Gå til innhold

Maler om bokhylle - ventetid mellom strøkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hå!

Har pusset ned en gammel billybokhylle og vært i malerbutikk for hjelp til å kjøpe utstyr og tips for hvordan det skal gjøres for finest mulig resultat. Er ingen viktig bokhylle for meg, jeg skal bare ha den midlertidig, men den vaar såå stygg så MÅTTE gjøre noe med den før jeg har råd til å kjøpe ny...

Nå har jeg pusset den ned og malt første strøket, som jeg begynte med kl 10. i dag tidlig. På malingsboksen står det at den burde stå i seks timer før man tar neste strøk, og det kan jeg egentlig tenke meg å vente. Er bare det at kl. 16 skal jeg på jobb, og hadde vært utrolig fint å bare bli ferdig med den i dag... Er det krise om jeg maler etter feks 5 timer?

Noen andre med erfaringer?

Anonymous poster hash: d1655...21a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det varmt og tørt hos deg? Isåfall hadde jeg malt etter fem timer.

Er det vått og surt? Da hadde jeg heller malt etter jobb.

Og ikke sett den i sola for å få den til å tørke raskere, det blir ikke alltid så bra. Maling tørker best i skyggen

AnonymBruker
Skrevet

Er det varmt og tørt hos deg? Isåfall hadde jeg malt etter fem timer.

Er det vått og surt? Da hadde jeg heller malt etter jobb.

Og ikke sett den i sola for å få den til å tørke raskere, det blir ikke alltid så bra. Maling tørker best i skyggen

Det er tørt her ja, men hatt vinduet åpent pga malingslukta... Burde jeg lukke vinduet?

Den står i skyggen :Nikke: er ikke verre enn å vente til i morgen(er ferdig på jobb rundt midnatt), men hadde vært fint å bli ferdig bare!

AnonymBruker
Skrevet

Det er tørt her ja, men hatt vinduet åpent pga malingslukta... Burde jeg lukke vinduet?Den står i skyggen :Nikke: er ikke verre enn å vente til i morgen(er ferdig på jobb rundt midnatt), men hadde vært fint å bli ferdig bare! Anonymous poster hash: d1655...21a

Jeg hadde nok ventet til i morgen.

Anonymous poster hash: cd9b4...729

AnonymBruker
Skrevet

Maling tørker best ved 15-17 grader

Anonymous poster hash: 94248...1b2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ventet til i morgen.

Anonymous poster hash: cd9b4...729

Ja, jeg tror nok at jeg venter til i morgen. :Nikke: Men jeg kan vel ha vinduet åpent mens jeg er på jobb? Jeg bor i hybel med soverom i stuen, så er jo malingslukt overalt.. Bor i Oslo, overskyet vær i dag..

AnonymBruker
Skrevet

Tror du trygt kan male den ca kl 15.

Anonymous poster hash: f7e45...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...