AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 I dag har jeg vært på øre-nese-hals med gutten min. Han har en kul i tinningen som vokser. Mr er fremskyndet til denne uken og det ble tatt prøve av kulen i dag. Hørte legen sa Tumor til røntgeninstituttet når han ville ha time fort. Forklarte da at han mente det ikke var hverken cyste,fettkul, lymfeknute eller kjertel. Kliniske undersøkelse tilsa at den satt fast i bløtvevet. Skjønner jo at de fleste er godartet, men synsnerver og hjernen er jo ikke langt unna.. Litt ekkelt å vente på dette kjenner jeg. Værste er nå når jeg skal sove.. 😏Anonymous poster hash: 9a010...362
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Det må være forferdelig å vente på noe slikt, og jeg har ingen tips til hvordan man kan få tiden til å gå fortere.. Heldigvis virker det som dere får undersøkelse og oppfølging ganske kjapt noe som er bra på alle mulige måter. Vil bare gi deg en klem Anonymous poster hash: 5fdac...353
estrella Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Bare husk at tumor i seg selv blir brukt om alt som er en kul eller lignende. Og at tumor ikke automatisk betyr kreft, slik mange tenker. Vi ville sagt cancer eller kreftsvulst hvis vi mistenkte tumor som i kreft for eksempel. Men ja, tumor kan være veldig skummelt. Men det går nok bra. Han får oppfølging hos lege og de vil nok finne en god behandling for han. Husk å pust i mellomtiden og kryss fingrene for at det går fint! Lykke til 1
Lillemini Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 I dag har jeg vært på øre-nese-hals med gutten min. Han har en kul i tinningen som vokser. Mr er fremskyndet til denne uken og det ble tatt prøve av kulen i dag. Hørte legen sa Tumor til røntgeninstituttet når han ville ha time fort. Forklarte da at han mente det ikke var hverken cyste,fettkul, lymfeknute eller kjertel. Kliniske undersøkelse tilsa at den satt fast i bløtvevet. Skjønner jo at de fleste er godartet, men synsnerver og hjernen er jo ikke langt unna.. Litt ekkelt å vente på dette kjenner jeg. Værste er nå når jeg skal sove.. 😏Anonymous poster hash: 9a010...362 Tumor betyr bare en svulst. Den kan være både benign (godartet) og malign (kreft). At han har en tumor betyr IKKE at det er kreft. Men herregud, jeg skjønner angsten. Skjønne følelsen veldig godt, vi opplevde at vår to uker gamle datter ble innlagt med mistenkt hjernehinnebetennelse. Jeg gikk på autopilot i en uke før de endelig slo fra seg at det var det hun hadde. Hjernen min stoppet å virke og kroppen bare gjorde det den måtte for å henge med. Krysser fingrene for dere, uansett høres det jo ut som den eventuelle tumoren sitter overfladisk til, da burde det jo være mulig med operativ behandling. Det går nok godt, det må det jo. <3 Alle gode tanker!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Ja jeg vet at det sjelden er kreft, men hadde håpet de mente det var cyste, fettkul e.l. Tumor høres liksom verre ut. Selv godartet kan jo gi sine problemer. Sitter nærme øye og hjernen som ikke gir etter for trykk. Kulen ligger midt mellom øre og øye. Den er 3,5x2,5 cm og stikker ca 1,5 cm opp fra normalen. Men hvor langt ned vet jeg ikke. Har vokst frab1x1,5 cm på to uker nå. Skaper problemer allerede. Vanskelig med å åpne kjeven helt opp og klager litt over tåke på høyre øye. Fine blodprøver ellers i hvert fall. Ser jo for meg at kulen må fjernes uavhengig av resultat fra mr og biopsi. Og det i seg selv når den sitter i hodet er ingen god følelse. Hvor langt inn den sitter vet ingen før mr. Tar det som et godt tegn at han ikke klager over hodepine. Tenker slik nå etter å ha roet meg litt at om de trodde det var kreft i den eller fare for syn eller hjernetrykket så hadde de lagt han inn med en gang. TsAnonymous poster hash: 9a010...362
angara Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Hei! Det ble oppdaget en svulst på barnet mitt også, for 1 1/2 år siden nå. Denne var i mageregionen. Jeg vil bare si at jeg forstår så godt hva du går gjennom. Håper dere finner ut av det så fort som mulig. Hadde legene hatt sterke mistanker om ondartet svulst, ville de ikke sendt ham hjem. All vår erfaring fra dette området (både egen erfaring og gjennom alle dem vi ble kjent med på barnekreftavd) tilsier at barn som mistenkes å ha kreft blir satt på høyeste prioritet. Da vår datter kom inn og tumor ble oppdaget, ble hun lagt inn med en gang. Før resultatene av biopsien kom inn (og altså før de var 100 prosent sikker på at det var en kreftsvulst) hadde hun allerede fått operert inn veneport i brystet for cellegift, de ville ikke kaste bort en eneste dag, hun gikk foran alle i køen på MR. Da hun ble undersøkt og de oppdaget kulen på ultralyd, brukte ultralydlegen ordene "utposning" og "oppfylling". De snakket altså ikke om tumor/svulst. Krysser fingrene for dere, for at det er noe helt ufarlig! Endret 23. juni 2015 av angara
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Hei! Det ble oppdaget en svulst på barnet mitt også, for 1 1/2 år siden nå. Denne var i mageregionen. Jeg vil bare si at jeg forstår så godt hva du går gjennom. Håper dere finner ut av det så fort som mulig. Hadde legene hatt sterke mistanker om ondartet svulst, ville de ikke sendt ham hjem. All vår erfaring fra dette området (både egen erfaring og gjennom alle dem vi ble kjent med på barnekreftavd) tilsier at barn som mistenkes å ha kreft blir satt på høyeste prioritet. Da vår datter kom inn og tumor ble oppdaget, ble hun lagt inn med en gang. Før resultatene av biopsien kom inn (og altså før de var 100 prosent sikker på at det var en kreftsvulst) hadde hun allerede fått operert inn veneport i brystet for cellegift, de ville ikke kaste bort en eneste dag, hun gikk foran alle i køen på MR. Da hun ble undersøkt og de oppdaget kulen på ultralyd, brukte ultralydlegen ordene "utposning" og "oppfylling". De snakket altså ikke om tumor/svulst. Krysser fingrene for dere, for at det er noe helt ufarlig! Hei Nå er det to timer til nærmeste sykehus, så å legge han inn for å gjennomgå noe som kan være unødvendig er greit å unngå i det lengste. Redd han blir skremt da ja. Tenker og at det kommer jo Ann på symptomer ellers og hvor slike kuler oppstår som er med på å avgjøre hva de gjør. Var sjelden kuler oppstod der som han har forstod jeg, men legen hadde vært borti det. Skulle ta kontakt igjen om det endret seg mens vi ventet på svar. Tenkte etterpå at det var rart han tok vevsprøve før han hadde utelukket sarkom. Disse skal kun røres på sarkomsenter. Men mulig de aldri oppstår i det området. Legen vet vel hva han gjør går jeg ut i fra. Noe roligere i dag som sagt. 😀 Håper alt gikk/går bra med dere 😀 TsAnonymous poster hash: 9a010...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå