Gå til innhold

Budrunde - tips mottas med takk:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten har prisantydning på 1,9mill. Verditakst er 1,950 mill. Har vært to visninger. Ingen interessenter bortsett fra meg.

La i dag inn bud på 1,7mill som en start. Budet ble avslått og megler sier at selger ønsker rundt prisantydning. Megler sa også at selger evt. ville vente til etter sommeren dersom han ikke fikk det han ønsket for leiligheten.

Jeg ønsker å maks strekke meg til 1,850.. Burde jeg legge inn et høyere bud på feks. 1,8 mill i morgen eller burde jeg ha litt is i magen å vente?

Håper noen vil hjelpe en utålmodig sjel :)

Anonymous poster hash: dcee4...32d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva føler du selv? Selgeren godtar ikke 1,7 mill,, og sier at han vil ha opp mot takstpris. Du kan fint gå opp til 1,8 med budet ditt, og så gå så langt som du (eller banken) mener at du kan

AnonymBruker
Skrevet

Hvis selger vil ha takst så får du ikke liligheten med å legge inn ett nytt bud under takst. Når megler i tillegg informerer om at det ikke er hastverk med å få solgt, men at leiligheten heller trekkes fra markedet, da må du nok gi takst for å få den.

Anonymous poster hash: aa93d...5c8

• Liker 4
Skrevet

Hvis selger vil ha takst så får du ikke liligheten med å legge inn ett nytt bud under takst. Når megler i tillegg informerer om at det ikke er hastverk med å få solgt, men at leiligheten heller trekkes fra markedet, da må du nok gi takst for å få den.

Det der kan fint være taktikk fra megler/selger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har selger råd til å vente til august så gjør han nok det om han tror han da får en bedre pris. Enten må du opp på prisantydning, eller finne noe annet.

Men det er jo litt avhengig av hvor i landet dette er.

Anonymous poster hash: 5ef64...277

AnonymBruker
Skrevet

Det sa selger til oss også, vi bydde 150' under takst, da var huset allerede satt ned 250' fra opprinnelig takst.

"Haster ikke å få solgt, da leier vi heller ut huset!" fikk vi beskjed om. Jadda, dagen etterpå var huset vårt, og vi rikket oss ikke i pris :)

Anonymous poster hash: 1e1df...3ae

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

At selger har tid til å vente, og ikke vil selge under prisantydning kan være sant, eller det kan være løgn. Det er det ingen av oss som kan vite. 

Dersom det er løgn, så taper du ikke noe på å legge inn et bud på 1,8. Da har du gått selger i møte, og du kan jo håpe på aksept, eller på et motbud på 1,850.

Dersom det megler sier er sant, så spiller det ingen rolle hvilken strategi du har, for da får du ikke kjøpt den for 1,850. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet en uke før jeg fikk min, 250k under takst. Så vent et par uker, så kan du vurdere å legge inn et nytt.

Anonymous poster hash: 38a76...a88

Skrevet

Dette kunne vært min leilighet. Jeg selger heller ikke under prisantydning, men velger heller å legge ut på nytt i august. Så når megler sier at selger ikke ønsker å selge under prisantydning så er det ingen grunn til å vente med nytt bud hvis du ønsker leiligheten. Plutselig er det noen som kommer på privatvisning og byr 1,9 og da mister du jo muligheten...

AnonymBruker
Skrevet

Om ingen er intr..hvorfor ikke vente til neste visning å sechvor mange som er intr

Anonymous poster hash: 0d861...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...