AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #21 Skrevet 25. juli 2015 Du må ikke ha fri bar om du ikke ønsker. Hva med bonger? Blir det servert velkomstdrink, alkohol under middagen og kaffe avec i tillegg til bonger, så får jo folk i seg litt . Anonymous poster hash: 63d74...9cf 2
Alice123 Skrevet 26. juli 2015 #22 Skrevet 26. juli 2015 Om man har lyst på den gode bedriftsjulebord-feelingen, er det bare å kjøre på med bonger. Ikke helt den stemningen JEG hadde vært ute etter om jeg skulle holde bryllup, men hver sin smak. 11
SiMa Skrevet 26. juli 2015 #23 Skrevet 26. juli 2015 Det som spises og drikkes i selskapet skal betales av vertskapet, selvfølgelig også i bryllup. Vil ikke brudeparet betale for alkohol blir det en alkoholfri fest. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #24 Skrevet 26. juli 2015 Bryllupet er ikke over når middagen er over, ergo er brudeparet fremdeles vertskap og skal stå for mat og drikke. Anonymous poster hash: 21c8f...ea4 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #25 Skrevet 26. juli 2015 Nei man må på ingen måte ha fri bar!! Det er helt opp til brudeparet!!Anonymous poster hash: 777dc...997 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #26 Skrevet 26. juli 2015 Gidder du ikke søke opp tråder om samme tema.sikkert 100 av deAnonymous poster hash: 0c891...36b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #27 Skrevet 26. juli 2015 Jeg synes man bør ha fri bar, men jeg drikker bare 1-2 ganger i året, så jeg ser ikke for meg at noen ville misbrukt det i et eventuelt bryllup. Det er bare flaut. Nordmenn er så nissete rundt alkohol. Anonymous poster hash: d3134...60a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #28 Skrevet 26. juli 2015 Jeg syns ikke en må ha fri bar. Men er enig i at det alkoholfrie burde vært gratis. Anonymous poster hash: 4c4ce...978 2
Christiane_W Skrevet 26. juli 2015 #29 Skrevet 26. juli 2015 For mannen min og jeg var det ikke noe annet alternativ enn å ha fri bar i bryllupet vårt, vi var helt enige om det. For å ha råd valgte vi å kutte i antall inviterte gjester. Vi ønsket heller å spandere hele festen på 50 personer enn å ha 100-120 gjester og betalbar. Selskapslokalet hvor vi holdt festen hadde to profesjonelle bartendere i baren og om noen hadde blitt overstadig beruset hadde de blitt nektet mer servering. Ingen av gjestene våre ble "møkkings", men det var nok noen som hadde fått i seg "kvota" da festen var over. Bar regningen var faktisk mindre enn vi hadde regnet med. Jeg er ikke enig i at fri bar alltid betyr flatfyll, i alle fall ikke om festen holdes på hotell eller i et selskapslokale der lokalet står for baren og har profesjonelle bartendere bak baren. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #30 Skrevet 26. juli 2015 Ja, enkelt og greit. Alkoholfritt bryllup er også helt greit (dog litt kjipt), men man inviterer da ikke gjester og forventer at de skal måtte betale for seg! Anonymous poster hash: d471c...b31 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #31 Skrevet 26. juli 2015 Man bør ha fri bar. Da bør man heller invitere færre gjester.Anonymous poster hash: 0f3bc...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #33 Skrevet 27. juli 2015 I sommer var jeg i et bryllup der det ikke var fri bar. Man måtte også betale for alkoholfritt. Men vann var gratis. Man fikk så mye drikke man ville under middagen, servitørene passet på å gå med jevne mellomrom og spurte om man ville ha påfyll. Jeg drakk ikke alkohol så vet ikke om dette bare gjaldt brus, og om da var kun et bestemt antall vinglass man fikk. Itillegg til vin til middagen fikk man 2 bonger som man kunne velge å bruke til enten alkohol eller brus. Resten måtte man kjøpe selv. Men allikevel klarte enkelte folk å bli såpass fulle at det var ubehagelig for resten av gjestene ( det var de eldre gjestene som ble ubehagelig fulle). Så når folk velger å bli så fulle med betalbar, så vil jeg ikke forestille meg hvor fulle de ville blitt med fribar. Gjestene i dette bryllupet danset å koste seg. Både de som var altfor fulle og de som var bare litt fulle. Jeg hadde valgt samme opplegg vis jeg skulle gifta meg.Anonymous poster hash: 9fdbe...208
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #34 Skrevet 27. juli 2015 Nei da, et par kanner hjemmebrent holder.Anonymous poster hash: cd48c...a6f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #35 Skrevet 27. juli 2015 Nei da, et par kanner hjemmebrent holder.Anonymous poster hash: cd48c...a6f
Gjest Keikolina Skrevet 27. juli 2015 #36 Skrevet 27. juli 2015 Om man har lyst på den gode bedriftsjulebord-feelingen, er det bare å kjøre på med bonger. Ikke helt den stemningen JEG hadde vært ute etter om jeg skulle holde bryllup, men hver sin smak. Følg etter personene med gullkort, får vi beskjed om når vi er ute med jobben.
Sirah Skrevet 27. juli 2015 #37 Skrevet 27. juli 2015 Nei du må ikke ha fri bar dersom du ikke ønsker dette. ALLE jeg har snakket med i real life ser på fri bar som en uting. Det er kort og greit for dyrt mener de aller fleste, og folk ønsker heller ikke flatfyll i sitt brylup. Jeg har vært litt farget av KG-tendensen av at man SKAL ha fri bar, og i diskusjoner hvor dette har kommet opp har JEG blitt sett på som den rare, ikke de som ikke ønsker fri bar. Dette er mennesker med god økonomi, dårlig økonomi, og virkelig spredd utdannelse. De bryllupene jeg har vært i har det heller aldri blitt murret over at baren ikke er fri. Derimot så syntes jeg at det skal være "fri flyt" av brus og vann. 4
Alice123 Skrevet 27. juli 2015 #38 Skrevet 27. juli 2015 Følg etter personene med gullkort, får vi beskjed om når vi er ute med jobben. Trikset er å være først i lokalet. Da kan du raske med deg bongene som ligger under tallerknene til de andre uten at de ser at du stjeler. (Jeg gjør ikke det altså, jeg følger fyren med gullkortet). 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #39 Skrevet 27. juli 2015 Ja, det må man. Det finnes ikke noe mer gnient enn å forvente at folk setter av dagen, pynter seg, kjøper gave, for så å måtte betale dyre summer for å få seg noe å drikke på festen. Jeg vil heller være en av dem som ikke ble invitert for at resten skulle få fri bar enn å bli invitert til en fest der jeg måtte betale for egen alkohol. Det er dn uting, rett og slett! Anonymous poster hash: 11388...100 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #40 Skrevet 27. juli 2015 Nei du må ikke ha fri bar dersom du ikke ønsker dette. ALLE jeg har snakket med i real life ser på fri bar som en uting. Det er kort og greit for dyrt mener de aller fleste, og folk ønsker heller ikke flatfyll i sitt brylup. Jeg har vært litt farget av KG-tendensen av at man SKAL ha fri bar, og i diskusjoner hvor dette har kommet opp har JEG blitt sett på som den rare, ikke de som ikke ønsker fri bar. Dette er mennesker med god økonomi, dårlig økonomi, og virkelig spredd utdannelse. De bryllupene jeg har vært i har det heller aldri blitt murret over at baren ikke er fri. Derimot så syntes jeg at det skal være "fri flyt" av brus og vann. Og jeg har vært i bryllup på de fleste kanter av lander, med brudepar fra alle slags yrker, utdanninger og samfunnslag, og ikke ETT av dem har vært med betalbar. Det eneste stedet jeg har vært borti konseptet "betalbar" (bortsett fra på byen, da ) er på KG. Anonymous poster hash: 63c0c...7fb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå