AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Blir en helg med reising rundt om i London med kollektivt. Fredag til søndag inkl fra og til Gatewick. Forhåndskjøper dere reisekort? Dagskort? Hva er best? Vurderer et Oyster Card men er usikker på beløp jeg skal handle for. Anonymous poster hash: f7674...6c9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Du må nesten regne på det, hva som blir billigst for deg. Om du reiser mye blir det fort billigst med flerdagskort. Det er såpass (sjokkerende, faktisk, i forhold til størrelsen på byen..) dyrt med t-banen i London at det fort svarer seg å kjøpe dagskort. Anonymous poster hash: e6dcc...07a
Nilma Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Du kan ikke bruke Oyster/dagskort til å reise til og fra Gatwick, da må du enten ta tog (lønner seg å sjekke Southern, det er som regel billigere enn Gatwick Express) eller buss (men det er ikke de samme som kjører innad i London, derfor kan du ikke bruke Oyster). Oyster er veldig praktisk! Om du ikke skal reise langt ut av sentrum holder det med ca. £8 pr. dag. Ser du at du har fylt på for lite er det enkelt å fylle på på automatene på undergrunnen, har du penger igjen på kortet kan du få dem igjen om du leverer inn kortet (eller du kan rett og slett ta vare på kortet om du tenker å reise til London ved en senere anledning).
Nilma Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Du må nesten regne på det, hva som blir billigst for deg. Om du reiser mye blir det fort billigst med flerdagskort. Det er såpass (sjokkerende, faktisk, i forhold til størrelsen på byen..) dyrt med t-banen i London at det fort svarer seg å kjøpe dagskort. Anonymous poster hash: e6dcc...07a Jeg vet ikke hva du mener med flerdagskort; det finnes ukeskort, men det er vel ikke så relevant når TS bare skal være en helg. Dagskort er dyrere enn Oyster.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Takk. Men kan man kjøpe Oyster Card i London, eller bør jeg forhåndskjøpe? Ser på nett at de forhåndsselger. Lite lysten på å kjøpe et kort som kanskje ikke rekker frem før jeg skal reise Anonymous poster hash: f7674...6c9
Nilma Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Jada, du kan kjøpe Oyster Card på undergrunnsstasjonene.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Takk da lener jeg meg tilbake og tar livet med ro frem til turen Har vanligvis bare holdt meg i sentrum og gått, men nå skal man brått rekke over større områder av byen gitt. Anonymous poster hash: f7674...6c9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Blir en helg med reising rundt om i London med kollektivt. Fredag til søndag inkl fra og til Gatewick. Forhåndskjøper dere reisekort? Dagskort? Hva er best? Vurderer et Oyster Card men er usikker på beløp jeg skal handle for.Anonymous poster hash: f7674...6c9 Jeg har et Oystercard. Og som sagt over så kjøper du det der og da. Og du fyller det opp med det du tror du bruker. Etter turen har du to valg: levere det inn igjen og få refundert summen. Eller beholde kortet til neste tur. Om du skal ta Gatwick Express inn til byen: registrer deg på nett og du får nettrabatt ved forhåndsbestilling (og du slipper den infernalske køa på flyplassen..). De sender deg rabatter per e-post, så registrer deg i god tid. http://www.gatwickexpress.com/en/ Også: London er kontinuerlig under oppgradering. Så sjekk om t-banen nær ditt hotel er stengt den helgen du skal dit. Anonymous poster hash: bb8e8...4b8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Oyster card har "daily capping" (automatisk dagskort hvis du bruker over en viss grense), så du trenger ikke bekymre deg for at det blir svindyrt. https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster/using-oyster/price-capping Anonymous poster hash: 42bfd...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå