Gå til innhold

Er jeg naiv og dum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg istedenfor og dømme mennesker uansett hva de har gjort, så prøver jeg og se hele bildet, og uansett hvor fælt det måtte være, fortsatt prøve å forstå? Er jeg for snill, eller rett og slett dum? 

Anonymous poster hash: 42b4b...705
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en flott egenskap :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er en flott egenskap :)

Jeg har ofte blitt kaldt naiv av den grunn, og for snill. "Dumsnill" blir kansje mer riktig? 

men ellers, det er jeg glad for å høre :) 

Skrevet

Å lete etter det beste i alle er absolutt ingen dårlig egenskap! Men hvis det blir sånn at folk får sjanse på sjanse på sjanse og stadig skuffer deg, stiller saken seg annerledes; da er man over i dumsnill-sonen.

AnonymBruker
Skrevet

Å lete etter det beste i alle er absolutt ingen dårlig egenskap! Men hvis det blir sånn at folk får sjanse på sjanse på sjanse og stadig skuffer deg, stiller saken seg annerledes; da er man over i dumsnill-sonen.

Slik er det ikke. Jeg tenker mer på utenifra situasjoner, der jeg ikke er involvert, men ser utsiden av saken. 

Jeg er jo også realistisk, så jeg ville jo ikke gitt en potensiell farlig person sjanse etter sjanse. Er mer sånn generelt hva enn det måtte være. Tro at alle har noe godt i seg da liksom, og at folk burde få en sjans til å bevise at de er greie mennesker uansett hva de har gjort. Jeg tror ikke på "ond og god", men mere at de må være NOE godt/ont i alle, og det er det jeg leter etter. Håp kansje? 

Skrevet

Slik er det ikke. Jeg tenker mer på utenifra situasjoner, der jeg ikke er involvert, men ser utsiden av saken. 

Jeg er jo også realistisk, så jeg ville jo ikke gitt en potensiell farlig person sjanse etter sjanse. Er mer sånn generelt hva enn det måtte være. Tro at alle har noe godt i seg da liksom, og at folk burde få en sjans til å bevise at de er greie mennesker uansett hva de har gjort. Jeg tror ikke på "ond og god", men mere at de må være NOE godt/ont i alle, og det er det jeg leter etter. Håp kansje? 

Det synes jeg høres ut som en fin holdning, jeg :) Er for øvrig enig! Verden er jo tross alt ikke svart-hvitt.

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Jeg er enig i at det er en god egenskap å se det gode i andre mennesker. Ingen mennesker blir født som en slem person, å være slem mot andre er noe de velger. Det er lov å prøve med å tenke mer over situasjonen og å prøve med å forstå andre, hver historie er som en puslespill. Det må bli satt i sammen flere brikker før en kan se og å forstå hele bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...