Gå til innhold

Betalingsfrist på regninger, kan man betale samme dag som datoen på regningen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frist 25.06 = innen 25.06, dvs. dvs. før eller på den dagen. Senest 25.06 kl. 23.59, for å være nøyaktig. Men du må jo få kvittering som beviser innbetalingsdatoen, så for å være sikker ville jeg gå i banken eller på posten (i åpningstiden!) og betale. Koster litt, men pytt.

Telefon til kreditor er helt unødvendig. Har du kvittering for aktuell dato, er du brennsikker.

Du råder en person til å gjøre noe som tar flere dager enn å sette inn fra vanlig konto? Selvfølgelig er det beste å betale det fra sin egen bank i nettbanken. 

 

Det  går helt fint om om du betaler den datoen du får penger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan hjelpe deg gratis med hvor du finner kvittering. DnB tar 75 kroner og bruker 4 dager på betalingen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger et fag som økonomi på ungdomsskolen.

 

Det er helt sykt at så mange mennesker ikke aner ting som dette.

 

Til dere som sier hun skal betale i banken og få kvittering for sikkerhets skyld - NEI.

Til dere som ikke vet at en frist gjelder for den dagen det står - HERREGUD.

Til alle som tror at man automatisk får purring dagen etter hvis man betaler innen fristen - NEI.

 

Jeg blir helt sjokkert over tråder som dette. Jeg trodde man måtte være et barn for å være så uvitende.



Anonymous poster hash: 5b992...8df
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelpe deg gratis med hvor du finner kvittering. DnB tar 75 kroner og bruker 4 dager på betalingen.  

 

Nettopp ...

 

Å svare slikt, bedriver personen du refererer til avansert trolling? Jeg fatter det bare ikke.

Anonymous poster hash: 5b992...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alltid alle regninger på forfallsdato. Selvfølgelig er det greit å betale da. Det er jo fristen for betaling. Å betale før er jo bare å gi bort rentepenger. Spiller liten rolle for hver enkelt regning, men når man tenker på de tusenvis av regninger man betaler gjennom livet utgjør noen dager ekstra faktisk litt.

Anonymous poster hash: 258de...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alltid alle regninger på forfallsdato. Selvfølgelig er det greit å betale da. Det er jo fristen for betaling. Å betale før er jo bare å gi bort rentepenger. Spiller liten rolle for hver enkelt regning, men når man tenker på de tusenvis av regninger man betaler gjennom livet utgjør noen dager ekstra faktisk litt.

Anonymous poster hash: 258de...707

 

Ja, viktig å spare noen hundrelapper gjennom et helt liv :)

Anonymous poster hash: 5b992...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, viktig å spare noen hundrelapper gjennom et helt liv :)

Anonymous poster hash: 5b992...8df

Når man som meg har regninger til 50000 - 70000 hver mnd så blir det faktisk forskjell om man betaler alle regninger på forfallsdato i stedet for sliken del gjør, at de betaler straks de får regningene kommer.

Anonymous poster hash: 258de...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frist 25.06 = innen 25.06, dvs. dvs. før eller på den dagen. Senest 25.06 kl. 23.59, for å være nøyaktig. Men du må jo få kvittering som beviser innbetalingsdatoen, så for å være sikker ville jeg gå i banken eller på posten (i åpningstiden!) og betale. Koster litt, men pytt.

Telefon til kreditor er helt unødvendig. Har du kvittering for aktuell dato, er du brennsikker.

Det tar lenger tid før pengene er på plass hvis man betaler på posten/banken + at det koster masse i gebyr.

Nettbank holder i massevis. Nets overfører penger 5 ganger om dagen, sist han kl 14 mener jeg.

Anonymous poster hash: 5e80d...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man som meg har regninger til 50000 - 70000 hver mnd så blir det faktisk forskjell om man betaler alle regninger på forfallsdato i stedet for sliken del gjør, at de betaler straks de får regningene kommer.

Anonymous poster hash: 258de...707

 

LOOOL

Anonymous poster hash: 5b992...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar lenger tid før pengene er på plass hvis man betaler på posten/banken + at det koster masse i gebyr.

Nettbank holder i massevis. Nets overfører penger 5 ganger om dagen, sist han kl 14 mener jeg.

Hvor lang tid det tar før pengene er på konto, har ingen ting å si.. Du har skriftlig kvittering på at beløpet er betalt på fristen, og ingen kommer forbi det.

Nettbank er vel sikkert greit nok, for dem som vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ut av TS sin situasjon at det bør gjøres grep i økonomien for å gjøre den mer robust. Tenk om lønningskontoret denne en gangen kjører lønningen for sent Og den forsinkes med et par dager? Man kan ikke ha så sårbar økonomi som da fører til at det kommer en regning på 200.000 neste måned. Eller at man må ta opp forbrukslån for å redde seg ut.

TS: Når du har ordnet dette, spar opp en bufferkonto slik at du har litt mer fleksibilitet i økonomien. Så slipper du å bekymre deg for slikt i fremtiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg bare lurer på om det f.eks står betalingsfrist 25.06.15 på en regning som det er veldig viktig blir betalt innen fristen, kan jeg da betale den 25.? Altså samme dag? Og innen hvilket klokkeslett? Jeg får nemlig ikke penger før den 25. litt ut på dagen, tror dere dette går greit?  Anonymous poster hash: 32953...5da [/

i]

Dette spørsmålet har vært oppe på kg før.

Har spurt i banken og fått til svar at den som skal ha pengene skal da ha pengene inn på sin konto den 25. Når betalingsfristen er den 25. Hvordan betaler ordner dette er betalers ansvar.

Anonymous poster hash: 71a40...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hentet fra sparebankens sider, men det gjelder nok samtlige banker.

Tider for overføring av betalinger
Vi har flere frister gjennom døgnet for overføring av betalte oppdrag i nettbank bedrift, slik at pengene kommer raskt frem til mottaker.
Frister:
Kl 09:40
Kl 11:40
Kl 14:00
Kl 15:00
Kl 00.00

Frister gjelder for ukedager.
Betalinger som godkjennes i nettbank bedrift innen kl 14:00 blir formidlet til annen bank samme dag (gjelder også normalt ved godkjenning innen kl 15:00, men dette kan ikke garanteres).

 

Utsendelse av konteringsdata
Vi tilbyr også utsendelse av konteringsdata fire ganger daglig. Dette gir deg mulighet for hyppig oppdatering av din reskonto i henhold til bokførte transaksjoner på bankkonto.

Konteringsdata  gjelder for tjenestene OCR giro, egiro innbetaling, direkte remittering, autogiro og betaling med engangsfullmakt – verdipapirhandel. OCR-innbetalinger, konteringsdata for autogiro, direkte remittering og betaling med engangsfullmakt – verdipapirhandel kan leveres til morgen-, formiddag- ettermiddag- og/eller sluttoppgjør, autogirofullmakter leveres enten til ettermiddags- eller sluttoppgjør.

 

Filer vil være tilgjengelig innen:
Kl 08:00
Kl 12:30
Kl 15:00
Kl 17:30

 

 

Så lenge du har lagt inn regningen tidlig på dagen, så vil nok lånekassen få pengene inn på konto samme dag. Om det skulle komme til dem i morgen, så vil det uansett stå at det ble betalt i dag på dems kontoutskrift.

 



Anonymous poster hash: 95c6e...cff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye forvirring.

 

Dersom det står betalingsfrist 25/6 på fakturaen, kan du trygt betale den 25/6. Du får da kvittering i nettbanken på at det er betalt den dagen, om du trenger kvittering. Pengene er da som regel inne hos mottaker allerede dagen etter, og dette vet mottaker. De forventer ikke at betalinger folk skylder dem er inne før fristen, selv om noen betaler før også.

 

Betal regningen på forfallsdatoen. Det er det som står og da holder det. Det er fullstendig innafor, du har ditt på det tørre og du kan bevise at du betalte på fristen, hvis det blir nødvendig. Noe det ikke blir, men du er tydelig usikker på dette, så jeg nevner det.

 

Jeg har betalt regninger i 30 år nå, og litt erfaring har man da opparbeidet seg. 



Anonymous poster hash: dd64d...49c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forvirring. Dersom det står betalingsfrist 25/6 på fakturaen, kan du trygt betale den 25/6. Du får da kvittering i nettbanken på at det er betalt den dagen, om du trenger kvittering. Pengene er da som regel inne hos mottaker allerede dagen etter, og dette vet mottaker. De forventer ikke at betalinger folk skylder dem er inne før fristen, selv om noen betaler før også. Betal regningen på forfallsdatoen. Det er det som står og

da holder det. Det er fullstendig innafor, du har ditt på det tørre og

du kan bevise at du betalte på fristen, hvis det blir nødvendig. Noe

det ikke blir, men du er tydelig usikker på dette, så jeg nevner

det. Jeg har betalt regninger i 30 år nå, og litt erfaring har man da

opparbeidet seg.  Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

dd64d9510045a7d73a227ca03243b49c"] dd64d...49c

30 års praktisk øvelse i regningsbetaling er ikke ensbetydende med at man gjør dette etter boka eller har kunskap andre ikke har.

Å betale samme dag når man oppholder seg i Norge vil i all hovedsak gå greit. Men det står ingen steder i denne tråden at ts er i Norge og skal betale fra en Norsk bank. Det er noe vi tror.

Anonymous poster hash: 71a40...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener med 'regning det er viktig å betale innenfor fristen'. Er det til en privatperson? Firmaer purrer gjerne ikke på manglende betalinger før 7-10 dager over fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette spørsmålet har vært oppe på kg før.

Har spurt i banken og fått til svar at den som skal ha pengene skal da ha pengene inn på sin konto den 25. Når betalingsfristen er den 25. Hvordan betaler ordner dette er betalers ansvar.

Anonymous poster hash: 71a40...889

 

Dette kan umulig stemme. Man kan ikke lastes for at banken bruker tid til å overføre transaksjonen. Det som teller er at man betaler innen fristen. Betalingsdatoen står uansett på transaksjonen, og det er det som teller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst en voksen person som har starten denne tråden? Vet ikke at man kan betale en regning på forfallsdato, og vet attpåtil ikke at man ikke må betale tilbake hele lånet sitt i lånekassen om man er litt forsinket med et avdrag. Blir nesten litt sjokkert over hvor lite kunnskapsrik det går an å være når man er voksen. Selvsagt kan du betale en regning på forfallsdagen, det sier seg jo selv? Den dagen regningen forfaller er den dagen den må betales. Og du får ikke verken inkasso eller krav om betaling av hele det lånte beløpet dersom du er en dag eller to forsinket med betalingen.. Seriøst, kom igjen.



Anonymous poster hash: fabbd...17c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid satt alt i nettbanken på dato for betalingssfrist. Aldri hatt noe purringer eller problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk forskjell på betalingsfrist og forfallsdato.

Betalingsfrist betyr frist for å betale regningen, men er det forfallsdato så skal pengene være mottakeren i hende på den datoen.

Anonymous poster hash: 4fb5a...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...