SandraD Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Hehe, ja er nettop det jeg er, men i alle hovedsak er kanskje det problemet med mat det største! Jeg får dårlig samvittighet uansett hva jeg spiser, og når. Men nå skal ikke dette handle om den direkte sytinga, selvom det vil forekomme. I skrivende stund har jeg nettop jogget i 30min, og fikk dårlig samvittighet fordi jeg laget meg en smoothie! + jeg drakk en før jeg trente… Haha, hadde dett vært meg for noen måneder siden hadde jeg i alle fall ikke fått dårlig samvittighet for det! Bakgrunnen for at jeg får det nå er fordi jeg har forsøkt og prøve meg litt på lavkarbo, og må si jeg elsker det! Da slipper jeg faktisk og ha så mye dårlig samvittighet når jeg spiser, fordi jeg vet det er o.k. Så sånn sett må jeg bare anbefale en diett til alle dere med spiseproblemer, funker som faen. Men skal jeg ha veldig dårlig samvittighet for og drikke de to smoothiene? eller går det bra? (ca. 100g bær i hver smoothie, med en skje yoghurt og vann) Men.. jeg klarte meg veldig bra på lavkarbo i ca 3 uker kanskje. Men så skjedde det noe veldig uventet,- og en ting som var ventet- nr.1 så møtte jeg kjæresten min, dette gikk hardt utover lavkarbo dietten min! I 3-4 uker etter det spiste jeg egentlig akurat hva han hadde hjemme,- brødskiver, "vanlig middag" med poteter,ris osv.. Bare når jeg var på skolen gikk det i kun nøtter, eller faste. (Men jeg har ofte store problemer med og faste, for jeg elsker mat, hele tiden!) Men når jeg klarer det så griper jeg sjansen xD Så en annen ting som var mer ventet men jeg var lite forberedt på,- ikke noe mer stipend= jeg må spise det jeg har tilgjengelig, jeg vil ikke mase på noen for og måtte kjøpe meg den (dyre!) maten jeg trenger for og gå på lavkarbo. Den siste uken nå har jeg vært sånn passe flink, men egentlig ikke så veldig tror jeg. Trenger mye tips rundt hva jeg skal spise! Og når kan jeg spise? hater og måtte vente 3timer mellom hver gang jeg spiser noe, det kan så fort ende i drittmat og dårlig samvittighet + tvangspising som fører til at jeg ikke stopper og spise.. + igår natt kastet jeg i meg sikkert minst en halv potetgull pose! Men da må jeg ha gått i halvsøvne..vet ikke helt hva som gikk av meg.. Det jeg prøver og holde meg til når det kommer til middager osv er Wok, masse grønnsaker og kylling. Det er vell bra? Eller? Lager da gjerne litt ekstra slik at jeg har flere måltider utover dagen/dagen etter. Og så trening da: Har falt fullstendig for og jogge! Har jogget rundt minst 30min hver dag i 4 dager nå, og idag tror jeg jammen det at det blir en tur nr.2 senere! (kan jeg overdrive jogginga?) Så tar jeg minst 50 situps hver dag, inntil 100-150 Og hvor mange gram burd ejeg spise til hvert måltid? Hvordan kan jeg erstatte knekkebrød? Jeg er flink med pålegg, da går det i Ost somregel, som har null karbohydrater. Og vet at grønnsaker er bra, pluss diverse kjøtt (helst lyst) osv. Ellers så drikker jeg kaffe og vann. veldig lite annet, for jeg holder meg langt unna sukker. (medmindre det er smoothie, damn) Noen som har noen gode tips? Nettsider? Jeg trenger virkelig noen som har litt peiling som kan fortelle meg om det jeg gjør er helt feil, eller riktig! burde jeg begynne og telle/skrive opp alt hva jeg spiser med nærings innhold? Bruker kostholdsplanleggeren en del. Takk! ha en god sommer:D 1
Gjest me2u Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Om du anorektisk så må du snakke med behandleren din. 1
Pringle Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Tror nok du skal snakke med din behandler når du får dårlig samvittighet av å spise og føler for å spørre på et nettforum på om det er greit å spise litt. 1
GirlWithOneEye Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Har du sett på lchfnorge.no? Og lavkarbo.no? Resten kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Tror kanskje det er en idé å snakke med fastlegen din om spising og slikt Ønsker deg masse lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå