Gå til innhold

Flaut?

Gjest anonym

Flaut og spørre foreldene om hjelp til å betale bryllupet?  

2 stemmer

1. 1. Flaut og spørre foreldene om hjelp til å betale bryllupet?

• Ja
      37
    • Nei
      28

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

er det flaut og spører foreldrene sine om å hjelpe til å betale bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... ikke flaut, men vi spør ikke. Mine foreldre har tilbudt seg å hjelpe. Hans har ikke. Det skal være en frivillig sak, derfor spør vi ikke.

Skrevet

Vi spurte aldri, det var de som tilbød seg. Vi sa derimot at vi kom til å utsette bryllupet, for vi hadde ikke råd til det vi hadde lyst til. Jeg ble nesten flau da de tilbydde seg og faktisk ønsket å gi en masse penger. Vi fikk totalt nesten hele festen av foreldre og svigerforeldre. Og det føles litt rart ennå, at de har betalt såpass mye som de har.

Jeg hadde _aldri_ spurt om hjelp selv.

Skrevet

Vi har heller ikke spurt, men håper at de vil tilby å hjelpe. :-) Hvis de ikke tilbyr, kommer vi ikke til å spørre!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Mere frekt enn flaut. For jeg mener at det er en sak om de tilbyr seg selv, men noe helt annet å spørre om hjelp.

Har dere ikke økonomi til det bryllupet dere drømmer om, så får dere spare inn på det dere kan.

Skrevet

Ikke flaut, men ville ikke spurt og det av den grunn at jeg mener man bør ta det økonomiske selv, og heller bli glad om de tilbyr seg å hjelpe.

Skrevet

Jeg mener det er et spørmål man ikke skal spørre, og ville vært flau over meg selv dersom jeg gjorde det.

Men at foreldrene tilbød seg å hjelpe til er vi selvfølgelig glade for!

Skrevet

Nei, syns ikke det...det kommer jo mye an på hvordan man spør...

Skrevet

Flere som har svart at det ikke er flaut, men få av oss som virkelig legger inn innlegg her :wink:

Jeg har svart at dette ikke er flaut, men jeg syntes det var litt rart å spørre om dette når vi hadde møte.

I vårt tilfelle så visste vi på forhånd at vi skulle få litt hjelp, men hvor mye var usikkert.

Når "foreldremøtet" startet, trengte vi egentlig ikke å si så mye - våre foreldre som startet samtalen. Vi la frem våre ønsker, og spurte om dette var gjennomførbart :ler:

Utrolig glad for all hjelp vi har fått/får!!! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Mere frekt enn flaut. For jeg mener at det er en sak om de tilbyr seg selv, men noe helt annet å spørre om hjelp.  

Har dere ikke økonomi til det bryllupet dere drømmer om, så får dere spare inn på det dere kan.

skal vi spare inn på mer, så blir d burgersjappa stedet for middagen og kjole+kirke er bare å glemme...

ja, jeg synes det er dritflaut å spørre om mamma kan hjelpe litt, men skal gjestene få d konfortabelt nok så trenger vi litt hjelp.. så skal jeg heller gå å hinte da?

Skrevet

skal vi spare inn på mer, så blir d burgersjappa stedet for middagen og kjole+kirke er bare å glemme...

ja, jeg synes det er dritflaut å spørre om mamma kan hjelpe litt, men skal gjestene få d konfortabelt nok så trenger vi litt hjelp.. så skal jeg heller gå å hinte da?

Eller eventuelt invitere færre gjester. Eller utsette bryllupet et år eller to. Hadde ikke foreldrene våre tilbudt seg, så hadde vi garantert utsatt eller hatt et mindre og litt mindre flott og stort bryllup. Å forvente og kalkulere med at foreldre betaler virker noe kravstort syns jeg faktisk.

Skrevet

Synes ikke det er flaut,men jeg ville ikke spurt.Man bestemmer seg ikke for å gifte seg i håp om at foreldra skal hjelpe til.Hvis vi bestemmer oss så planlegger vi bryllup i forhold til hvor mye penger vi har,hadde heller ventet til jeg hadde bedre råd enn å spørre foreldre/svigerforeldre om hjelp.Det er en frivillig sak,om de skal bidra eller ikke

Skrevet

:o Er det virkelig folk som spør foreldrene sine om å betale bryllupet/deler av bryllupet? Det er jo direkte frekt! :roll:

Skrevet
:o   Er det virkelig folk som spør foreldrene sine om å betale bryllupet/deler av bryllupet? Det er jo direkte frekt!  :roll:

:Nikke:

Skrevet
:o   Er det virkelig folk som spør foreldrene sine om å betale bryllupet/deler av bryllupet? Det er jo direkte frekt!  :roll:

Å jada, de fins! Jeg gjorde bl.a. det-frekk som jeg er :wink:

Visste jo på forhånd at de ville det, og det var greit å vite på forhånd at dette var en selvfølge for dem uten at vi hadde nevnt det, MEN.....jeg synes allikevel ikke dette er frekt. Det må jo gå an å spørre på en pen/ydmyk måte...?En trenger jo ikke planlegge kjempebryllup hvis en ikke har penger til det selv. Det er vel ikke verre enn at foreldrene kan si at det ikke er rom for å bidra, det hadde vært helt greit for meg, og da hadde jeg funnet på en annen løsning, evt. hatt stor fest seinere.

Jeg er kanskje litt omvendt i forhold til alle andre her som synes det er dumt hvis penger skal stå i veien for kjærligheten....

En annen ting er at jeg synes det høres litt sprøtt ut at det ikke går an å snakke med sine egne foreldre om dette.....og ikke minst takle å få et ærlig svar...

Skrevet

Flere som har svart at det ikke er flaut, men få av oss som virkelig legger inn innlegg her

Ehh, visste ikke at det bare var de med mest fartstid her som har "gode" meninger :-?

Skrevet

Mine foreldre tilbød seg å betale en del, samme som hans foreldre.

Hadde ikke vært flau over å spørre rett og slett fordi jeg er såpass trygg på foreldrene mine at jeg vet at ; har de sjans til å hjelp gjør de det, og har de ikke sjans så har de ikke sjans. Ingen sure miner verken fra den ene eller andre siden. Enkelt og greitt for min del altså. :wink:

Skrevet

Hadde ikke vært flau over å spørre rett og slett fordi jeg er såpass trygg på foreldrene mine at jeg vet at ; har de sjans til å hjelp gjør de det, og har de ikke sjans så har de ikke sjans. Ingen sure miner verken fra den ene eller andre siden. Enkelt og greitt for min del altså. :wink:

Da er vi ihvertfall 2 frekke her :sjarmor:

Skrevet
Flere som har svart at det ikke er flaut' date=' men få av oss som virkelig legger inn innlegg her

Noen som har sagt det da? :o

Å stemme og begrunne er to ulike ting, jeg oppfattet det ikke som å ha noe med fartstid å gjøre.

Det er som regel god stemning her inne, så ikke ta skrekken av dette her. :kghjerte:

Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå argumentet ditt med å være trygg på foreldrene sine eller ikke. At mine foreldre støtter og har støttet med trenger vel ikke bety at jeg skal kalkulere med økonomisk støtte til et dyrt bryllup. Blir budsjettet så stort at en ikke har råd til å stå for alt selv, slik at foreldre faktisk er nødt til å hjelpe til, og det faktisk blir forventet av brudeparet, ja da er brudeparet skikkelig kravstore.

Vet ikke helt om foreldrene setter pris på at barna tar hjelpen som en selvfølge og ikke som en flott gest og gave. Jeg syns fortsatt at det er litt vondt at de betalts så mye som våre foreldre gjorde, og de ba om å få betale. Å ta andre som en selvfølge er noe av det verste jeg vet.

Har foreldrene sagt at de vil støtte, men ikke med hvor mye, ja da er det greit å spørre etter kroner og øre slik at en har noe konkret å forholde seg til. Ikke ellers.

Men, det er nå min mening om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...