Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig utdannet og har sikret meg en av de stillinger "alle" innenfor mitt felt sikler etter.

Jeg har nå fått spørsmål om å starte en måned tidligere, og derfor "kun" få en måned sommerferie i stedet for to. Min umiddelbare reaksjon er at neeeeei, jeg skal ha feire! Men jeg føler litt at jeg vil gi et dårlig inntrykk ved å ikke starte tidligere. Og grunnen til at de vil ha meg i gang tidligere en også ganske god. Så på den annen side synes jeg at jeg fortjener en ordentlig ferie nå etter så mange år på skolen, og det er også siste gang noensinne at jeg kan ha så lang sommerferie.

Hva ville DU ha gjort?:)

Anonymous poster hash: 945a5...49f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt å jobbe. Men så har jeg også sommerjobb - 100 % stilling istedenfor å ha fri i 3 mnder da

Anonymous poster hash: 5b823...067
  • Liker 5
Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg hadde også jobbet. 1 måned ferie er ganske lenge det og.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde startet tidligere i jobben.

Sannsynligvis betyr det også flere tusen ekstra i feriepenger for neste år.

Anonymous poster hash: a4179...e00
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 2 uker ferie etter 4 år på universitet. Det holdt i massevis.

Anonymous poster hash: 7d02e...36e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å begynne å jobbe etter kanskje en ukes ferie når jeg er ferdig med et fem år langt profesjonsstudium neste år (med i snitt 3 uker sommerferie hvert år, ellers minst 100 % sommerjobb), så tar jeg heller et par ukers ferie i et varmt land senere på sommeren. Skjønner ikke helt behovet for to måneders sommerferie, det er veldig lang tid! Ville absolutt begynt tidligere dersom arbeidsgiver ønsker det, når du likevel får en hel måned fri først.

Anonymous poster hash: cfdd8...695
AnonymBruker
Skrevet