Gå til innhold

Er det best å ligge på høy eller lav luftmadrass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man ligger på dobbeltmadrass, dvs to stykker, har jeg hørt at man ofte blir "skvulpa" rundt når den andre legger seg. Vil ikke det da bli bedre med en lav? 

Skal brukes til gjester og telttur. :)

Så, erfaringer med høy vs lav? 

956163.jpg?width=458&height=458&scale=ca

956161.jpg?width=458&height=458&scale=ca

Anonymous poster hash: b5281...297
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høy. Kommer mer opp fra gulvet

Anonymous poster hash: f1029...7b8

Gjest Margit Spat
Skrevet

Høy er mest komfortabelt. 

Etter egen erfaring synes jeg at man "skvulpes rundt" uansett når man har dobbeltmadrass. Han som ligger ved min side ligger litt mer urolig enn meg på natten, så vi har gått over til to enkeltmadrasser ;) 

NB: til telttur vil jeg anbefale liggeunderlag under luftmadrassen. Ellers kan det føles kaldt fra bakken under. (Også egenerfart.)

AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men til gjester vil jeg anbefale sammenleggbar gjesteseng eller sovesofa om man ikke har plass til gjesterom.

Hadde en slik luftmadrass (høy type) som min stakkars mamma overnatta på. Midt på natta våkna hun på gulvet, fordi det var et mikroskopisk hull i madrassen slik at det sivet ut helt umerkelig.

Aldri mer slike madrasser!

Nå har vi heldigvis større plass og to gjesterom i huset så har ikke bruk for slikt mer men lite hyggelig å våkne slik. På telttur ligger man på liggeunderlag mener nå jeg.

Anonymous poster hash: 70b9b...68b

Skrevet

Litt OT men til gjester vil jeg anbefale sammenleggbar gjesteseng eller sovesofa om man ikke har plass til gjesterom.

Hadde en slik luftmadrass (høy type) som min stakkars mamma overnatta på. Midt på natta våkna hun på gulvet, fordi det var et mikroskopisk hull i madrassen slik at det sivet ut helt umerkelig.

Aldri mer slike madrasser!

Nå har vi heldigvis større plass og to gjesterom i huset så har ikke bruk for slikt mer men lite hyggelig å våkne slik. På telttur ligger man på liggeunderlag mener nå jeg.

Anonymous poster hash: 70b9b...68b

Er noe drit å plutselig våkne på gulvet! Kommer nok ikke til å bruke luftmadrassen vår mer med mindre det er absolutt nødvendig :P

AnonymBruker
Skrevet

Etter egen erfaring synes jeg at man "skvulpes rundt" uansett når man har dobbeltmadrass. Han som ligger ved min side ligger litt mer urolig enn meg på natten, så vi har gått over til to enkeltmadrasser ;)

NB: til telttur vil jeg anbefale liggeunderlag under luftmadrassen. Ellers kan det føles kaldt fra bakken under. (Også egenerfart.)

Takk for svar! Jeg dro og kjøpte en høy en, og har prøveligget inatt. Synes faktisk ikke det var noe særlig skvulping, den var mye bedre enn jeg trodde! 

Men det er en del luft som har gått ut av den. Ser det er mange som sier det også, skal det være slik? Klart, er ikke noe stort problem å pumpe den daglig, men jeg fikk jo litt vondt i ryggen av å våkne i en veeeeldig myk seng :P 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det hørtes ikke riktig ut at du skal trenge å pumpe hver dag. Enten har du lekkasje et sted, eller ventilen er ikke skikkelig lukket (men ventilene på slike madrasser pleier jo å være slik at det ikke lekker luft ut av dem). 

Skrevet

Alternativ til liggeunderlag under madrassen er fleecepledd over ;)

Vi har den lave og blir ikke skvulpet rundt. Vi bruker den både hjemme og på tur. Vi er veldig fornøyd med den.

Kombinert med en batteridrevet pumpe så dekker den mange behov. Den får også plass i en skuff.

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ikke riktig ut at du skal trenge å pumpe hver dag. Enten har du lekkasje et sted, eller ventilen er ikke skikkelig lukket (men ventilene på slike madrasser pleier jo å være slik at det ikke lekker luft ut av dem). 

Den har brukt ca 15 timer på å miste kanskje 1/5 luft, høres kanskje ikke mye ut, men jeg liker fast seng så jeg synes det gir stort utslag på madrassen. Tror en lekkasje hadde gjort at den ble tom i natt da vi lå på den to stk? Er positivt overraska over at mindre luft ikke gjorde så vi havnet i midten begge to da, den virker fortsatt ganske stabil slik sett. 

Alternativ til liggeunderlag under madrassen er fleecepledd over ;)

Vi har den lave og blir ikke skvulpet rundt. Vi bruker den både hjemme og på tur. Vi er veldig fornøyd med den.

Kombinert med en batteridrevet pumpe så dekker den mange behov. Den får også plass i en skuff.

Vi brukte dyne over, leste et tips om det :) Med overmadrass var den super, men det kan vi ikke ha med på tur, så i natt brukte vi ei tynn dyne. 

Ble ikke mye skvulping her heller. Har dere noe siging av luft iløpet av natten på deres? Og hvis man ligger på harde gulv, vil da "kvinnehofter" treffe gulvet gjennom madrassen? ;) (Hørt noen rykter om at det er et problem om man ligger på siden.)

Skrevet

Den har brukt ca 15 timer på å miste kanskje 1/5 luft, høres kanskje ikke mye ut, men jeg liker fast seng så jeg synes det gir stort utslag på madrassen. Tror en lekkasje hadde gjort at den ble tom i natt da vi lå på den to stk? Er positivt overraska over at mindre luft ikke gjorde så vi havnet i midten begge to da, den virker fortsatt ganske stabil slik sett. 

Vi brukte dyne over, leste et tips om det :) Med overmadrass var den super, men det kan vi ikke ha med på tur, så i natt brukte vi ei tynn dyne. 

Ble ikke mye skvulping her heller. Har dere noe siging av luft iløpet av natten på deres? Og hvis man ligger på harde gulv, vil da "kvinnehofter" treffe gulvet gjennom madrassen? ;) (Hørt noen rykter om at det er et problem om man ligger på siden.)

Jeg har brukt den rett på gulv og rett på bakken.  Jeg har ikke hatt problemer med å sove, men som du er inne på, så vil du jo treffe gulvet hvis snur deg og setter kneet nedi, men det er jo forventet på en måte.

Jeg liker godt å sove på den madrassen fordi man synker litt nedi:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...