Gå til innhold

Rotter og skadedyrfirma


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Huset vi har leilighet i er plaget med rotter, slik som veldig mange andre i Bergen også er. I alle år har Cytox hatt jevnlig tilsyn med gift osv, så det har vært under kontroll. Men den siste tiden har det blitt et problem igjen. Cytox kommer når vi ber dem om det, men vi føler de ikke helt tar tak i situasjonen, de gjør ikke nok undersøkelser og tar litt lett på det føler vi.

Er det noen som har erfaringer med de eller tilsvarende firma? Noen råd å gi oss ang. situasjonen? Jeg skal be om å få en oversikt over hvilke krav vi har hos dem i henhold til årsavtalen.

Oppdaget dessverre nylig at husforsikringen ikke dekker skadedyr. Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi bor i et jordbruksområde, og har fra tid til annen noe rotter i hagen. Rotter er egentlig harmløs, men noe så inn i h.... uappetittelig å ha i hagen. Rotter vil helst ikke inn i hus, men flytter inn om de ikke har andre alternativer.

Jeg kjøpte en "levendefelle" for rotter, fanget de og kjørte de et stykke unna og satte de av langt fra hus, men i nærheten av jorder. Det er slik de lever naturlig, i område men skog og dyrket mark. Gift er noe svineri, ikke slik at jeg gråter over døde rotter, men de i likhet med mus har en tendens til å dø der du helst ikke vil ha de. I vegger og etasjeskiller o.l. Og da lukter de noe reint for :evil:

I tillegg kan jo katter spise disse døde rottene, og da blir de syke, men giften er for svak til å ta livet av kattene, så de pines. Så jeg anbefaler ikke gift, da er en felle bedre, men da må du jo tømme fella :kvalm:

Skadedyrfirma legger bare ut gift, de sanerer ikke når rotta dør, og ligger lukter der du ikke får tak i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på "gjest" over meg. Få tak i en snill felle og kjør rottene vekk etterhvert som dere fanger dem.

Jeg og min familie har gjort det dersom vi finner små spissmus i hus og kjeller. Ut på tur aldri sur :ler:

Og litt viktig informasjon ang. rottegift: den virker egentlig mot sin hensikt!

Den tar livet av rottene som får i seg giften, men den tiltrekker seg rotter også. Begynner en med rottegift setter en gjerne i gang en ond sirkel. Jeg ville heller ha skaffet meg en katt (hm... tar katter rotter? :roll: )

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåken jeg eide før tiltrakk seg rotter :-? Hørte det skrapte i veggene :o Jævlig!!

Vi kontaktet skadedyrkontrollen, husker ikke noe spesielt navn, dessuten var dette i Drammen. Men de kom og sjekket og satte ut noe gift og vi ble kvitt problemet. De kom også på etterkontroll en måned etter de hadde satt ut giften for å sjekke at alt var borte, og da var det det... Aner ikke noe mer jeg?!

Bare VET at det er helt forferdelig å ha et rotteproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...