AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Hvordan føles det? Har angst for veps men aldri blitt stukket. Vondere enn vaksine? Der kommer vel mye an på hvor man blir stukket sikkert. Men hvis man tar utgangspunkt i armen da Anonymous poster hash: 2fd43...130
Thalassos Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Beklager å måtte si det, men et vespestikk er veldig mye vondere enn en vaksine. Kjennes ut som konstant strøm/støt i noen timer etterpå. Allikevel er det ikke noe å være redd for. Jeg har fått to stikk i hele mitt liv, overlevde helt fint. Jeg er ikke redd for veps, og veiver heller ikke etter dem. De jeg kjenner som gjør det, er de som har blitt stukket flere ganger.
Kvist Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 MYE vondere enn en vaksine ja. Du kjenner selve stikket godt og det sprenger i stikket lenge etterpå. Jeg hovner også voldsomt opp, blir kvalm, får feber og synsforstyrrelser. Det er vondest etter et par tre timer, og så avtar smertene igjen når hevelsen går ned etter tre-fire dager. Jeg har fått noen stikk i løpet av årene, men aldri fordi jeg har veivet etter dem. Men de liker IKKE å bli tråkket på, satt seg på eller syklet på
Gjest Badebuksa Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Da jeg ble stukket, kjentes det slik ut: Kjente først det sved under tåa. Skjønte at jeg hadde tråkket på en slik en. Smerten bredte seg i løpet av noen sekunder fra foten og opp til hofta, en intens og brennende smerte (må ha truffet en nerve, er mange av dem i tærne!). Ble overrasket over den følelsen av at smerten spredte seg. Bet tenna sammen og hinket meg inn, svien sluttet etter endel minutter. Men jeg er litt...hva skal man si.. Allergisk? Så det klødde som ville F i en hlv måned og foten ble dobbelt i størrelse. Det var verst, den intense kløen og brenningen.
Florence Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Jeg synes ikke det er noe særlig vondere enn vaksine? Ble stukket to ganger på rappen for et par år siden, da jeg gikk inn i en gang med et vepsebol. Det svei og klødde litt de første par dagene, ellers kjente jeg ikke noe til det.
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Det er dritvondt. Etter stikket blir man rød, irritert, kløende og øm rundt stikket og får en "kvalmende" ekkel følelse i hele lemmet som er stukket. Det tar en god stund før det er over. Anbefaler å smøre på xylocaine og ta antihistamin/allergitablett. Det lindrer noe.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Blitt stukket mange ganger. Synes ikke det gjør vondt. Kjennes ut som om man brenner seg også svir det i 10 min tid etterpå Anonymous poster hash: bb539...288
Nowayback Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Har bare fått det èn gang, i førskolen, så jeg husker ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Dritvondt. Så må jeg straks til legeAnonymous poster hash: 3d7b2...c81
urenluren Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Det svir litt og man hovner opp, men jeg syntes ikke det gjør noe betydelig vondt. Sist jeg ble stukket var i fingeren, og da hovnet den riktignok opp i en uke, men som regel har det gitt seg ganske raskt. Men vondere enn vaksine er det. Jeg har blitt stukket 8 ganger
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Kun 1 gang. Sprang barbeint oppover en gressbakke, tråkket på en med hælen. Føltes ut som jeg tråkket på en torn fra en rose eller noe, bare at smerten var like vond hele tiden og ikke gikk over etter stikket. Skjønte etter et minutt med sterk smerte at dette var noe rart. Etter en stund dukket det opp en hevelse og så at brodden satt i. Var vondt et par dager. Men det var nok vondere for vepsen....... tipper den ble mos. Anonymous poster hash: 244df...54b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Jeg synes ikke det var spesielt vondt den gangen jeg ble stukket. Kjente det bare stakk litt i 1 sekund også var det over.. Og jeg reagerer vanligvis skikkelig på alt av insektstikk/bitt.. Anonymous poster hash: db70f...797
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Åh guri. håper jeg aldri blir stukket. er veldig redd for dem, hater summingen og at de er så hyperaktive (summer hit og dit, klarer ikke å følge med på dem..) Anonymous poster hash: a3ff1...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå