Gå til innhold

Doring på ferie!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, alt man skal lure på som mor :ler:

Men altså, sønnen min på 2,5 holder for tiden på å slutte med bleie. Det går foreløpig veldig bra, og vi regner med at han er ferdig med bleia til vi skal på ferie til London litt senere i sommer. Men siden han bare er 2,5 bruker han selvsagt en doring når han skal gå på do, og den kommer han vel sikkert til å bruke en god stund (noen år? :klo: ) fremover.

Hvordan gjør vi det da når vi er på ferie?? Må vi dra med oss doringen overalt? Eller finnes det noen snedige sammenleggbare varianter? Ser for meg doringen stikkende ut under trilla, i hattehylla på flyet osv... :hoho: Veldig festlig, liksom... :fnise: Hva har dere andre gjort på tur når barna nylig har sluttet med bleier??

Anonymous poster hash: c5735...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sluttet med bleie da hun var 2,5 år og hun brukte aldri doring, så med mindre dere vil drasse denne med på ferie så er mitt tips å venne han av med doringen før dere drar :)

• Liker 3
Skrevet

Mine har ikkje brukt doring. Det er berre å la han sitte på vanlig doring, det går heilt fint.

Skrevet

Sier som de andre - avvenn doring-bruken først som sist.

Den er absolutt ikke nødvendig!

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ja, de klarer kanskje fint å gå på do uten doringen?! Jeg har bare tenkt at han fort "detter nedi" hullet med rumpa jeg, da. Men han er ikke en spesielt liten toåring, han er vel litt over snittet. Så hvis andre klarer det skal vel han greie det også.

Vi får begynne å prøve å sitte rett på doen i morgen da, selv om det aner meg at han vil protestere litt. Doringen har nemlig biler på seg, så han synes den er veldig fin.. Får prøve å motivere med at det er gøy å gå på voksendoen :hoho:

• Liker 1
Skrevet

Prova när ni är på besök hos någon, då har ni "glömt" doringen och han måste sitta på vanlig ring.

Inte har ni väl med er doringen på besök hos besteföräldrar? Eller på byen?

AnonymBruker
Skrevet

Prova när ni är på besök hos någon, då har ni "glömt" doringen och han måste sitta på vanlig ring.

Inte har ni väl med er doringen på besök hos besteföräldrar? Eller på byen?

Besteforeldrene har doring hjemme hos seg (fra meg og mannen var små), så der vet han jo at det finnes doring. Og ellers har vi tatt den med oss ut når vi har dratt på kjøpesentre og sånt, ja :sjenert:

Men vi får kanskje bare "glemme den" neste gang vi skal dra ut ja, er bare redd for at han da vil nekte å gå på do (og dermed tisse på seg...!)

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde tatt med doring på ferie. Dere kan jo holde henne, hvis hun ikke klarer å sitte stødig uten når dere er på ferie. Og bruke doring hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Vår på 2 har aldri brukt ekstra doring. I begynnelsen holdt vi henne i hendene når hun gikk på do, så gikk hun over til å støtte deg selv på selve doringen. Hendene vaskes jo etterpå, så jeg ser ikke på det som et problem. Tror nok du raskt klarer å vende han av med det om du ønsker. Her hjelper det med en krakk slik at hun kan sitte med føttene støtt. Hjelper på balansen.

Gjest Lalalala59
Skrevet

Unnskyld at jeg ler, men så søtt at dere har drasset den med dere på kjøpesentre. :ler: Vår er under 20 mnd og øver litt på doring hjemme nå og da, men har fungert helt fint å holde henne når vi er borte også.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere virkelig med dere en doring på kjøpesenter? I en pose da eller?

Anonymous poster hash: a81f0...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, alt man skal lure på som mor :ler:

Men altså, sønnen min på 2,5 holder for tiden på å slutte med bleie. Det går foreløpig veldig bra, og vi regner med at han er ferdig med bleia til vi skal på ferie til London litt senere i sommer. Men siden han bare er 2,5 bruker han selvsagt en doring når han skal gå på do, og den kommer han vel sikkert til å bruke en god stund (noen år? :klo: ) fremover.

Hvordan gjør vi det da når vi er på ferie?? Må vi dra med oss doringen overalt? Eller finnes det noen snedige sammenleggbare varianter? Ser for meg doringen stikkende ut under trilla, i hattehylla på flyet osv... :hoho: Veldig festlig, liksom... :fnise: Hva har dere andre gjort på tur når barna nylig har sluttet med bleier??

Jeg vet ingenting om bleieslutt og doringer, men jeg må bare si at denne tråden fikk meg til å smile og tenke at du er en omtenksom mor. :)

Anonymous poster hash: e3fc9...0f5

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig morsomt 😂 og søtt 😄

Vi brukte doring, men tenkte aldri på å ta den med noen plass. Vi holdt henne bare så hun ikke datt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...