Gå til innhold

Hvorfor trener så mange på treningssentre intervaller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre at de trener ved den aerobe sonen? Spesielt de som trener mest styrke eller generelt lite kardio

Anonymous poster hash: 2e72d...45b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har 3 løpeøkter i uken.

En intervalløkt, en tempoøkt, og en rolig langkjøring.

Jeg ble anbefalt av PT å trene mest mulig anaerobt når jeg løp, slik at kondisjonstreningen ikke skulle jobbe i mot styrketreningen.

Anonymous poster hash: f8ed5...8e2
Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg har dårlig kondisjon og syns kondisjonstrening er nesten dødelig kjedelig. Intervall er den minst kjedelige formen for kondisjonstrening.

Skrevet

Synes at kondisjonstrening er forferdelig kjedelig. Intervall-trening går fortere og får meg ikke til å ville legge meg i senga, hehe :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Intervall gir en litt annen treningseffekt enn kondisjonstrening, så det er alt hva en er ute etter. Personlig liker jeg begge godt, men gjør nok mest kondisjonstrening.

Anonymous poster hash: 600ba...b5c
Skrevet

Jeg kombinerer intervalltrening og langkjøringer, men på treningstudio blir det så og si bare ulike varianter av intervalltrening. Jeg synes det er utrolig vanskelig med langkjøring på tredemølla fordi det er så utrolig kjedelig, mens jeg synes intervalltrening fungerer helt strålende. Så tar jeg heller langkjøringene utendørs. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er effektivt, og tar aldri mer enn 15 minutter.

Anonymous poster hash: 9e8e9...745
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar intervaller inne på tredemølla fordi da kan jeg følge med på farten og tida og ser lettere framgang.  Har ikke pulsklokke eller andre fancy gadgets, og tar heller en god langtur ute fremfor inne på det svette senteret. Da løper jeg bare for å løpe, og det er deilig :-) 

Anonymous poster hash: 84719...0a8
Gjest UngMann1986
Skrevet

På mitt treningssenter er det bare jeg som løper intervaller, virker det som! Så jeg tror ikke alle gjør det!

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er mindre belastende for beina å løpe skikkelige intervaller på tredemølle, i tillegg kan man kontrollere farten mye bedre. Løper mye ute og da blir det alltid langkjøring, også tar jeg intervaller på treningssenteret mitt, gjerne i kombinasjon med styrketrening på overkroppen etterpå.

Anonymous poster hash: 329ec...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...