Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig utdannet og har sikret meg en av de stillinger "alle" innenfor mitt felt sikler etter.

Jeg har nå fått spørsmål om å starte en måned tidligere, og derfor "kun" få en måned sommerferie i stedet for to. Min umiddelbare reaksjon er at neeeeei, jeg skal ha feire! Men jeg føler litt at jeg vil gi et dårlig inntrykk ved å ikke starte tidligere. Og grunnen til at de vil ha meg i gang tidligere en også ganske god. Så på den annen side synes jeg at jeg fortjener en ordentlig ferie nå etter så mange år på skolen, og det er også siste gang noensinne at jeg kan ha så lang sommerferie.

Hva ville DU ha gjort?:)

Anonymous poster hash: 945a5...49f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt å jobbe. Men så har jeg også sommerjobb - 100 % stilling istedenfor å ha fri i 3 mnder da

Anonymous poster hash: 5b823...067
  • Liker 5
Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg hadde også jobbet. 1 måned ferie er ganske lenge det og.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde startet tidligere i jobben.

Sannsynligvis betyr det også flere tusen ekstra i feriepenger for neste år.

Anonymous poster hash: a4179...e00
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 2 uker ferie etter 4 år på universitet. Det holdt i massevis.

Anonymous poster hash: 7d02e...36e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å begynne å jobbe etter kanskje en ukes ferie når jeg er ferdig med et fem år langt profesjonsstudium neste år (med i snitt 3 uker sommerferie hvert år, ellers minst 100 % sommerjobb), så tar jeg heller et par ukers ferie i et varmt land senere på sommeren. Skjønner ikke helt behovet for to måneders sommerferie, det er veldig lang tid! Ville absolutt begynt tidligere dersom arbeidsgiver ønsker det, når du likevel får en hel måned fri først.

Anonymous poster hash: cfdd8...695
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å begynne å jobbe etter kanskje en ukes ferie når jeg er ferdig med et fem år langt profesjonsstudium neste år (med i snitt 3 uker sommerferie hvert år, ellers minst 100 % sommerjobb), så tar jeg heller et par ukers ferie i et varmt land senere på sommeren. Skjønner ikke helt behovet for to måneders sommerferie, det er veldig lang tid! Ville absolutt begynt tidligere dersom arbeidsgiver ønsker det, når du likevel får en hel måned fri først. Anonymous poster hash: cfdd8...695

Behovet kommer fra at jeg siden første år på vgs har jobbet absolutt hele sommerferien alle sommerferier, pluss jul, påske og mellom semestre. Denne lange ferien, hjemme i hjem-bygda, hadde jeg sett virkelig frem til.

Skrevet

Behovet kommer fra at jeg siden første år på vgs har jobbet absolutt hele sommerferien alle sommerferier, pluss jul, påske og mellom semestre. Denne lange ferien, hjemme i hjem-bygda, hadde jeg sett virkelig frem til.

Ser den. Løpet du beskriver, er ganske hardt. Og det er muligens eneste sjansen du får før du er pensjonist :P

Det sagt, så tror jeg faktisk jeg hadde begynt en måned tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Ser den. Løpet du beskriver, er ganske hardt. Og det er muligens eneste sjansen du får før du er pensjonist :P

Det sagt, så tror jeg faktisk jeg hadde begynt en måned tidligere.

Det er nettopp dette med "eneste sjanse" som holder meg mest tilbake.. Vil gjerne gjøre et godt inntrykk siden og er ny og det hele, samtidig som jeg virkelig trenger denne ferien. Det skal ikke være enkelt!:)

Skrevet

First world problems! Bare en måned ferie sammenhengende er mer enn de fleste jeg kjenner har.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde begynt en måned tidligere.

Anonymous poster hash: 4729f...0f3

Skrevet

Det er ikke siste sjanse, du kan ta lengre permisjon etterhvert hvis behovet skulle vise seg. 

En måned fri er fremdeles ganske lenge, og når du har fått denne stillingen som "alle" vil ha, bør du bare kjøre på. Så kan du heller be om en ekstra uke ferie før jul f.eks, og dra hjem litt ekstra da :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er virkelig enige om hva dere ville gjort!:)

Jeg har meldt tilbake til arbeidsgiver at jeg gjerne vil starte tidligere, men at det avhenger av at jeg finner et sted å bo (jobben inneberer flytting til ny by).

Skrevet

Dere er virkelig enige om hva dere ville gjort! :)

Jeg har meldt tilbake til arbeidsgiver at jeg gjerne vil starte tidligere, men at det avhenger av at jeg finner et sted å bo (jobben inneberer flytting til ny by).

Tror aldri jeg har sett en tråd hvor alle er enige. Ikke her inne, ihvertfall ;)

Lykke til i ny jobb. Og kos deg den måneden du har fri! Som noen nevner over her, så kan du jo ta deg permisjon om du trenger det!

AnonymBruker
Skrevet

Tror aldri jeg har sett en tråd hvor alle er enige. Ikke her inne, ihvertfall ;)

Lykke til i ny jobb. Og kos deg den måneden du har fri! Som noen nevner over her, så kan du jo ta deg permisjon om du trenger det!

Mange takk for det:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...