AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Hvor mye leker du med barnet ditt som er rundt 1år? Min er mye på gulvet alene, krabber rundt og finner seg leker. Reiser seg opp her og der og går langs det som kan gå langs. Innimellom kommer hun til oss og vil da at vi skal gå med hu rundt i huset (noe vi gjør). Sitter med henne på gulvet noen ganger og da blar vi i bøker, eller så viser hun meg leker. Far Gjør ikke dette, han sitter som regel på pc eller mobil. Det er han som er hjemme med hu nå. Kjenner jeg stresser litt for syns ikke hu babler like mye som Før, og er redd han ikke snakker mye med henne i løpet av en dag. Har forsøkt ta det opp med han. Er bare redd for om hu ikke utvikler seg riktig.. det er heller ingen barn rundt her som vi kan besøke, da vi bor i en liten bygd hvor det ikke er andre med små barn. Anonymous poster hash: caab1...6d2
Gjest Lalalala59 Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Hun hadde nettopp begynt i barnehage ved 1-årsalder, men vi er nesten alltid ute og leker etter vi har spist middag og finner på mye i helgene. Da hun var 1 år ville hun for det meste gå så mye som mulig, og elsket å gå på oppdagelsesferd i skogen og samle steiner, kongler eller blomster. Å sitte i vogn var uaktuelt fra hun lærte seg å gå. Hun likte å bla i bøker og leke med store puslespill, eller leke typiske borte-tittei-lek, eller regler/sanger der man kan kile hverandre eller gjøre noe med hodet, hender eller føtter. Før hun begynte i barnehage så var vi mye i åpen barnehage, babysang og babysvømming. Det er viktig å legge bort mobil/nettbrett når man er sammen med barnet, selv om de også har godt av å leke for seg selv. Da er det bedre å sitte med kaffekoppen og se på/gi ros når de klarer å gjøre nye ting.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Hun hadde nettopp begynt i barnehage ved 1-årsalder, men vi er nesten alltid ute og leker etter vi har spist middag og finner på mye i helgene. Da hun var 1 år ville hun for det meste gå så mye som mulig, og elsket å gå på oppdagelsesferd i skogen og samle steiner, kongler eller blomster. Å sitte i vogn var uaktuelt fra hun lærte seg å gå. Hun likte å bla i bøker og leke med store puslespill, eller leke typiske borte-tittei-lek, eller regler/sanger der man kan kile hverandre eller gjøre noe med hodet, hender eller føtter. Før hun begynte i barnehage så var vi mye i åpen barnehage, babysang og babysvømming. Det er viktig å legge bort mobil/nettbrett når man er sammen med barnet, selv om de også har godt av å leke for seg selv. Da er det bedre å sitte med kaffekoppen og se på/gi ros når de klarer å gjøre nye ting. Hu begynner i barnehage til høsten. Det blir godt for hu. Vi er ute med henne i hagen og skogen. Men føler hun leker for mye alene inne.. får dårlig samvittighet, og er så mye som mulig sammen med hu etter jobb og i helger. Føler jeg må ta igjen for fars manglende engasjement. Han setter også ofte på tv og påstår at hu er interessert i den, noe jeg tviler hu er.. Æsj, vanskelig dette. Skulle ønske det var jeg som var hjemme med henne Anonymous poster hash: caab1...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå