Gå til innhold

Tør ikke fortelle ungene om seksualitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner dem godt. Barn snakker, og voksne misforstår og plutselig har du barnevernet på døra og anklager deg for noe du ikke har gjort

Anonymous poster hash: 394dd...69b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan føre en åpen dialog med de ansatte i barnehagen om at "nå har vi snakket med barnet hjemme om..og ..." for så å fortsette med "vi synes det er greit å informere dere i barnehagen om at vi har snakket om dette hjemme slik at dere vet hvorfor barnet plutselig blir opptatt av slike ting". "Vi foreldre forsøker å lære barnet vårt at henne kropp er bare hennes", osv.

Dere kan også sende en e-post om dette, i tillegg til å informere muntlig. Send gjerne en kopi til det mye omtalte Barnevernet (haha,,,).

Anonymous poster hash: cb092...0bf
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å, herlighet!

Her snakkes det med barna rett som det er Åssen barn blir laget, at det er ok å ta på tissen sin, men helst i sengen sin når man er alene, og at alle gjør det!

Kunne ikke brydd meg mindre om det ble sagt i barnehagen. Har ikke noe å skjule vi:)

Seksualitet er det mest naturlige i verden, og det er veldig viktig at barn lærer seg å bestemme over egen kropp, og at det er helt naturlig å ta på seg selv.

Da jeg var liten trodde jeg det var farlig og at jeg måtte ta med meg min skamfulle hemmelighet i grava.

Ikke søren om barna mine skal føle det slik!

Anonymous poster hash: 3706e...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i all verden trenger man å snakke med et så lite barn om seksualitet da?

Anonymous poster hash: e18a6...35a
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i all verden trenger man å snakke med et så lite barn om seksualitet da?

Anonymous poster hash: e18a6...35a

Man trenger jo ikke akkurat snakke om stillinger heller. Men barn er nysgjerrige, og spør de om hvordan barn blir laget for eksempel, synes jeg det er viktig å svare ærlig; for eksempel, når voksne mennesker er veldig glade i hverandre og har lyst på et barn sammen, så kan pappa putte tissen sin inn i tissen til mamma, og da kan man lage et barn. Men man trenger jo ikke heller fortelle det uoppfordret ved matbordet. Og å snakke med barn om kropp er kjempeviktig. Det er du som bestemmer over kroppen din og ingen får lov til å ta på deg eller gjøre ting med deg som du ikke liker, da må du si fra til en voksen eller lignende. Jeg synes det var veldig lurt å informere barnehagen om det, så slipper man å kjenne på en bekymring i forhold til det, og i tillegg kan også barnehagen følge opp hvis barnet har spørsmål som kommer opp i løpet av barnehagehverdagen. 

Anonymous poster hash: 4a3b2...0ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...