AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Normalt takker man jo høflig for maten og sier, mmm, den var god da man er på restaurant selv om man ikke alltid mener det. Man betaler dyrt og får ofte halvfabrikata av ymse standard. Så til saken, Egon i byen har lenge levert veldig god mat iht det konseptet de har. God mat og pent fremstilt. Men idag hadde de tidligvis ikke dagen evt var sommervikarene på plass. Dårlig service (ingen oppfølging ved bordet som man faktisk normalt får her), maten var ok på smak, men kjedelig... Type salat som er slengt på, glemt dressing, ihjelfritert pommes og tilbehør som manglet og ikke dukket opp selv på etterspørsel. De andre ved bordet fikk også så som så mat. Overhørte også en gjest som fikk rå pizzabunn... Kort sagt, ingen god dag for de. Men ville dere klagd i etterkant, altså sent en mail til leder? Jeg nevnte høflig for de bak disken at jeg synes det var skuffende at tilbehøret manglet selv etter å ha blitt spurt etter og sa også at jeg hadde smakt maten bedre der. Men tar to ungjenter det videre? Hva ville dere gjort?Anonymous poster hash: 0f29f...6eb
stan Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Jeg ville sendt en hyggelig epost til daglig leder på den aktuelle restauranten. Skrevet omtrent som du gjorde her. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Send en mail. Er de seriøse så svarer de. Anonymous poster hash: eb69d...c6b
LilleBallerina Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Send en mail. Jeg har selv gjort det etter en skuffende tur der. Daglig leder takket for respons og smakte selv på maten - og endret det.
Gjest Margit Spat Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 (endret) Dersom jeg hadde klaget muntlig mens jeg var der, men uten at det ble tatt ordentlig til følge, ville jeg sendt en mail. Det er jo ikke alle tingene du nevner som er like "viktige" (salat som er "slengt på" er ingen forsømmelse. Det er Egon, ikke Statholdergaarden vi snakker om), men helhetsinntrykket er ikke bra, selv ikke for en "semi-fastfood" som Egon. Endret 22. juni 2015 av Margit Spat
Gjest Lalalala59 Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Ville først tatt det opp der og da, og hvis det ikke ble gjort noe med det hadde jeg sendt en mail. Jeg forventer bedre mat enn det jeg kan lage selv hjemme når jeg skal betale for det, selv om det "bare" er Egon.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Jeg tenker at man får det man betaler for. Du har litt høye forventninger til en fast food-kjede. Anonymous poster hash: dbf51...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Det der er noe man klager over mens man er der, ikke i ettertid. Egeon er forøvrig ikke akkurat en gourmetrestaurant, litt begrenset hva du kan forvente av service tenker jeg.Anonymous poster hash: fae5d...c54
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Jeg tenker at man får det man betaler for. Du har litt høye forventninger til en fast food-kjede. Anonymous poster hash: dbf51...cf5 Er du klar over prisene til Egon? De priser seg ikke som en fastfood kjede og kaller seg en familierestaurant... Jeg vet det ikke er gourmet og jeg har sammenlignet med service og mat som vi har fått på det samme stedet tidligere iår og ifjor... Så får se om det blir en mail, snakket med mannen som hadde helt lik oppfatning som meg...Anonymous poster hash: 0f29f...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Det der er noe man klager over mens man er der, ikke i ettertid. Egeon er forøvrig ikke akkurat en gourmetrestaurant, litt begrenset hva du kan forvente av service tenker jeg.Anonymous poster hash: fae5d...c54 Se over, jeg klagde da jeg var der, men null respons... Og forventer ikke knallservice, men er det galt å sammenligne de med seg selv? Altså den servicen de tidligere har hatt?Anonymous poster hash: 0f29f...6eb
Puny Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Er du klar over prisene til Egon? De priser seg ikke som en fastfood kjede og kaller seg en familierestaurant... Jeg vet det ikke er gourmet og jeg har sammenlignet med service og mat som vi har fått på det samme stedet tidligere iår og ifjor... Så får se om det blir en mail, snakket med mannen som hadde helt lik oppfatning som meg...Anonymous poster hash: 0f29f...6eb Eneste som ikke er 'fast food' hos Egon er prisene. De er utrolig dyre til å ha så dårlig mat. I tillegg til disse vanvittige prisene forventer de at du bestiller og betaler i baren. Hva er det man betaler for egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Eneste som ikke er 'fast food' hos Egon er prisene. De er utrolig dyre til å ha så dårlig mat. I tillegg til disse vanvittige prisene forventer de at du bestiller og betaler i baren. Hva er det man betaler for egentlig? Enig. Egon har gatekjøkkenkvalitet på maten, men vet å ta seg betalt for den. Fatter ikke at folk fortsetter å gå dit (og nei, jeg er ikke en snobb som hater burger og pizza, jeg bare mener at det fins mye bedre og billigere mat andre steder)Anonymous poster hash: 3e5fb...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Enig. Egon har gatekjøkkenkvalitet på maten, men vet å ta seg betalt for den. Fatter ikke at folk fortsetter å gå dit (og nei, jeg er ikke en snobb som hater burger og pizza, jeg bare mener at det fins mye bedre og billigere mat andre steder)Anonymous poster hash: 3e5fb...2dd Enig, har alltid lurt på hvorfor Egon overlever så bra som kjede? Dyre priser for mat av nitrist kvalitet og tilberedelse, totalt uinspirerende. Jeg spiser også gjerne en burger, men jeg forventer fremdeles at kvalitet og service står i forhold til prisen jeg betaler. Vet ikke om det er typisk norsk, at man skal være nøktern i forventningene og ikke forlange for mye, men jeg skulle ønske folk heller tok kjøpekraften sin til spisesteder hvor mat serveres med mer sjel, omtanke og engasjement. Selv en noe så enkelt som en burger kan bli skikkelig smakfulle greier om man bare har litt teft for hvordan man får kjøttet saftig og henter inn lokale og freshe råvarer som garnityr. Men kanskje folk faktisk genuint liker Egon, og synes totalopplevelsen er vel verdt den høye prisen? Anonymous poster hash: 2d4ff...b4f
Gjest Gjest_Idja Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Eneste som ikke er 'fast food' hos Egon er prisene. De er utrolig dyre til å ha så dårlig mat. I tillegg til disse vanvittige prisene forventer de at du bestiller og betaler i baren. Hva er det man betaler for egentlig? Enig, har alltid lurt på hvorfor Egon overlever så bra som kjede? Dyre priser for mat av nitrist kvalitet og tilberedelse, totalt uinspirerende. Jeg spiser også gjerne en burger, men jeg forventer fremdeles at kvalitet og service står i forhold til prisen jeg betaler. Vet ikke om det er typisk norsk, at man skal være nøktern i forventningene og ikke forlange for mye, men jeg skulle ønske folk heller tok kjøpekraften sin til spisesteder hvor mat serveres med mer sjel, omtanke og engasjement. Selv en noe så enkelt som en burger kan bli skikkelig smakfulle greier om man bare har litt teft for hvordan man får kjøttet saftig og henter inn lokale og freshe råvarer som garnityr. Men kanskje folk faktisk genuint liker Egon, og synes totalopplevelsen er vel verdt den høye prisen? Anonymous poster hash: 2d4ff...b4f Jeg tror mange liker Egon nettopp fordi man skal bestille og betale i disken. Har man det travelt er det veldig greit å ikke være avhengig av at servitøren følger med, er man flere som skal bestille er det enkelt å bare betale hver for seg uten at servitøren må bedrive hoderegning eller ha kalkulator. Vi går gjerne på Egon når vi skal ha noe kjapp mat, for der er vi hvertfall ikke avhengige av at servitøren er flink til å følge med. Mormor elsker Egon fordi hun bare forvirres av betalingsstyret på vanlige restauranter (hun er 90 år altså...). I tillegg har Egon variert utvalg, så det er enkelt å finne noe for enhver smak. Jeg syns det er få andre restauranter som har både godt utvalg og ok kvalitet. Skal du få en skikkelig god burger, må du til en plass som bare serverer burger og biff, som regel. Hvis kameraten din vil ha pizza fungerer det dårlig. Jeg syns altså ikke Egon er så ille, jeg. Det er ikke stedet man går til for en kulinarisk opplevelse, men hvis man vil møtes en gjeng for å spise noe enkel mat, så er det helt kurant - jeg syns ikke andre restauranter med samme type mat og samme variasjon i samme prisklasse serverer så veldig mye bedre mat, dessverre. Skal jeg ha god mat må jeg opp i prisklasse, eller til restauranter med et mer rendyrket konsept (indisk, thai, sjømat etc). 2
Puny Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Jeg tror mange liker Egon nettopp fordi man skal bestille og betale i disken. Har man det travelt er det veldig greit å ikke være avhengig av at servitøren følger med, er man flere som skal bestille er det enkelt å bare betale hver for seg uten at servitøren må bedrive hoderegning eller ha kalkulator. Vi går gjerne på Egon når vi skal ha noe kjapp mat, for der er vi hvertfall ikke avhengige av at servitøren er flink til å følge med. Mormor elsker Egon fordi hun bare forvirres av betalingsstyret på vanlige restauranter (hun er 90 år altså...). I tillegg har Egon variert utvalg, så det er enkelt å finne noe for enhver smak. Jeg syns det er få andre restauranter som har både godt utvalg og ok kvalitet. Skal du få en skikkelig god burger, må du til en plass som bare serverer burger og biff, som regel. Hvis kameraten din vil ha pizza fungerer det dårlig. Jeg syns altså ikke Egon er så ille, jeg. Det er ikke stedet man går til for en kulinarisk opplevelse, men hvis man vil møtes en gjeng for å spise noe enkel mat, så er det helt kurant - jeg syns ikke andre restauranter med samme type mat og samme variasjon i samme prisklasse serverer så veldig mye bedre mat, dessverre. Skal jeg ha god mat må jeg opp i prisklasse, eller til restauranter med et mer rendyrket konsept (indisk, thai, sjømat etc). Greit nok det, men da syntes jeg prisene burde reflektere den type restaurant de er. Helt sykt at de tar slike priser når de ikke en gang tar bestilling ved borene... Variert utvalg = ikke god på noe. De lager masse forskjellig mat, som ikke smaker noe godt. De er ikke en fiskerastaurant, ikke et steakhouse, ikke en italiensk restaurant men de serverer alt sånn halvbra. Isteden ender du opp med en dårlig burger og en dårlig pizza for de har ikke spesialisert seg på noe.... Det kan vi være enige om, men prisene de tar derimot DE er utrolig stive for det du får. Du får potensiet gjort opp for deg kjapt, men det er også det eneste positive jeg har å si om Egon.... 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Greit nok det, men da syntes jeg prisene burde reflektere den type restaurant de er. Helt sykt at de tar slike priser når de ikke en gang tar bestilling ved borene... Variert utvalg = ikke god på noe. De lager masse forskjellig mat, som ikke smaker noe godt. De er ikke en fiskerastaurant, ikke et steakhouse, ikke en italiensk restaurant men de serverer alt sånn halvbra. Isteden ender du opp med en dårlig burger og en dårlig pizza for de har ikke spesialisert seg på noe.... Det kan vi være enige om, men prisene de tar derimot DE er utrolig stive for det du får. Du får potensiet gjort opp for deg kjapt, men det er også det eneste positive jeg har å si om Egon.... Skal ikke motsi deg på det, jeg går ikke på Egon for å spare penger, akkurat.
Puny Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Skal ikke motsi deg på det, jeg går ikke på Egon for å spare penger, akkurat. nei ikke er det billig og ikke er det god service (ref. du må gå for å bestille) og ikke er det god mat. Det ER godt utvalg i dårlig mat og det går fort å betale, når man ønsker å komme fort bort derfra.... Ikke akkurat et kvallitetstegn Jeg mistenker at forlk går på Egon fordi de kjenner kjeden og vet hva de får. Tror mange turister drar dit når de er i fremmede byer fordi de ikke vet hvilke steder som er bra etc.... De har ofte god prassering. Tyholttårnet i Trondheim, Oslo S i Oslo etc.... 1
Gjest Margit Spat Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 nei ikke er det billig og ikke er det god service (ref. du må gå for å bestille) og ikke er det god mat. Det ER godt utvalg i dårlig mat og det går fort å betale, når man ønsker å komme fort bort derfra.... Ikke akkurat et kvallitetstegn Jeg mistenker at forlk går på Egon fordi de kjenner kjeden og vet hva de får. Tror mange turister drar dit når de er i fremmede byer fordi de ikke vet hvilke steder som er bra etc.... De har ofte god prassering. Tyholttårnet i Trondheim, Oslo S i Oslo etc.... Helt enig med deg! Det er forutsigelig og kjent, de har noe for de fleste (selv om det ikke er verdt pengene), og de er lette å få øye på. Min nærmeste Egon er i tillegg til dette også ekstremt treg. Har sittet i omtrent tom restaurant (m.a.o. nesten ingen foran meg i matkøen) og ventet uforholdsmessig lenge på svært enkel mat som burde være kjapp å lage. Etter den opplevelsen har jeg kun kjøpt pizzabuffet.
Gjest Mythic Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Jeg klaget på maten på Egon en gang direkte til servitøren, og fikk et surt svar tilbake. Da gjentok jeg klagen til hun som sto bak disken, og fikk gratis dessert til alle fire av oss (skulle bare mangle). Jeg synes Egon er blitt dårlig, og går aldri dit lenger. Kun hel-og halvfabrikata, man må bestille ved disken som på kafè, men til restaurantpriser, og de fleste ansatte er veldig unge og har lite peiling. Her i byen har Salt&Pepper tatt over store deler av kundekretsen til Egon, og det med god grunn. Mye bedre mat, billigere, og veldig god service. Jeg hadde sendt en klagemail hvis jeg var deg, TS. Du traff sannsynligvis på en uerfaren servitør som ikke visste hvordan han skulle håndtere saken.
Pawn Hearts Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Jeg hadde sendt en klagemail hvis jeg var deg, TS. Du traff sannsynligvis på en uerfaren servitør som ikke visste hvordan han skulle håndtere saken. Unnskyld at jeg pirker, men det sto i HI at det var to jenter som jobbet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå