AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Driver på privaten med en jobb som jeg gjør hjemmefra på min egen tid, for å spe på økonomien litt. Tar betalt noen kroner for dette, da jobben hjelper de som trenger det. Gjør forøvrig ikke denne jobben veldig ofte, det er som regel periodevis, når jeg har tid og er i form til å holde på. Vil ikke gi for mye detaljer, ingenting ulovlig så vidt jeg vet. Uansett... Har nå fått "trusler" fra et firma som driver med samme type jobb (men som tar overbetalt og som gjør en svært dårlig jobb, så regner med de mister kunder pga at jeg er billigere og bedre), om at dersom jeg fortsetter med jobben og å annonsere for det via sosiale medier, så vil de melde meg til skattemyndighetene. Jeg lurer på hva reglene egentlig er der angående den inntekten og skatt av det, for jeg vil naturligvis ikke ha problemer. Slik jeg har forstått, så tjener jeg ikke nok til at jeg skal måtte betale noe som helst i skatt. Men velger å spørre her, for å bli helt sikker. Anonymous poster hash: 3125a...d7e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Kontakt skatteetaten selv, da vel? Du gir for lite info til å gå noe godt svar. Anonymous poster hash: 21d7f...bc4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 For lite info? Jeg spør om hva reglene er på inntekt man tjener utenom vanlig jobb. Jeg vil nesten kalle det jeg driver med en hobby, som jeg får betalt for. Så hva er reglene rundt hva jeg, som privatperson, kan tjene fra andre privatpersoner? Anonymous poster hash: 0db5b...6b2
Sophie-Ann Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 http://e24.no/privat/skatt/skatt/disse-inntektene-er-skattefrie/10064713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå