AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har en stor høy palme, ca 190 høy, den er plassert i skygge et lite stykke unna sørvendt vindu. Jeg har ikke gitt den så mye vann, men nå har noen av bladene blitt litt gulaktige. Hvor mye vann bør jeg gi på solvarme dager? Og ellers? Jeg vil ikke miste den!Anonymous poster hash: e89ed...f8b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Hvilken type palme er det? Mange palmer skal ha mye sol. Om din står i skyggen kan det være lurt å flytte den til et sted med mye sol en periode, for litt solterapi. De fleste palmer skal holdes fuktig om sommeren, og tørrere om vinteren. De skal ikke stå i vann. Du må rett og slett kjenne på jorden. Er den helt tørket ut gir du den vann oftere. Om den står i vann må du vanne mindre, og helle overskuddsvannet ut etter vanning. Anonymous poster hash: 4d1ff...afd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Hvilken type palme er det? Mange palmer skal ha mye sol. Om din står i skyggen kan det være lurt å flytte den til et sted med mye sol en periode, for litt solterapi. De fleste palmer skal holdes fuktig om sommeren, og tørrere om vinteren. De skal ikke stå i vann. Du må rett og slett kjenne på jorden. Er den helt tørket ut gir du den vann oftere. Om den står i vann må du vanne mindre, og helle overskuddsvannet ut etter vanning. Anonymous poster hash: 4d1ff...afd Jeg er ikke sikker på navnet, men kanskje kentialpalme (?) Den er høy og slank. Kjøpt på ikea. Det er masse sol inn her, og den får egentlig bare delvis skygge. Jeg har hatt en slik i direkte sol før. Det gikk ikke bra, resultatet ble brunsvidde blader.Anonymous poster hash: e89ed...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå