Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er so galt med den prisen?

Og hvorfor legger du den ut på kg, for ekstra reklame?

Anonymous poster hash: c1dbc...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har da sett mye mer hårreisende priser enn det der?

Anonymous poster hash: f4263...c03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er so galt med den prisen?

Det er jo helt vilt. Ikke mange har råd til 3,2 millioner. Jeg har vært i jobb i fem år og ville aldri fått så mye i lån. 

Anonymous poster hash: 7beef...1f1

Skrevet (endret)

Nei, vi er ikke gale, men det er jo mange faktorer som spiller inn. Nå skal det sies: som Oslo-borger selv så ville jeg aldri kjøpt meg en liten 2-roms til den prisen, men så velger jeg heller å bo på Oslo øst. Men det har noe med beliggheten å gjøre. Og at det er stort press på 1- og 2-roms-leiligheter for tiden, spesielt i Oslo. Det bygges lite og det merkes også selvfølgelig. 

Til sammenligning solgte jeg min 1-roms leilighet for 1 825 000 kr, dvs 25 000 kr mer enn det vi kjøpte vår 4-roms for i Oslo (begge leilighetene på Oslo øst). Selv synes jeg det er mye å gi for en 1-roms. Men det er som min megler sa til meg: 1- og 2-roms leiligheter går som varmt hvetebrød for tiden. Det har nok også noe med at folk blir lei av å leie pga høye leiepriser, man føler man at man like gjerne kan kjøpe, i sammenheng med at folk har et visst tak å forholde seg til. Og da blir det til at 1- og 2-romsene ligger på det prisnivået som det ligger. Steget opp til 3- og 4-roms derimot er ikke nødvendigvis så mye større. Nå kommer selvsagt litt an på området/beliggenhet osv.

Men nei, det er ingen tvil om at det er mye penger. Men dette er jo i et av de dyreste områdene i Oslo også, det skal sies.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Oslo-priser er crazy.

Jeg liker Oslo,men byttet ut min fine leilighet for en enebolig i en annen by.

Da hadde leiligheten steget så mye i verdi at jeg slapp med 350 000 i lån på huset.

Alt til sin pris? Vil du bo i Oslo må du betale for det. :)

Anonymous poster hash: 361c3...86f

AnonymBruker
Skrevet

hVOR flyttet du da? Enebolig for leilighet? Høres rart ut.

• Liker 1
Skrevet

Den er det minste 47 kv. så er jo ikke noen hybel.    Kan jo ha barn her i noen år.  Til sammenligning har vi et hus på 186 kv til 2,2 mill. Bor i en mellomstor by på østlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Den er det minste 47 kv. så er jo ikke noen hybel.    Kan jo ha barn her i noen år.  Til sammenligning har vi et hus på 186 kv til 2,2 mill. Bor i en mellomstor by på østlandet. 

OK, type Fredrikstad/Hamar/Drammen?

AnonymBruker
Skrevet

Lurer fælt på hvor i landet man får et gedigent hus til 2,2 mill. Er byen på denne listen?

Skien

Fredrikstad

Sarpsborg

Tønsberg

Moss

Sandefjord

Skrevet

Lurer fælt på hvor i landet man får et gedigent hus til 2,2 mill. Er byen på denne listen?

Skien

Fredrikstad

Sarpsborg

Tønsberg

Moss

Sandefjord

Nei.  Kjøpte for 6 år siden da.  Huset er nok verdt litt mer nå.

AnonymBruker
Skrevet

hVOR flyttet du da? Enebolig for leilighet? Høres rart ut.

Vestfold. 👍 Ikke enorm enebolig,men likevel.

Anonymous poster hash: 361c3...86f

Skrevet (endret)

Nei.  Kjøpte for 6 år siden da.  Huset er nok verdt litt mer nå.

Veldig mye har skjedd på 6 år da, prisene i Oslo har steget mye de siste seks årene. For 10 år siden solgte mamma og pappa sin 3-roms i Oslo for litt over 1 million, og kjøpte hus i Akershus for omtrent samme sum (et par hundre tusen mer). I dag er huset takstert til nesten 3 millioner (og de har ikke gjort noe særlig med huset på 10 år). 

---

Og det er klart man kan få billigere boliger andre steder, men da får man til gjengjeld også kostnader og mye pendling hvis man f.eks jobber i Oslo, slik som meg. Jeg pendlet tidligere fra en av utkantkommunene i Akershus og fant ut at det var det rett og slett ikke verdt - da betaler jeg heller litt mer. Samtidig: man kan jo få mye fint til en bra penge i Oslo også, men man må gidde å se utenfor sentrum. Og for min del er det sånn: jeg kan like gjerne bo i utkanten av Oslo enn i stedene rundt. Men nå bruker jeg altså 15 minutter til jobb, tidligere brukte jeg ca 1 1/2 til 2 timer én vei. Det gidder jeg ikke. Ikke for det, stedene rundt Oslo begynner jo å bli ganske dyre de også, nettopp fordi man tidligere fikk større for mindre penger der.

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

186 kvm er enormt. 

Skrevet

Kjenner noen som har nettopp har kjøpt en 4 roms i østfold. 1,8 mill bare.

Skrevet

Kjenner noen som har nettopp har kjøpt en 4 roms i østfold. 1,8 mill bare.

Det er det samme som vi gav for vår 4-roms nå i april i Oslo. ;)

AnonymBruker
Skrevet

4-roms i Oslo til 1,8? no way! Ikke inkludert fellesgjeld. 

AnonymBruker
Skrevet

4-roms i Oslo til 1,8? no way! Ikke inkludert fellesgjeld.  Anonymous poster hash: 7beef...1f1

Altså, hun bor på Grorud. Ikke noe å rope hurra for.

Anonymous poster hash: 2ccbd...f13

• Liker 4
Skrevet

186 kvm er enormt. 

Nei, det er egentlig ikke det.  3 knøttsmå soverom, knøttlite kjøkken, 2 bad, et ganske stort, et lite, Kjellerstue, vaskerom, liten vedbod, 1 liten og 1 litt større bod.  Liten/middels vindfang.   Eneste som er enormt her er stua som jeg tror er på 50-60 kv.  

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun bor på Grorud. Ikke noe å rope hurra for.

Anonymous poster hash: 2ccbd...f13

Ikke noe å rakke ned på folk for heller. Men 4-roms til 1,8 høres rart ut selv på Grorud. Grorud har forresten veldig god tilgang til marka.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...