Mariina Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Hei. Hva tenker dere i forhold til kosthold på sydentur? Jeg bruker ikke gi gutten min noe usunne ting, å vil heller ikke det, men når vi er på besøk eller lignende, vil han jo gjerne ha det andre spiser, kaker osv. Jeg begrenser meg, men han vil jo ha av de andre som spiser. Nå skal vi til syden med svigers, å regner med det blir både chips, dessert osv. Er det feil at han ikke får smake, eller burde jeg også ikke spise noe han ikke kan få smake må? Spørsmålet mitt er vell om han MÅ få det vi får, når han maser om det.?
Jade Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Nei, det er ikke slik at du MÅ gjøre slik 1-åringen sier. Om du ikke vil han skal spise usunne ting, så sier du nei. Du kan jo foreslå at de andre begrenser snopespisingen før han skal legge seg, men dessert spiser man gjerne etter middag og en is vil en gjerne ha på dagtid.
ss82 Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Så lenge det bare er snakk om å smake litt etter å ha spist ordentlig mat, ser jeg ikke noe galt i det på ferie. 1
mulberrygal Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Er han akkurat blitt 1 eller er han snart 2? Vi var i Syden når gutten var 11 måneder, 1.5 år og nesten 2. Når han var 11 måneder gikk det fint å spise noe godt for han forstod nødvendigvis ikke hva jeg hadde så lenge han bare hadde noe lignende. Hvis jeg spiste pudding til dessert var han fornøyd med frukt eller lignende. Når han var 1.5 år så spiste vi bare sunne ting til dessert som fruktsalat og spyd siden han skjønte at det var andre godsaker tilgjengelig, når han var nesten 2 så fikk han smake på det vi spiste, typisk at han fikk is med forskjellig ting på som han valgte. Vi voksne spiste bare dessert etter middagen så man begrenser jo seg på ferie også.
Gjest me2u Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Dette sukker hysteriet må stoppe! Jeg voskte opp på 80 tallet med normal husmannkost, poteter, syltetøy, sjokade, cornflakes, godteri hver lørdag. Høytider og ferier var unntakstilstand, men ikke i den forstand at man skulle fråtse. Verken jeg eller noen på skolen min var feite. Dere skal på ferie. Da spiser dere skikkelig mat til alle måltider og kanskje en liten dessert etter middag. Mini er 1 år så han må ikke introduseres for så mye sukker enda, men å få en liten smak på is og kake er ikke noe skadelig.
Mariina Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2015 Tusen takk for utfyllende svar! Han er 13mnder, er ikke det at jeg er såå innmari redd, men han får også vondt i magen, å vi vil gjerne unngå våkennetter på ferien:p (vet selv hvordsn jeg blir etter chips osv) selv fikk jeg ikke smake godteri før jeg spurte om det selv og er veldig fornøyd med det:) føler bare det blir litt feil at vi spiser godt, åsså får ikke han:p men vi får begrense oss (når han er våken, haha) så prøver vi med et fristende fruktfat, ser hvordan det går, også får han smake litt da:)
Gjest me2u Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Tusen takk for utfyllende svar! Han er 13mnder, er ikke det at jeg er såå innmari redd, men han får også vondt i magen, å vi vil gjerne unngå våkennetter på ferien:p (vet selv hvordsn jeg blir etter chips osv) selv fikk jeg ikke smake godteri før jeg spurte om det selv og er veldig fornøyd med det:) føler bare det blir litt feil at vi spiser godt, åsså får ikke han:p men vi får begrense oss (når han er våken, haha) så prøver vi med et fristende fruktfat, ser hvordan det går, også får han smake litt da:) Han lider ingen nød Gi han deilig frisk og oppskjært frukt. Og det er ikke feil at dere spiser "godteri" og ikke han. Han får ikke vin selv om dere tar dere et glass vin? Han vet ikke hva han går glipp av når han ikke vet hva det er.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 På den ene siden tenker jeg at han selvfølgelig ikke MÅ få det dere andre spiser. På den andre siden: Med mindre dere reiser til Syden i tide og utide:Er det nå så farlig om han får is og chips når dere er på ferie? Er det ikke litt stas å markere en forskjell på hverdag og ferie? Nå er det sikkert mange som mener at denne forskjellen kan markeres på andre måter, men personlig hadde jeg ikke vært redd for å fire litt på kostholdet. Anonymous poster hash: ebd43...ce3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Hei. Hva tenker dere i forhold til kosthold på sydentur? Jeg bruker ikke gi gutten min noe usunne ting, å vil heller ikke det, men når vi er på besøk eller lignende, vil han jo gjerne ha det andre spiser, kaker osv. Jeg begrenser meg, men han vil jo ha av de andre som spiser. Nå skal vi til syden med svigers, å regner med det blir både chips, dessert osv. Er det feil at han ikke får smake, eller burde jeg også ikke spise noe han ikke kan få smake må? Spørsmålet mitt er vell om han MÅ få det vi får, når han maser om det. ? å herregud.... Anonymous poster hash: ed7e1...217 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå