Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger gode råd til en situasjon jeg synes er kjempevanskelig! Jeg og min samboer har akkurat funnet ut at hans eldste datter (9 år) har tatt på underlivet til sin yngre søster (7 år). Vi synes dette er ganske alvorlig spesielt med tanke på at vi har tatt de i å simulere samleie ved at den ene ligger oppå den andre og skal kline. Ifølge BUP så er dette helt normal nysgjerrighet og ingenting å bekymre seg over. Virkelig?

Anonymous poster hash: d8cd5...411

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnehuset og snakk med dem. De er de profesjonelle i disse sakene, og kan gi gode råd, vurdere alvorligheten, råde dere til hvirdan snakke med jentene om dette, hva dere skal være obs på osv.

Ring i morgen.

Anonymous poster hash: 729ee...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel normal nysgjerrighet blant barn, men ungen er 9 år og foreldre kan forklare ting til barnet

Anonymous poster hash: 5ab1f...b61

AnonymBruker
Skrevet

tror jeg var på samme alder, da jeg og to venninner hadde sexleker.. 

er vel bare til å si at man ikke skal gjøre slikt med hverandre. 

Anonymous poster hash: d53e9...ee2
AnonymBruker
Skrevet

På samme alder prøvde jeg og min venninne å "pule" ved å ligge oppå hverandre. Vi trodde til og med at vi hadde blitt gravide(begge to). Det viste seg jo å ikke være sant. Hvis det og er interessant hadde ikke jeg sex før jeg var 16 og hun 18. 

Det går helt fint, men du kan nok snakke om at storesøster ikke skal ta sånn på lillesøster og motsatt. Hvis de synes det er godt å ta på seg selv kan de gjøre det når de er alene. Si at det er helt vanlig å være nysgjerri. Det kan jo hende at de lurer på noe også? 

Anonymous poster hash: 79a5c...319
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På samme alder prøvde jeg og min venninne å "pule" ved å ligge oppå hverandre. Vi trodde til og med at vi hadde blitt gravide(begge to). Det viste seg jo å ikke være sant. Hvis det og er interessant hadde ikke jeg sex før jeg var 16 og hun 18.

Det går helt fint, men du kan nok snakke om at storesøster ikke skal ta sånn på lillesøster og motsatt. Hvis de synes det er godt å ta på seg selv kan de gjøre det når de er alene. Si at det er helt vanlig å være nysgjerri. Det kan jo hende at de lurer på noe også?

Anonymous poster hash: 79a5c...319

Vil si at å ha sex i en alder av 16 ikke er særlig betryggende informasjon å følge opp med...

Jeg hadde Inge nysgjerrighet med andre i så tidlig alder, hadde sex første gang når jeg var 19. Er det egentlig av betydning? Om ja, så vil barnet til ts debutere tidligere om en ikke tar dette opp.

Jeg ville ikke sett på slik nysgjerrighet som normalt. I tillegg, dette er noe søstrene vil huske i senere tid, og det kan bli et veldig lite hyggelig minne...

Anonymous poster hash: 65e94...a10

Skrevet (endret)

Ja, dette er rett og slett bare nysgjerrighet. Det dere må gjøre er å forklare dem at å være nysgjerrig og sånt er helt naturlig, men at de ikke skal ta på hverandres underliv. Det er et privat sted. Jeg husker at jeg som liten hadde denne type leker også, sammen med vennene mine. 

Har selv 3 barn og jeg husker godt denne fasen. Jeg gjorde ikke noe stort ut av det, bare forklarte dem at dette er noe de gjør inne på rommet mens de er alene.

Jeg kan ærlig talt ikke se hva som er så alvorlig, med mindre storesøsteren har tvunget seg på lillesøsteren. Og det har hun sikkert heller ikke, så ergo, gjør de dette av ren nysgjerrighet. Dere bør ikke ta kontakt med diverse fagfolk og prate stygt om det. Det kan få barna til å føle at de har gjort noe galt. Og det har de vel ikke, har de?

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ærlig talt ikke se hva som er så alvorlig, med mindre storesøsteren har tvunget seg på lillesøsteren. Og det har hun sikkert heller ikke, så ergo, gjør de dette av ren nysgjerrighet. Dere bør ikke ta kontakt med diverse fagfolk og prate stygt om det. Det kan få barna til å føle at de har gjort noe galt. Og det har de vel ikke, har de?

Barna skal ikke vite at de snakker med barnehuset, men barnehuset er de som best kan gi råd om dette i det hele tatt er en sak eller ikke. Jeg har ringt dem i en tilsvarende sak, og der var rådet at 7 og 9 år, da er de litt for gamle til den slags doktorlek, og man skal være obs på om det er bare mellom disse to barna, eller andre. Og barna skulle få høre akkurat det, at de er for gamle til slikt nå, på en ikke-dømmende måte. Ikke verre enn det.

Skrevet

Barna skal ikke vite at de snakker med barnehuset, men barnehuset er de som best kan gi råd om dette i det hele tatt er en sak eller ikke. Jeg har ringt dem i en tilsvarende sak, og der var rådet at 7 og 9 år, da er de litt for gamle til den slags doktorlek, og man skal være obs på om det er bare mellom disse to barna, eller andre. Og barna skulle få høre akkurat det, at de er for gamle til slikt nå, på en ikke-dømmende måte. Ikke verre enn det.

Vel, jeg personlig synes at dette er bare nysgjerrighet når de kun er 7 og 9 år. Hadde barna vært mye eldre, så hadde det vært noe annet. Jeg var rundt samme alder når jeg var nysgjerrig på det samme, men jeg har ikke opplevd noe. Og strengt tatt så er man ikke for gammel til det. Barn er nysgjerrig og utforskende og de skal få lov til å være det. Man trenger kun å forklare dem at de ikke skal ta på hverandres underliv, da det er privat.

Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg synes det er litt voldsomt å ta kontakt med fagfolk i en sånn situasjon. Da observerer man heller måten barna oppfører seg på angående dette, prater sammen med dem og tar en prat med mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...