AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Vi har to rasekatter som er veldig knyttet til oss og vi er veldig knyttet til dem. Om to uker reiser vi på ferie og skal være vekke ett par uker. For det beste for pusene, vil min kjære mor passe på babyene våres i vårt hus. Altså hun skal bo hos oss, slik at vi slipper å flytte på kattene. Jeg er livredd for hvordan de kommer til å reagere når vi har reist. Er redd de kommer til å bli syke av savn osv. Og er også redd de kommer til å føle at vi sviktet dem. Jeg forstår at jeg høres muligens litt "syk" ut, men er veldig bekymret. Jeg elsker virkelig kattene mine, de er nesten alt for meg. Vær så snill forstå meg hva synes dere? Føler jeg ikke kommer til å slappe av i ferien. Anonymous poster hash: e3d9e...f2d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Det kommer til å gå bra. De vil nok merke at dere er borte først, men så venner de seg på en måte litt til det. De har ikke samme begrep om tid som oss, så de vil ikke tenke over hvor lenge dere er borte. Og de har jo heldigvis hverandre, så da blir de ikke alene. Anonymous poster hash: 27623...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Dette går nok helt fint. Katter er veldig bundet til hjemmet sitt, så du har valgt en fin løsning med at moren din bor med dem. De vil nok savne dere litt i starten, men så lenge de er trygge i hjemmet sitt og får mat, kos og oppmerksomhet - så vil de nok fort venne seg til situasjonen. Og så har de jo hverandre. God ferie Anonymous poster hash: e287f...7bf 1
HarlemsNocturne Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Det går sikkert helt fint:) De kommer sikkert til å være litt lei seg og surmule litt, lete etter dere i de forskjellige rommene osv. Men det er ikke verdens undergang for dem. Det beste er kanskje om moren din kan komme innom litt oftere i tiden før dere reiser, gjerne også hvis dere drar en tur ut, så blir de litt vant til situasjonen, og ser at dere kommer tilbake igjen:) Har selv reist bort fra tre katter, og min kjæreste på den tiden som de kjente godt fra før kom innom tre ganger om dagen for å kose med de, slippe de ut og inn, ordne med sandkasse, mat og vann. Så de fikk jo enda mindre tilsyn enn dine får, men det gikk helt fint:) De var litt lei seg, men koste seg med ekstra mye god mat, nye leker og masse oppmerksomhet fra han som "passet de".
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Tusen takk for svar snille folk Anonymous poster hash: e3d9e...f2d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Så flott dere gjør det på denne måten Du har faktisk en normal tankegang når det gjelder dyr, men du kan nok slappe av. Pusene er hjemme, de kjenner din mor og de kommer til å ha selskap, få mat og vann, kos og kjærlighet. Tenk om alle dyreeiere var like fornuftig som deg, og tenker på dyra først Da hadde mange dyr hatt det godt Anonymous poster hash: cf84f...5d0 2
Kittykat Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Jeg kan love deg at det vil gå helt bra med pusene dine. Har selv 2 katter og den ene katten var veldig kjærlig når vi kom hjem etter ferie i fjor. Hun hadde knyttet seg veldig til meg rett før vi dro, men hun hadde det helt fint mens vi var borte. Hun hadde jo søsteren sin til å holde seg med selskap blant annet. Pust inn og pust ut og stol på at kattene vil ha det helt fint med hverandre og din mor Endret 25. juni 2015 av Kittykat
Aurora M. Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 De kan jo ikke få finere ferietid enn dette TS! De får være hjemme i sitt eget hjem, ha selskap i hverandre, og i tillegg ha "bestemor" boende hos seg. Du skal bare slappe helt av, kose deg i ferien og ha god samvittighet for at du har gjort det beste for pusene dine. Om bare alle som dro på ferie hadde tenkt like langt.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå