Gå til innhold

Du er så naiv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

''Du er så naiv'' er noe som gjentar seg i hodet mitt om og om igjen flere ganger hver dag. Jeg har et altfor godt hjerte som stoler på alle og unngår alle tegn på fare fordi... Ja jeg vet ikke fordi, jeg er oppvokst til å ikke stole på noen, men ja... 

Er det mulig å bli mindre naiv på en måte? Jeg kan jo ikke gå rundt og ha lapper på alt jeg eier om å bli mer forsiktig... eller?

Jeg har opplevd mye svik i mine 17 år lange liv, og jeg har fortsatt ikke lært en dritt av de... Livet mitt kommer til å bli langt og trist om jeg ikke skjerper meg snart

Anonymous poster hash: 03348...1c3
Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Kan du gi noen eksempler på hva som får deg til å være naiv? Det er ikke noe galt i å ha et godt hjerte, en kan heller ikke unngå andre som vil prøve med å utnytte deg for sin egen del. Det er viktig å lære fra hva du opplever i livet. Om dette er gode eller dårlige erfaringer. Du er nå fortsatt ung sjølv om du har opplevd mye svik allerede, det er fortsatt mye mer å lære. Vi vil lære gjennom hele livet, men det er forskjellige stadier vi vil gå igjennom. Hva du erfarer som ung vil bli erfart på en helt annen måte når du er eldre.

Ta en dag av gangen, og ta kloke valg når dette trengs. Du kan lære å gjøre de rette valgene uansett hva alder, fortsett med å ha et godt hjerte men også lær deg til å sette ned dine egne grenser når dette er nødvendig. Du kan klare dette! Jeg tror du er smartere enn det du kan føle deg som til tider. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du gi noen eksempler på hva som får deg til å være naiv? Det er ikke noe galt i å ha et godt hjerte, en kan heller ikke unngå andre som vil prøve med å utnytte deg for sin egen del. Det er viktig å lære fra hva du opplever i livet. Om dette er gode eller dårlige erfaringer. Du er nå fortsatt ung sjølv om du har opplevd mye svik allerede, det er fortsatt mye mer å lære. Vi vil lære gjennom hele livet, men det er forskjellige stadier vi vil gå igjennom. Hva du erfarer som ung vil bli erfart på en helt annen måte når du er eldre.

Ta en dag av gangen, og ta kloke valg når dette trengs. Du kan lære å gjøre de rette valgene uansett hva alder, fortsett med å ha et godt hjerte men også lær deg til å sette ned dine egne grenser når dette er nødvendig. Du kan klare dette! Jeg tror du er smartere enn det du kan føle deg som til tider. :)

Tusen takk for oppmuntrende ord, det var veldig koselig og oppmuntrende hahah.

Altså, jeg kan sikkert gi et eksempel: Jeg har blitt mobba utrolig mye i løpet av barneskolen fra 5-7 klasse av folk som jeg fortsatt må møte på hver dag. Det jo ubehagelig, og jeg liker dem ikke så godt, men jeg klarer ikke tenkte vondt om dem. Folk jeg vet ler og baksnakker meg, klarer jeg ikke snakke stygt om eller tenke stygt om for den slags skyld, for jeg føler de ikke fortjener det, enda de er uhyggelige mot meg. Dette er vel det jeg sliter mest med. At jeg aldri tenker på folk dårlige sider, og bare ser på de bra sidene demmes, uansett hva

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Det er nå en bra kvalitet du har, og det er ingenting bra med å snakke/tenke stygt om andre. Det hjelper ikke situasjonen ved å synke ned til dems nivå, da er det bedre å oppføre seg bedre enn det de gjør. Det du ikke må gjøre er å la dem tråkke ned på deg. Har du egne venner? Ellers så kunne det vel være fint for deg å bli med i en hobby klubb så du kan bli kjent med nye venner ifra der, eller hvis du liker å skrive brev da kan du skaffe deg noen brevvenner? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du egne venner? Ellers så kunne det vel være fint for deg å bli med i en hobby klubb så du kan bli kjent med nye venner ifra der, eller hvis du liker å skrive brev da kan du skaffe deg noen brevvenner? :)

Jeg har dessverre ingen venner nå lenger, ettersom jeg begynte på vg1 i fjor høst og jeg har enda ikke skaffa nye venner i den nye klassen. Mista kontakt med alle vennene mine bortsett fra èn, men det virker som om vi også begynner å miste kontakt ettersom ho aldri er ledig når jeg spør om å finne på noe. Jeg har ikke mulighet til å begynne med noen spesiell hobby pga. skole. Drar som regel av gårde til skolen klokka 7 og kommer hjem 5, og da har jeg ikke mye tid til annet enn lekser og slappe av litt + spise middag med familien. 

Neste år skal skolen bytte alle klassene og blande elevene (30 elever mister skoleplass på skolen jeg går på), og da får jeg forhåptentligvis venner i den nye klassen :/

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Leit at du ikke har noen venner der du går på skole nå, det er ikke alltid lett å få seg nye venner. Vil også komme an på hva de andre ser etter når de søker etter nye venner. Også litt trist med det at du føler du og ho ene venninna di holder på med å miste kontakten. Ikke alle er like gode til å holde kontakten på lengre sikt. Men fortsett med å holde håpet oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...