AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Noen som har erfaring med treheller på terasse? Er de stabile? Skal ha de på terassen som er støpt betong, så underlaget er stabilt, men lurer på om de ligger stabilt når det kommer møbler oppå, og om man kan flytte på eks. stol uten at hellene flytter på seg. Har funnet noen på Ikea, men tar gjerne imot andre tips og linker http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90234226/ Anonymous poster hash: 42ecc...9c3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Ikea-hellene har klikklåssystem, så jeg vil tro de fint tåler at du flytter på møblene. Forutsatt at ikke plasten i låsesystemet ryker, da, jeg aner ikke hvordan kvaliteten er. Anonymous poster hash: 22611...514 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Jeg hadde uansett tenkt på om de tåler å ligge ut om vinteren, om de må behandles osv. Plastheller er vel vedlikeholdsfrie. Anonymous poster hash: 165a4...fe9
Anglofil Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Ja, vi har disse på terrassen, på støpt betong. De flytter seg ikke, sitter helt låst, og det er kjempeenkelt å sette dem sammen. Kvaliteten virker god så langt og vi er svært fornøyde. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Tusen takk for svar, og så fint å få erfaringen din Yvonne, siden dere har de selv. Vi har tidligere hatt terasse teppe, men etter etpar år så er de gjerne ferdige - selv om vi tok vårt inn etter sommeren. Disse hellene kan man jo ta inn på høsten og gjøre de reine. Får bearbeide mannen på de. Han er i utgangspunktet negativ til sånne treheller. *ts* Anonymous poster hash: 42ecc...9c3
Maximillian Cohen Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Vi hadde slike før, og de var helt grei, men tror ikke jeg ville valgt det på nytt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Vi hadde slike før, og de var helt grei, men tror ikke jeg ville valgt det på nytt. Ok, hva ville du valgt nå da? Tar imot alle tips Anonymous poster hash: 42ecc...9c3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Ville heller gått for kompositt, null vedlikehold og varer "evig". Anonymous poster hash: 830d4...b7e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Noen som har erfaring med treheller på terasse? Er de stabile? Skal ha de på terassen som er støpt betong, så underlaget er stabilt, men lurer på om de ligger stabilt når det kommer møbler oppå, og om man kan flytte på eks. stol uten at hellene flytter på seg. Har funnet noen på Ikea, men tar gjerne imot andre tips og linker http://www.ikea.com/no/no/catalog/ products/90234226/ Anonymous poster hash: 42ecc...9c3 Vi hadde noen i tre fra ukjent butikk men de endte raskt på loppemarket. Betonggulvet er ikke 100 % plant, fordi der er helling til sluk på de fleste altaner. Kjøpte nylig på Jula i plast, først en pakke for å prøve, og så til hele gulvet. De ligger helt støtt, er enkle å flytte møbler og andre ting på og henger helt flott sammen. Kostet 99 kroner på tilbud, nå er de 149 pr. Pakke. 11 plater på 30 x 30 cm. Bør bankes sammen med hammer. Kan lett baskes med mopp, eller spyles til neste år.... Gjenvunnet plast, er et pluss. De vi hadde i tre ble vann stående inni mellom og de var begynt å råtne etter en vinter. Anonymous poster hash: 4ed46...ee8
Maximillian Cohen Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Ok, hva ville du valgt nå da? Tar imot alle tips Anonymous poster hash: 42ecc...9c3 Jeg ville nok lagt skifer. Det koster litt (i hvert fall om du ikke kan utføre arbeidet selv), men gjøres jobben skikkelig varer det evig.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Jeg ville nok lagt skifer. Det koster litt (i hvert fall om du ikke kan utføre arbeidet selv), men gjøres jobben skikkelig varer det evig. Vi leier hus, og vil ikke bruke altfor mye penger her. Anonymous poster hash: 42ecc...9c3
Maximillian Cohen Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Vi leier hus, og vil ikke bruke altfor mye penger her. Anonymous poster hash: 42ecc...9c3 Om dere leier er nok ikke skifer det riktige, nei.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Om dere leier er nok ikke skifer det riktige, nei. Hehehe, nei er nok ikke det - selv om det hadde vært flott da Anonymous poster hash: 42ecc...9c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå