk? Anonymous poster hash: b2439...d91 Lykke til når du blir syk og må opereres. Anonymous poster hash: 00e7b...42c 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Lykke til når du blir syk og må opereres. Anonymous poster hash: 00e7b...42c Før i tida klarte folk seg uten elektronikk og den slags, så jeg tror vi fint kan klare oss uten nå også. Anonymous poster hash: 2b78f...233
bobler Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Ok. Jeg kunne ikke levd uten elektronikk. Gleder meg til framtiden og å se nye oppfinnelser og ideer.
Shai Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Før i tida klarte folk seg uten elektronikk og den slags, så jeg tror vi fint kan klare oss uten nå også. Anonymous poster hash: 2b78f...233 Jeg tror mye av forskningen på forskjellige sykdommer ikke hadde vært mulig uten den teknologien som finnes i dag. Sykehusene hadde nok også sett markant annerledes ut uten teknologi. Jeg er enig i mye av det med SoMe, men teknologi i seg selv ser jeg ingenting galt med. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #16 Skrevet 25. juni 2015 Serr endelig en som er like gammal som meg og er enig hahahah <3 Ts Anonymous poster hash: 2b78f...233 we should team up! Anonymous poster hash: 4339b...e5f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #17 Skrevet 25. juni 2015 sosiale medier på alle måter. Skulle ønske jeg kunne leve i den tida da ingen hadde mobil, pc, ipad, ds og biler. Jeg husker i når jeg var 6 år, det var ikke så veldig vanlig med elektriske ting da heller, og jeg var den mest eventyrlystne ungen noen gang. Gikk på oppdagelsesferd hele tida i flere år med venner, og nå ser jeg broren min på 10 som ikke tør å gå ut i skogen engang alene og ikke har et eneste fint minne med venner (ikke sånne jeg har iallefall for jeg var ute 24/7 med venner i alle slags vær, men han sitter inne i alle slags vær 24/7) Jeg lagde søren meg olabiler og hytter ute i skogen, jeg er ikke sikker på om unger nå til dags veit åssen de skal bruke fantasien sin til å leke med ei pinne engang, som vennene mine og jeg gjorde i barnehagen innimellom. Skulle ønske jeg kunne levd lenge før 2000 tallet! Jeg er utrolig takknemlig for å ha blitt født i 1998 og ikke senere! Elektronikk og sosiale medier etc. er det verste som finnes tenker jeg, selv om jeg ikke kunne levd uten det helt heller (er jo blitt avhengig nå). Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 2b78f...233 Hvor langt kom dere på alle disse årene? Og ble dere ikke savnet hjemme, siden dere var borte i flere år?? Anonymous poster hash: 8103f...c80 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #18 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er 34, følte meg skikkelig gammel når jeg leste åpningsinnlegget ditt. Litt morsomt. Jeg hadde en god barndom, med masse lek både ute og inne. Fikk min første mobil da jeg var 16 og da var jeg en av de første. Etter det har det bare rast avgårde mtp utviklingen av mobiltelefoner, det er helt vilt. Jeg har barn og ser hvor vanskelig det er å hele tiden kjempe om å begrense mobil og nettbrett tiden. Når jeg endelig får dem ut så er det ingen å leke med ute for alle sitter inne å spiller. Tror nok at alle foreldre burde være strengere med spilletider. Barn har godt av å bruke fantasien, å kjede seg er faktisk bra for dem. Anonymous poster hash: 9e31b...7fd 2
Martine-1337 Skrevet 25. juni 2015 #19 Skrevet 25. juni 2015 Ok. Jeg kunne ikke levd uten elektronikk. Gleder meg til framtiden og å se nye oppfinnelser og ideer. Joa, ny teknologi er spennende det. Så lenge man ikke blir slaver av teknologien, ganske kjipt når man er samlet noen venner og alle sitter med nesa nedi iPhonen. Det er jo nesten sånn at man må på facebook chatten for å få kontakt med mennesker som er i samme rom 1
Gjest Peanut Skrevet 25. juni 2015 #20 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er selv på veldig mange sosiale medier. Men. Jeg begrenser bruken og kan være offline noen dager. Fantastisk hvor mye man kan glemme hvis man faktisk har det gøy= natur og lignende. Apropos sosiale medier- forum, slik som KG går under som det. :3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå