Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til hva man kan gjøre i Venezia? Gjerne ting som ikke koster eller koster lite :) Tar også imot forslag til restauranter i nærheten av Markusplassen. Jeg vet det er et dyrt område, så gjør ikke noe med forslag som ligger litt avsides :)

Anonymous poster hash: 70b59...7d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det beste man gjør i Venezia, er å gå rundt og kikke og oppleve de ulike områdene. Jeg ble overrasket over hvor liten byen var - fra den ene siden ved togstasjonen, og til Markusplassen tror jeg det tok ca 30 minutter å gå. Området Canareggio er veldig fint :) Du finner helt sikkert flere gode restauranter, bare hold deg unna hovedgaten fra togstasjonen til Markusplassen som høyst sannsynlig er dyrest siden alle turistene er der. Om kvelden er det fin utsikt fra Accademia-broen, spesielt om det er klarvær og solnedgang er det et flott postkort-motiv. En tur ut til øya Lido og litt strandliv kan også anbefales, det tar ca 20 minutter med vannbussen, så er det 10 min å gå rett fram til en offentlig strand med fasiliteter (garderobeskap, dusj osv). Det er dog kjempedyrt med vannbuss, så det lønner seg å gå mest mulig ellers :) Vil du ha en gondoltur for å ha opplevd det, uten å svi av hundrevis av kroner, er det et par steder der det går gondoler på tvers av hovedkanalen til rundt 5-10 euro. God tur!

Endret av Aviale
  • 2 uker senere...
Skrevet

Venezia er gøy i 2 timer, kjempeskuffende sted dessverre!!

• Liker 1
Skrevet

Det er spennende å gå i sentrum av byen på kvelden. Da har vannet kommet inn på mange av de store plassene. Litt skummelt også for da innser man virkelig at byen kommer til å drukne en dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Venezia er helt fantastisk, skal definitivt tilbake. Generelt er det ikke spesielt god mat rundt omkring, men det er heller ikke derfor man drar dit.

Gondoltur er overpriset og personlig tenker jeg det er noe man styrer unna med mindre man er på bryllupsreise eller noe. Man bør få med seg Markusplassen, sukkenes bru, Dogepalasset - også er det drøssevis med kirker samt museumer og ulik underholdning (teater, opera etc) man kan oppleve.

Jeg synes det beste var å spasere rundt i byen med fotoapparatet, både på dag- og kveldstid - magisk! Titte i de flotte butikkvinduene og se på forseggjorte masker, kostymer og dekorasjoner, og se skjønnheten også i det forfalne.

Det er noen småøyer i nærheten også man kan besøke, blaa Murano (om du har hørt om Murano-glass og synes det er fint/spennende kan det være verdt et besøk). 

Anonymous poster hash: 0db9e...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...