Gå til innhold

Hvorfor har så mange menn "gravidmage"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det, men du nevnte at kvinner er overvektige selv om det bare er lårene som disser. Så da sier jeg at det at hormonene bestemmer hvor fettet legger seg blir problematisk fordi man ikke kan punktslanke, og da er man fortapt hvis lårene ikke vil bli slankere. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Overvekt er overvekt uansett hvor det ligger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Godjente
Skrevet

Daa, de ekstra musklene trenger også ekstra kalorier, derfor kan man ikke bare brenne av seg fettet raskere. Relativt sett går det ikke raskere for menn å gå ned i vekt enn kvinner. Men det er klart enn mann på 120 kg kommer til å ta av seg kg raskere enn en kvinne på 70, selv om dette ikke kommer til å utgjøre noen forskjell på grad av overvekt relativt til idealvekt. 

Ja, du har rett i at de også trenger mer energi pga muskelmasse og dermed behøver å spise mer enn kvinner. Men kvinner lagrer fett fortere enn menn på kroppen, underlagsfett. pga vi har mer triglyserider enn menn. Men siden dere får mer innvollsfett som legger seg på organer er jo deres fett farligere enn kvinner sitt , der det legger seg i underhuden.

Menns forbrenning er likevel høyere og de tar fortere av i vekt, pga mer muskelmasse som jeg sa :)

Gjest Godjente
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Overvekt er overvekt uansett hvor det ligger.

Det er jo hormonelt når det gjelder forskjeller mellom kvinner og menns fettfordeling. Er vel det hun mener :)

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har denne gigantiske, harde, spente magen. Han har hatt den siden 18 års alderen. Nå er han 31. Han veier 92 kg og er 175 høy. Han kom ned på 73 kg for noen år tilbake, og magen var der fortsatt, bare mindre. Det ser helt merkelig ut. Og han har store problemer med å finne klær som passer. Utrolig uattraktivt, og jeg prøver å få han til å gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: a1c87...d60

AnonymBruker
Skrevet

Min far har sånn mage. Kommer av dårlig kosthold og svært lite aktivitet

Anonymous poster hash: ba649...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...