AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Veldig usikker på hvilken rens jeg skal velge. Synes rens til uren hud er litt utørkende. Jeg sliter med kviser og store porer i ansiktet. Er mye stram i masken. Spesielt etter jeg ha dusjet. Kan jeg gå for rens til sensitiv hud eller blandingshud? Takker på forhånd. Anonymous poster hash: b74c6...f30
nattsvermer Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Jeg bruker for sensitiv hud etter anbefaling fra hudpleier. I tillegg har jeg maske og en clearing gel for uren hud på områdene jeg får kviser.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Ok, så jeg kan fint gå for rens for sensitiv hud? Trenger rens som ikke tørker ut huden i alle fall. Anonymous poster hash: b74c6...f30
nattsvermer Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Jeg tror hvert fall ikke rens for sensitiv hud kan gjøre vondt verre Også bør du sikkert finne en krem med mye fukt. Jeg bruker mye av serien for sensitiv hud fra Dermalogica, og det har blitt stor bedring. Er ikke lenger stram eller rød, og jeg har fått mindre kviser.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Rens for sensitiv hud er bra, da det roer ned og ikke tørker ut huden,som igjen gir mer oljeproduksjon som igjen gir talg. Jeg er også stor tilhenger av Medik8 sin betacleanse da den er for problemhud men ikke tørker ut og gjør vondt verre. Kjøpes hos feelunique. Jeg bruker den om morgenen og sensitiv rens f ta matis om kvelden. Anonymous poster hash: e0822...687
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Tråden ryddet for reklame Bond, forumansvarlig
Lulilelu Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Jeg har samme type hud og den beste jeg har prøvd er MD sin. Når man er tørr og stram i masken så er det ikke rensen som er avgjørende men en god fuktighetskrem. Decleor, Matis og Dermalogica er alle gode merker. Jeg bruker Dermalogica fordi den er den billigste og er like bra som de andre, men jeg bruker en Decleor balm om natten. Vil anbefale deg MD Continuous Renewal Serum som hjelper veldig godt på kviser og porer. Ellers er en ansiktsmaske godt å bruke. Min favoritt er http://www.midwestskincare.com/p-416-dermalogica-age-smart-multivitamin-power-recovery-masque.aspx Ikketenkt på "age smart" biten. Den roer ned huden, hjelper mot kviser, rødhet og tilfører fukt. Endret 25. juni 2015 av Lulilelu
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Jeg har samme type hud og den beste jeg har prøvd er MD sin. Når man er tørr og stram i masken så er det ikke rensen som er avgjørende men en god fuktighetskrem. Decleor, Matis og Dermalogica er alle gode merker. Jeg bruker Dermalogica fordi den er den billigste og er like bra som de andre, men jeg bruker en Decleor balm om natten. Vil anbefale deg MD Continuous Renewal Serum som hjelper veldig godt på kviser og porer. Ellers er en ansiktsmaske godt å bruke. Min favoritt er http://www.midwestskincare.com/p-416-dermalogica-age-smart-multivitamin-power-recovery-masque.aspx Ikketenkt på "age smart" biten. Den roer ned huden, hjelper mot kviser, rødhet og tilfører fukt. Jeg har også samme type hud som TS, og jeg vil ikke anbefale hverken MD (som for øvrig ikke fåes kjøpt i Norge lenger) eller Decleor. Fikk problemhud etter å ha brukt rens fra disse merkene. Fuktighetskremen til Decleor var også forferdelig, førte til at jeg fikk masse hvite nupper i ansiktet. Selv bruker jeg en rens fra Eucerin: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4840822&c=&g=false&ref=search Den er helt perfekt. Huden reagerer ikke og den fjerne sminke effektivt. Anonymous poster hash: f2336...3c6
Lulilelu Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Jeg har også samme type hud som TS, og jeg vil ikke anbefale hverken MD (som for øvrig ikke fåes kjøpt i Norge lenger) eller Decleor. Fikk problemhud etter å ha brukt rens fra disse merkene. Fuktighetskremen til Decleor var også forferdelig, førte til at jeg fikk masse hvite nupper i ansiktet. Selv bruker jeg en rens fra Eucerin: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4840822&c=&g=false&ref=search Den er helt perfekt. Huden reagerer ikke og den fjerne sminke effektivt. Anonymous poster hash: f2336...3c6 MD kan ikke kjøpes i EU men fra USA er det ikke et problem. Har lest om noen som ikke liker visse produkter fra MD eller Decleor (dette gjelder også mange andre merker) men det gjelder ofte visse produkter. Og uansett, selv om man reagerer dårlig på ett produkt så betyr ikke det at man ikke vil like/ ha god nytte av et annet produkt av samme merke. Jeg har selv prøvd flere produkter av både MD og Decleor som ikke har fungert godt på meg mens andre har vært helt fantastiske. Som du skriver "Fuktighetskremen til Decleor var også forferdelig, førte til at jeg fikk masse hvite nupper i ansiktet.". Decleor har ikke bare ên fuktighetskrem og jeg har selv har ikke vært fornøyd med flere av produktene men noen av dem gjør huden min veldig godt. Man må prøve å feile frem til man finner det som er riktig for en selv. Etter mye prøving og feiling med min enorme problemhud så anbefaler jeg visse produkter som har fungert godt på meg, ellers nevner jeg merker man kan se på der man gjerne må prøve litt forskjellig før man finner det som passer best. Men det er ingen fasit, noen reagerer eller liker ikke et produkt til tross for utallige gode anmeldelser.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Eg trur kanskje du har samme hud som meg. Eg pøste på med kremer mot kviser, men det vart ikkje betre. På det verste flassa eg og hadde kviser samtidig. Hudpleier sa til meg at eg eigentleg hadde tørr og dehydrert hud, ikkje urein i utgangspunktet. Når huden blir så uttørka, så produserer den meir olje og talg for å kompensere. Då får eg meir kviser. Bruker eg då produkter for urein hud som skal tørke ut, så blir det jo bare verre. Det blir ein ond sirkel. Dei beste produkta eg har prøvd til no, er Vichy Aqualia Thermal Spa (viktig at det er den som heiter spa på slutten). Dei gir mykje fukt, og er ikkje olje i. Har rensegelé, dagkrem, nattkrem og serum i same serien. Du kan kanskje få prøver på apoteket ditt. Var sånn eg vart hekta. Langt mindre kviser no, og ikkje lenger den stramme følelsen i fjeset. Anonymous poster hash: 324dd...042
Tigerstaden Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har kombinert hud + dehydrert, kviser og sorte prikker i t-sonen. Som rens bruker jeg Decléor Aroma Cleanse - 3 In 1 Hydra-Radiance Smoothing & Cleansing Mousse, den tørker ikke ut huden min, men samtidig rengjør den godt og fjerner dritt og møkk. Har fått mye klarere hud etter at jeg startet med den
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Prøv å unngå en rens med for høy Ph-verdi. Det kan ha mye å si for huden, og som oftest er de fleste renser (spesielt skumrenser) over 7. Man bør ha en rens på rundt 5-5.5 så huden ikke føles uttørket Anonymous poster hash: cc9fa...dce
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Vær forsiktig med å velge rens, og velg gjerne en som er for sensitiv hud. En rens bør ikke være uttørkende selv om du har urenheter. Men sørg for at det er en rens som renser huden din godt. Kjør gjerne dobbeltrens, altså en gang for å fjerne sminke e.l, og en gang for å dyprense huden. Den beste rensen jeg har prøvd til nå er rensen til MD Formulations. Anonymous poster hash: db9a4...eba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå