Gå til innhold

Å farge håret på barn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vel, slik jeg oppfatter det, er barn (og har alltid vært) et produkt av de voksne. De voksne er modeller for barn og i barnas lek er det de voksnes væremåte og aktiviteter de etteraper. Barnekulturen kan sees som et speilbilde av voksenkulturen. Barn har alltid lekt med miniatyr-utgaver av de voksnes ting. I dag er det leke-mobiltelefoner, for femti år siden var det miniatyr-klesruller.

Når det gjelder hva barn kler seg i, er det ikke noe nytt at de vil ha det de voksne har. Barnemoten (eller klær som lages for barn) følger klær for voksne. Slik har det alltid vært, dette er ikke noe nytt.

Slik jeg ser det kan man godt hevde at barns klær og interesser er usunne, men i såfall er dette en refleksjon av usunne voksenliv. Barns prosjekt er å lære, de lærer gjennom lek og de søker automatisk etter lærdom som passer til det samfunnet de vokser opp i. Barn er utrolig tilpasningsdyktige, sånn sett! Barn som vokser opp i et kroppsfiksert samfunn blir kroppsfikserte. Skal man endre på det, må man endre samfunnets holdninger, for barn er sensitive og snapper opp samfunnet de lever i. Med mindre man skal sette barnet i et pastellfarget rom med bamser og ikke slippe de ut før de er store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg ser det kan man godt hevde at barns klær og interesser er usunne, men i såfall er dette en refleksjon av usunne voksenliv.

Kloke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farging er greit dersom det ikke gjøres for ofte?

Ganske vakkert med ettervekst ned til ørene!

Barna tar ikke skade av det eller noe sånt.

Barn er (stort sett) naturlig vakre de! Eller rettere sagt "vakrest naturlig". Trenger ikke å fikse på deres naturlige friske farger.

Men jeg kan strekke meg til at noen få lyse striper i hår som egentlig er ganske lyst, men har blitt mørkere og mattere etter vinteren, kan være kledelig, selv på barn! Legger vekt på at det må se naturlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi går ihvertfall igang nuh! :)

Lykke til :)

(og be henne holde godt fast i barndommen sin, så den ikke skylles ut sammen med hårfargen, er jo en "reell fare for det" :wink::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er fargen i og den unge damen befinner seg fornøyd foran stoppeklokka..... :ler:

Så får vi se om et par timer, når håret er tørt.

hei

blir ikke det der dyrt hvis det må gjøre igjen og igjen, jeg synsi kke det er farlig så jeg iser det men man bør vere på vakt vis man er allergisk, ellers vil jeg si at hun bør tenke over nøye vis hun lbir lei det utvaskede striper er ikke pent :)

hilsen

hei

en liten ting til normalt norsk hpår tåler sirka 8 behandlinger før det faller av så derhar du en unskyldning vis det skriker i lommeboka :sjarmor:

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

slkjønner ikke hva du mener det er da en stor forksjell på det ogstripe og det og farge er hår og tolvåringer gjør lsik gjporde ikke du det da du var tol og farge håret er noe en gjør fordi en er missførnøyd med fargen stripe håret er noe en gjrø for morroskyld for det er spennende for the fun of it

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg er nesten enig men pass nå på at stripene ikke blir for mørke jeg syns syns vel egentlig du skulle prøvd og oppmunt henne til og synes at de første var bra nok

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farging er greit dersom det ikke gjøres for ofte?

Ganske vakkert med ettervekst ned til ørene!

Barna tar ikke skade av det eller noe sånt.

Barn er (stort sett) naturlig vakre de! Eller rettere sagt "vakrest naturlig". Trenger ikke å fikse på deres naturlige friske farger.

Men jeg kan strekke meg til at noen få lyse striper i hår som egentlig er ganske lyst, men har blitt mørkere og mattere etter vinteren, kan være kledelig, selv på barn! Legger vekt på at det må se naturlig ut!

hei

har du hørt om minicolorasjon da vaskes fargen ut jeg syns uansett det høres rart ut og få til striper med minicolorasjon da farger man i vått hår og det høres rart ut

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tule, de første stripene la jeg såpass langt under annet hår at de omtrent ikke syntes i det hele tatt. Nå ble hun veldig fin!

Forresten har jeg fått fargen gratis..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tule, de første stripene la jeg såpass langt under annet hår at de omtrent ikke syntes i det hele tatt. Nå ble hun veldig fin!

Forresten har jeg fått fargen gratis..... :wink:

hei

fikk du lakt stripene under anet hår med minicolorasjon eller brukete du anen farge ver klar over at håret påvirkes mer og mer for hver gang det farges tenkte på at barn på den alderen pleier og gå lei ganske fort

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i vår ungdom (80-tallet) hadde alle permanent i ung alder..........og det er ikke bra for håret det heller.........

hei

er det egentl noen behandling som er bra for håret farging er vel ikke så mye verre

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tule, kjære deg, så opphengt du var i disse detaljene da..... :ler:

Jeg har brukt vanlig fullfarge, ikke minicolour eller noe annet. Jeg har laget foliestriper, først en gang, såpass langt under annet hår at det ikke syntes når håret ble lagt ned.

Andre gang la jeg flere striper, som lå mer opp i dagen, altså over mer hår, slik at de syns bedre. Jeg har ikke farget det samme håret to ganger.

Fargen jeg har brukt heter chocolade, jenta har i utgangspunktet lys-honning-farget hår, er nesten 150 cm høy, og veier 36 kilo. Skonummer 36.

Klem fra Tex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlig fullfarge, ikke minicolour eller noe annet. Jeg har laget foliestriper, først en gang, såpass langt under annet hår at det ikke syntes når håret ble lagt ned.  

Andre gang la jeg flere striper, som lå mer opp i dagen, altså over mer hår, slik at de syns bedre. Jeg har ikke farget det samme håret to ganger.  

Fargen jeg har brukt heter chocolade, jenta har i utgangspunktet lys-honning-farget hår, er nesten 150 cm høy, og veier 36 kilo. Skonummer 36.  

Klem fra Tex.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem fra Tex.

hei

ops fulfarge r jo litt dumt a vis hun angrer i neste uke :ler: det var derfor jeg mente minicolorasjon da blir det vasket ut men håret er kanskje ikke så langt, men da skjøner jeg det jeg skjønte ikke helt vordan man får lager striper i hår med minicolorasjon det må jo bli veldig vanskelig siden håret da er vått uansett er den en sjanse og ta med hjemmefarging se opp for svarte tupper man skal ha et godt håndlag husk også på at hår virker forksjellig det er ikke sikkert at det som står på pakken er riktig tid ville nok gått til frisøren første gang for og få sett reaksjons tiden men men

håper ikke det er noen luguber farge du har fått tak i så du neste gang hører et vrel fra badet og håret ligger i sluken :-)

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

hei

jeg syn bare det var dumt og bruke toning på et barn som kanskje angrer dagen etter jeg trodde hun kansje brukte minicolorasjon fodri man stort bruker det på barn og syntes det var rart at man kunne få striper med det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...