AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Noen som har tips til hvor det er bra å bestille hotell i London? Område osv. Evt tips til hotell hadde også vært supert Anonymous poster hash: 9a9d3...6bb
stan Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Hotell nær en undergrunn stasjon, er en stor fordel. The Tube er en veldig effektiv måte å komme seg rundt i byen. Dermed er det ikke så viktig hvor i byen hotellet ligger. 6
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Hva er det du skal i London? Byen er kjempediger. Man velger hotell ut fra man skal og hvor man har tenkt å oppholde seg. Jeg har vært i London noen ganger og bodd en gang ved Oxford street, en anenn gang nær Kings Cross og en gang i Allgate. De to førstnevnte var rene shoppingturer mens den sistnevnte hadde annet formål. Selv om det er sant at å bo nær undergrunnsbanen slik at du kan ta den over alt dit du skal så er det mye tur med den i to dager hvis du bor langt ute og skal shoppe på Oxford Street. Så kommer jo også det an på hva du foretrekker i hotell. Stort og luksurøst og dyrt eller en familiedrevrt bed and breakfast? Dette virker jo også inn på pris og hvor man har råd til å bo.
Nerdemamma Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Som Stan sier så er det ikke så nøye, så lenge du har en tubestasjon i nærheten. Jeg vil faktisk annbefale å komme deg litt vekk fra det meste av liv, da det kan bli veldig høylydt og bråkete når du vil sove. Vi var så uheldige å ende opp nesten som nabo til en av distriktspoliti stasjonene en gang.... sirener sirener sirener! Westminister er relativt rolig så lenge du ikke er rett ved hovedveien vet jeg. Kort avstand til det meste. Men ellers så tenk mer på hva du får for penga, ikke lokasjon, siden du kan komme deg lett hvor som helst med tuben. Bruk google maps for alt det er verd. Finner du ett hotel du liker så sjekk på maps, se hva som er i nærheten, hvor langt du må gå til tuben, er det en travel vei rett ved etc. Endret 23. juni 2015 av Atomica
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Jeg anbefaler også å bo litt utenfor, men med t-banen rett i nærheten. Ikke bare er det stille og rolig; det er også mye penger å spare på det. De tre gangene jeg har vært i London har jeg bodd i Swiss Cottage-området, på Holiday In der og et annet litt mindre b&b-sted (kjempestort rom- med sofa og stuebord og full pakke!) rett bakenfor. Rett over gaten med O2-kjøpesenter og t-bane (tar 10 min til selve sentrum), og veldig koselig og rolig nabolag. Veldig kjekt med den svære parken som jeg aldri husker navnet på rett oppi høgget. Anonymous poster hash: 5ec4d...658 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Vi har pleid å bo nært Marble Arch/Hyde park/Edgware road. Hotellet er ikke så viktig for meg, men beliggenheten er kjempeviktig. Synes det er praktisk pga gangavstand til Hyde Park/Oxford street, nærhet til undergrunn, og ikke minst alle bussene som passerer der. De siste gangene har vi omtrent kun brukt buss for å komme oss rundt, veldig kjekt når man skal relativt korte avstander. Så er det mange supermarkeder der, åpne til sent på kveld. Nå skal vi snart reise igjen, denne gangen med små barn. Nå prøver vi for første gang South Bank-området. Det er kjempefint der, rett ved Thamesen, vi skal bo ikke langt unna London Eye. Litt lenger å gå til supermarkedet og undergrunnen, men noe må man ofre... Anonymous poster hash: eb5d8...0f3
missdior Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Vi pleier å bo på CitizenM på Southwark. 5min å gå til både london bridge tube og southwark tube. ligger rett ved tate!
funginger Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Vi bodde her da vi var der i mai. Veldig fornøyd. Sentralt og tube "i kjellern". Min venn bodde i øverste etasje, forresten, og utsikten var fantastisk. Men du sier jo ikke noe om budsjett. http://www.lancasterlondon.com/
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har bodd billig og greit i Victoria. Hotellet var så som så, men vi bare sov der, og området var stille og fint, bor en del rikinger der. Anonymous poster hash: bdaba...ad1
Bettina82 Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Bruker å bo i nærheten av South Kensington. Flott bydel som vi bruker mye tid i. Her ligger flere kjekke butikker, restauranter og museum + nærheten til Hyde park. I tillegg har stedet direktelinje med tuben til sentrum og Heatrow.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Liker meg best i Bayswater området (nord for Hyde Park/Kensington Gardens), tre undergrunnsbaner i nærheten, massevis av spisesteder og supermarkeder, kort vei til parken for litt uteliv og avslapping, og kun får minutter med transport før man er i Oxford Street. Det passerer også mye nattbusser, noe som er greit hvis man er lenge ute, siden undergrunnen slutter å gå like over midnatt. Ellers ganske trygt og greit område.Anonymous poster hash: 01cd7...e1b
Florence Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Når skal du dra? I september (tror jeg) begynner de med døgnåpen undergrunn på noen av linjene, så da kan du kanskje bo i nærheten av en av de.
Gjest Peanut Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har pleid å bodd på Quality Hotel Paddington rett i nærheten av Paddington stasjon og Hyde Park. Hotellet har en koselig liten park rett utenfor og det er stille og rolig. ^^,
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #14 Skrevet 23. juni 2015 Tusen takk for mange forslag! Dere er supre! Er en shoppingtur for meg og pokertur for kjæresten hehe Anonymous poster hash: 9a9d3...6bb
Gjest Mythic Skrevet 23. juni 2015 #15 Skrevet 23. juni 2015 Jeg synes det er sentralt, lettvint og rimelig å bo rundt Bayswater eller Paddington.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #16 Skrevet 23. juni 2015 I motsetning til mange andre her vil jeg anbefale å bo i det distriktet man skal tilbringe mest tid. Å måtte ta tuben frem og tilbake flere ganger med handleposer e.l. blir et ork, og hvis man bor lite sentralt så blir det heller til at man må drasse rundt på ting hele dagen. Anonymous poster hash: b7fcf...8c9
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juni 2015 #17 Skrevet 23. juni 2015 I motsetning til mange andre her vil jeg anbefale å bo i det distriktet man skal tilbringe mest tid. Å måtte ta tuben frem og tilbake flere ganger med handleposer e.l. blir et ork, og hvis man bor lite sentralt så blir det heller til at man må drasse rundt på ting hele dagen. Anonymous poster hash: b7fcf...8c9 Jeg kunne ikke vært mer enig.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #18 Skrevet 23. juni 2015 I motsetning til mange andre her vil jeg anbefale å bo i det distriktet man skal tilbringe mest tid. Å måtte ta tuben frem og tilbake flere ganger med handleposer e.l. blir et ork, og hvis man bor lite sentralt så blir det heller til at man må drasse rundt på ting hele dagen. Anonymous poster hash: b7fcf...8c9 Eller bruke ryggsekk. Anonymous poster hash: 7687a...157
Jobbermedbarn Skrevet 23. juni 2015 #19 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har pleid å bodd på Quality Hotel Paddington rett i nærheten av Paddington stasjon og Hyde Park. Hotellet har en koselig liten park rett utenfor og det er stille og rolig. ^^, Der har vi bodd også, kjempepraktisk! Fly til Heathrow, tog til Paddington også kan man bare gå til hotellet! Vi gikk også til Mable Arch og enden av Oxford street fin tur før shoppingen startet
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #20 Skrevet 23. juni 2015 Eller bruke ryggsekk. Anonymous poster hash: 7687a...157 Det gjør jeg, men det er veldig praktisk å kunne sette fra seg den på hotellet når man skal ut på middag eller teater feks. Anonymous poster hash: b7fcf...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå