AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Jeg fyller snart 13 og begynner på ungdomsskole til høsten. Det som er så flaut er at jeg er den eneste i min klasse som ikke bruker bh. Jeg har kanskje sånn 3 cm med pupper, så ikke stort. Kan jeg begynne å bruke bh, og isåfall hvordan skal jeg si det til mamma?Anonymous poster hash: b3643...5fd
Kvist Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Si: Mamma, jeg vil begynne med BH, kan vi kjøpe det? For mange mammaer er sånt litt rart, at "babyen" deres har blitt så stor. Men de fleste mammaer bruker jo også BH og har nok ingen problemer med å forstå at du vi bruke du også. Det er jo ikke bare for å holde på plass heller, men det handler om at kroppen utvikler seg og at ungdom liker å være som alle andre. Det vet helt sikkert mammaen din også. Jeg husker selv jeg syns det var litt flaut og rart å spørre om BH, men da jeg turte ble det ikke noen stor sak ut av det. Vi bare dro og kjøpte et par jeg syns var OK. Bruk gjerne litt tid til å finne en som passer din kropp. Det med størrelser på BH er ikke alltid like enkelt og de bør alltid prøves først selv om du har rpøvd en som ser helt lik ut. Lykke til!
SandraH Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Klart du kan. Du kan jo eventuelt spørre om å få handle selv, eller sammen med en venninne? De som jobber i klesbutikker hjelper deg mer enn gjerne..
Jeane Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Det er ikke noe problem! De fleste jenter begynner med BH før de egentlig har noe behov for å holde ting på plass. Det kan hende din mor ikke har lyst å spørre deg om du ønsker BH for at du skal ta det i ditt eget tempo, så ikke vær redd for å snakke med henne! 1
Baela Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Det er bare å spørre moren din det, om dere kan dra og kjøpe BH til deg. Eventuelt kan du kjøpe på egenhånd eller dra med en venninne. Bare husk å prøve før du kjøper, slik at du er sikker på at den sitter ordentlig. Endret 23. juni 2015 av Baela
mijaa Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Så klart kan du begynne med bh! Om du vil snakke med moren din om det får være opp til deg, jeg husker ærlig talt ikke om jeg gjorde det eller ikke. Vet de har en del fine bh-er i mindre størrelser på i alle fall Lindex, også har de sikkert på H&M og lignende Spør helst om hjelp om du er usikker på om den er i riktig størrelse og sitter riktig, og prøv litt forskjellige typer for å finne ut hvilken du liker best!
Gjest me2u Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Ikke noe stress det. BH er helt naturlig så si til din mor at du ønsker bh og spør om dere kan ta en shoppingrunde sammen så du får gode bh'er som sitter godt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Er alltid så mange festlige problemstillinger her på KG. Anonymous poster hash: 68a43...c0d
JucyJosi Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Vel, ikke for å være uenig, men... Jeg synes ærlig talt det høres ganske unødvendig ut å begynne såpass tidlig... Det er mer enn nok snakk om kroppspress, seksualisering av samfunnet, "den perfekte kropp" osv. allerede. For å være ærlig så syns jeg det er viktig at barn skal få være barn, og at man ikke legger press på at barn må bli ungdom og voksen for tidlig. Hvis du er såpass opphengt i slike ting allerede som 13-åring syns jeg det er noe gale med samfunnet - bare vær deg selv og ikke tenk for mye på hva folk rundt deg gjør og mener! Det er uansett ikke noe i veien for å la være å bruke bh - det kan gi en frihetsfølelse og bra for både den ene og den andre
Jade Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Det er helt ok å bruke bh selv med små bryst. Si til din mor at de andre jentene i klassen bruker bh, og om dere kan kjøpe noen til deg.
Jeane Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Vel, ikke for å være uenig, men... Jeg synes ærlig talt det høres ganske unødvendig ut å begynne såpass tidlig... Det er mer enn nok snakk om kroppspress, seksualisering av samfunnet, "den perfekte kropp" osv. allerede. For å være ærlig så syns jeg det er viktig at barn skal få være barn, og at man ikke legger press på at barn må bli ungdom og voksen for tidlig. Hvis du er såpass opphengt i slike ting allerede som 13-åring syns jeg det er noe gale med samfunnet - bare vær deg selv og ikke tenk for mye på hva folk rundt deg gjør og mener! Det er uansett ikke noe i veien for å la være å bruke bh - det kan gi en frihetsfølelse og bra for både den ene og den andre Det er vanskelig for tenåringer å være den som er først eller sist ut når det gjelder kropp, og det har det vært i alle år. Nå høres det ut som at TS er helt normal i utviklingen, men mor er sent ute med å kjøpe BH, rett og slett. Jeg synes ikke det er rett å be en 13 år gammel usikker jenter om å stå foran som et godt eksempel for fremtiden, og droppe BHen. Nå er det riktignok noen år siden jeg var 13 selv, men jeg kan love deg at jeg var veldig opphengt i kropp! Jeg har faktisk aldri vært mer opphengt i kropp en jeg var i tenårene. Det er ikke på grunn av samfunnet, men på grunn av puberteten. Samfunnet legger bare føringer på hva som er rett og galt, vanlig og uvanlig. Og i TS sin klasse er det uvanlig for jentene å ikke bruke BH, da hun er sistemann ut. 5
Luckiness Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Si til din mor at du vil begynne med BH. Eller så kan du kjøpe deg et par BHer selv dersom du har penger. Det finnes mange typer, så man vil finne noe selv om man ikke har utvokste pupper enda
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Kan du ikke bare kjøpe deg en BH? Er du aldri og shopper uten moren din? Anonymous poster hash: 1166b...ed8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #14 Skrevet 23. juni 2015 Shit. Jeg har gått uten bh siden jeg var 18 år fordi jeg misliker å ha noe klamt på puppene. Mine er ikke store heller. Dessuten så fører jo bh til at puppene henger mer, så jo tidligere man starter jo verre blir det jo. Anonymous poster hash: 38b6a...c30
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #15 Skrevet 23. juni 2015 Bare si du ønsker det, og selvsagt kan du det. Jeg er 35 år og brukte også bh på din alder- det var helt vanlig også da.Anonymous poster hash: 8949f...7ac
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #16 Skrevet 23. juni 2015 Shit. Jeg har gått uten bh siden jeg var 18 år fordi jeg misliker å ha noe klamt på puppene. Mine er ikke store heller. Dessuten så fører jo bh til at puppene henger mer, så jo tidligere man starter jo verre blir det jo. Anonymous poster hash: 38b6a...c30 Bullshit. Kom gjerne med kilder til påstanden din Anonymous poster hash: 1166b...ed8 7
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2015 #17 Skrevet 25. juni 2015 To like tråder flettet Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #18 Skrevet 25. juni 2015 Bullshit. Kom gjerne med kilder til påstanden din Anonymous poster hash: 1166b...ed8 Det her har da vært fremme i noen år. Hvor har du vært-under en stein? http://www.cbsnews.com/news/french-study-suggests-younger-women-should-stop-wearing-bras/http://www.medicalnewstoday.com/articles/259073.phphttp://www.livescience.com/28664-bras-make-breasts-sag.htmlAnonymous poster hash: 38b6a...c30
gnuffe Skrevet 25. juni 2015 #19 Skrevet 25. juni 2015 Er det sånn forskning typ; 100 tilfeldig utvalgte folk. Alle spiser sjokolade regelmessig. 25 stykk er overvektig. Sjokolade er da sunt, siden flertallet er normalvektige? Jeg vil egentlig tro bh har lite å si, mens vekttap/økning, genetikk og den endelige størrelsen har mest å si. Noen med E-cup og opp kan ikke gå uten BH for at de skal henge mindre..
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #20 Skrevet 25. juni 2015 Jeg var også redd for å spørre etter BH. Jeg dro til byen selv for å prøve og kjøpe, og da jeg ønsket å vaske dem, la jeg de bare i skittentøyskurva. Da mamma hadde vasket dem, la hun de bare sammen med resten av klærne mine uten å si noe mer om det. Jeg syntes det var veldig greit Anonymous poster hash: f5f8a...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå