YoyoMa Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Ta deg en tur gjennom Karl Johans gate eller et av byens "store" kjøpesentre og du vil merke at det er stort sett de samme butikkjedene overalt. H&M har en håndfull butikk fra Jernbanetorget til Majorstuen, det er vel knapt et par hundre meter mellom noen av H&M-butikkene i sentrum. Det samme gjelder Carlings, Kappahl, Cubus, Jack & Jones også videre. En nasjonal handlegate som Karl Johans Gate bør tilby noe spesielt. Det er sånn i alle storbyene jeg har vært i. Der er det er en fin blanding av kjedebutikker og unike butikker. I Oslo er det den samme jævla dritten overalt. Det er faen meg latterlig at jeg ikke kan bevege meg 300 meter uten å se en H&M eller Cubus. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 De som faktisk bor i Oslo handler ikke på Karl Johan. Min favoritt er Storosenteret. Anonymous poster hash: b7f81...f07 5
YoyoMa Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2015 De som faktisk bor i Oslo handler ikke på Karl Johan. Min favoritt er Storosenteret. Anonymous poster hash: b7f81...f07 Jeg bor i Oslo. Jeg handler aldri på Karl Johan, men jeg går jo gjennom der. Og Storosenteret har samme dritten som Oslo City, Karl Johan, Byporten, osv. Cubus, Carlings, H&M, Jack & Jones, etc.etc. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Like classy språkbruk som vanlig, ser jeg. Hvis ikke Oslo er bra nok for deg som shoppingby, så handler du et annet sted. Anonymous poster hash: e8928...38e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Markedet styrer. Folk vil ikke betale for noe mer spesielt i særlig utstrekning så da blir det slik, Norge er et relativt lite marked. Anonymous poster hash: c3f03...62c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Fra å komme fra en langt mindre by, så er jeg enig. Sist jeg var i Oslo la jeg merke til alle kjedebutikkene som lå tett.Jeg tenkte jeg skulle handle. Det ble ikke handlet der. Bor i by med ca 20000 innbyggere, men utvalget utenom kjedene er langt større. Trondheim har mere variert enn oslo.Anonymous poster hash: 0102b...186 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Husleia presses opp og det er bare de store kjedene som klarer å betale så mye. Dessverre. Anonymous poster hash: fdcdb...65b 2
Gjest Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bor i Oslo. Jeg handler aldri på Karl Johan, men jeg går jo gjennom der. Og Storosenteret har samme dritten som Oslo City, Karl Johan, Byporten, osv. Cubus, Carlings, H&M, Jack & Jones, etc.etc. Byporten skiller seg ut i forhold til butikker da. Jeg drar ofte til Strømmen når jeg skal på en skikkelig shoppingrunde. Storo er også en favoritt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Jeg er enig. Lite forskjell fra butikk til butikk. Det virker som det er de samme klærne som selges overalt. Anonymous poster hash: d9369...baa 3
Gjest Gjest_Idja Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Veldig enig. Har vært mye på dagsturer i Oslo i det siste, så jeg setter pris på butikker som er sentrale, men utvalget er jo helt latterlig dårlig. En shoppingrunde sentralt i Oslo er gjennomført på en time. Foretrekker helt klart å handle i hjembyen min, her er det hvertfall variasjon hvis jeg skal GÅ en tur i sentrum, og ikke busse/trikke rundt for å finne de spennende butikkene. Men ja, Byporten har faktisk litt andre butikker, der ble jeg positivt overrasket. Oppdaget det først etter et halvår med Oslopendling, fordi jeg antok at Byporten var like dårlig som resten.
Cashbah Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 De som faktisk bor i Oslo handler ikke på Karl Johan. Min favoritt er Storosenteret. Anonymous poster hash: b7f81...f07 Jeg handler ofte på Karl Johan. Ellers har de mange butikker på Strømmen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Hvilke andre butikker skal de ha? Butikker som bare få er innom? Jeg er glad i neo tokyo, men det er sikkert ikke du. Hvis du skjønner greia. Anonymous poster hash: 17cc6...964 1
pinar Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Er enig egentlig, men bogstadveien og hegdehaugsveien har jo litt mer utvalg enn karl johan. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Enig. Det eneste som er bra, er jo at butikkene er svært (og har dermed bedre utvalg) enn kjedebutikkene i mindre byer. Men ja, skuffende er det. Anonymous poster hash: d4b45...380
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 De som faktisk bor i Oslo handler ikke på Karl Johan. Min favoritt er Storosenteret. Anonymous poster hash: b7f81...f07 Storosenteret, er det langt i fra BI Nydalen? Anonymous poster hash: d4b45...380 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Fra å komme fra en langt mindre by, så er jeg enig. Sist jeg var i Oslo la jeg merke til alle kjedebutikkene som lå tett.Jeg tenkte jeg skulle handle. Det ble ikke handlet der. Bor i by med ca 20000 innbyggere, men utvalget utenom kjedene er langt større. Trondheim har mere variert enn oslo.Anonymous poster hash: 0102b...186 Samme problemet hadde jeg også, ønsket å handle litt, men det var kun kjedebutikker på Karl Johan, men jeg fant jo noe der, da. Du finner fine plagg hvis du har god tid, men altså, Oslo er en dårlig shoppingby. Jeg er dog ikke enig i at Trondheim har bedre utvalg, like ille (om ikke verre) der, men en forventer jo mer av hovedstaden. Anonymous poster hash: d4b45...380
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Er enig egentlig, men bogstadveien og hegdehaugsveien har jo litt mer utvalg enn karl johan. Det er jo litt kjipt at en ikke har bedre utvalg i sentrum. Anonymous poster hash: d4b45...380
pinar Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Det er jo litt kjipt at en ikke har bedre utvalg i sentrum. Anonymous poster hash: d4b45...380 Majorstua er jo sentrum og. Fra jernbanetorget er der 7 min eller no med banen, og starter man i hegdehaugsveien er jo det så å si i sentrum det og.. 2
Christiania_Oslo Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Jeg er enig i at i Karl Johan og på de føeste kjøpesentre så er det mye kjedebutikker og få selvstendige klesbutikker, men om du TS faktisk bor i Oslo burde du jo vite hvor du finner de "unike"butikkene? Grunerløkka,st hanshaugen,grønland osv har mer individuelle butikker, og ikke bare sånn kjedebutikkedrit. Det eneste kjøpesenteret i Oslo jeg nesten allltid handler på er Storosenteret, eventuelt dra til Akershus til sandvika storsenter, der finner du mer unike butikker. Og hvem Oslo-beboer handler på Karl Johan? Det er som regel turister,folk fra andre norske byer og små fjortiser som har fått lov til å dra til byen alene på shopping med venniner.... 2
Christiania_Oslo Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Samme problemet hadde jeg også, ønsket å handle litt, men det var kun kjedebutikker på Karl Johan, men jeg fant jo noe der, da. Du finner fine plagg hvis du har god tid, men altså, Oslo er en dårlig shoppingby. Jeg er dog ikke enig i at Trondheim har bedre utvalg, like ille (om ikke verre) der, men en forventer jo mer av hovedstaden. Anonymous poster hash: d4b45...380 Hvis du hadde dratt andre steder en Karl Johan så hadde du oppdaget at byen har mer å tilby:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå