Gjest Tex Skrevet 4. september 2004 #1 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har akkurat slitt meg gjennom å lage striper i håret på datteren min. Det er første gangen hun får striper, hun har lyseblondt honninghår....... Og stripene er ganske så mørke. Hun er elleve år...... Har deres barn fått farge håret...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xmm Skrevet 4. september 2004 #2 Del Skrevet 4. september 2004 Heisann. jeg har en liten svigerinne på 11 år.Hun ha mørkt hår og lyse striper.Helt normalt blant hennes venninner&ikke noe du skal gruble på tror jeg. :-) Kan jo forøvrig fortelle at jeg fikk småsjokk da hun ønsket seg stringtanga i julegave i fjor. Jeg ville absolutt ikke kjøpe det til henne.Men så var visst det og vanlig-og jeg var blitt rimelig out of date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. september 2004 #3 Del Skrevet 4. september 2004 Kan ærlig talt ikke se det store problemet hvis dere begge er fornøyde. Det teller mer enn hva "alle de andre" mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 4. september 2004 #4 Del Skrevet 4. september 2004 Vet det er vanlig lant jentene på den alderen her og. Og sist jeg var i bassenget var det mye småpier med sting. Ser ikke helt det store problemet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 4. september 2004 #5 Del Skrevet 4. september 2004 Ser jenter i 10-11 års alderen med striper og farger i håret stadig vekk. Så lenge jentene selv vil så gjør det da ingenting, jenter i den alderen begynner å bli opptatt av klær, hår, sminke. Selv tok jeg hull i ørene da jeg var 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. september 2004 #6 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg hadde tre hull i hvert øre da jeg var syv, og jentungen har hatt hull siden hun var fem-seks. Men det er annerledes å farge håret syns jeg..... Jeg vet ikke hvorfor. Men det ble iallefall riktig så fint, selvom damen nok syns jeg har vært litt sparsom med farge. Hun ville gjerne hatt mye mer..... Men heller for lite enn for mye sier jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 4. september 2004 #7 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg begynte å glansvaske håret da jeg var 11-12. endret jo fargen litt for en liten stund da. Fikk nemlig ikke lov av mamma å farge det på ordentlig. Men det blir jo vanligere og vanligere blant småjenter, og så lenge dere begge er fornøyd er det vel greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 4. september 2004 #8 Del Skrevet 4. september 2004 Mye bedre å hjelpe henne nå, enn at hun om en stund kommer hjem fra en venninne med rosa hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 4. september 2004 #9 Del Skrevet 4. september 2004 Selv fikk jeg ikke lov til å begynne med noe som helst farging før jeg var tretten. og da var det glansvask. men det var mine foreldre.. Ikke bry deg om hva alle andre synes eller lar ungene få lov til - som cuddly sier så det er det mye bedre å hjelpe henne nå enn at hun snart kommer hjem med rosa hår :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 4. september 2004 #10 Del Skrevet 4. september 2004 Hun blei kjempefin! Og dessuten var hun meget stolt da jeg bemerket det FØR hun hadde sagt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. september 2004 #11 Del Skrevet 4. september 2004 Og gjett om hun fortalte så stolt at du hadde sett det! Forøvrig skjønner jeg ingenting av det datastyret kan du si til mannen din..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. september 2004 #12 Del Skrevet 4. september 2004 Jøss, skal si de skal bli fort voksne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #13 Del Skrevet 5. september 2004 heisann...må si jeg er helt UENIG med dere her inne som mener det er greit å la ungene farge håret sitt... har selv to barn,der sønnen min på 9 har lyst å farge håret sitt litt mørkere(han synes det er finere enn lyst)...men det kan han bare glemme,han får vente til han blir 18,da kan han bestemme selv...barn i dag er altfor opptatt av å se kul og stilig ut..synes vi som voksne skal lære våre barn å være fornøyd med slik som vi er skapt,og ikke gi barna lov til dette...ka blir så det neste...piersring i øyenbrynet!!???? Nei,våkt opp,foreldre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 5. september 2004 #14 Del Skrevet 5. september 2004 Farging av håret er vel ikke så ille, men synes ikke det skal gjøres for ofte. Det er tross alt tilsetningsstoffer - vet man at det ikke er noe skadelig?! Jada, vet at man ikke skal være hysteriske, men jeg vil nok ikke la mine barn farge "i-tide og utide"! :-) Noe annet med meg som har noen "små-grå" jeg ønsker å skjule... :oops: String på 11-12-13-åringer liker jeg ikke! Heller ikke kort-korte topper hvor magen er bar på ungjenter. Noe annet er det med 15-åringer og oppover. For meg er vel stringen mere "sexy" enn "normale" truser - liker ikke sammensetningen sexy - barn/tidlig tenåringer... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. september 2004 #15 Del Skrevet 5. september 2004 String er heeelt uaktuellt her i gården, her er det mor som kjøper truser og det er søte med bamser på fra Lindex. Ellers farga jeg håret på min sønn knallrødt da han var fire, han ville være Asgeir...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. september 2004 #16 Del Skrevet 5. september 2004 sønnen min på 9 har lyst å farge håret sitt litt mørkere(han synes det er finere enn lyst)...men det kan han bare glemme' date='han får vente til han blir 18,da kan han bestemme selv...[/quote'] Du må nok ta en skikkelig realitysjekk før han blir så gammel. I hht banreloven kan faktisk barn bestemme slikt selv, FØR de er 18. Hva gjør du om han kommer med farget hår når han er eks 16? Lite du kan gjøre med det, annet en tåpelige straffer som kun vil føre til at du støter deg mer fra ham. Hår vokser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #17 Del Skrevet 5. september 2004 Den kampen tar jeg når den tid kommer...så hvis du er den typen som ikke kan ha klare regler for ungene dine,fordi du er redd de skal støte seg fra deg?!!!Da er det du som får eller har et problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #18 Del Skrevet 5. september 2004 heisann...må si jeg er helt UENIG med dere her inne som mener det er greit å la ungene farge håret sitt... har selv to barn,der sønnen min på 9 har lyst å farge håret sitt litt mørkere(han synes det er finere enn lyst)...men det kan han bare glemme,han får vente til han blir 18,da kan han bestemme selv...barn i dag er altfor opptatt av å se kul og stilig ut..synes vi som voksne skal lære våre barn å være fornøyd med slik som vi er skapt,og ikke gi barna lov til dette...ka blir så det neste...piersring i øyenbrynet!!???? Nei,våkt opp,foreldre!!! Med den innstillingen der tror jeg du kommer til å slite med en del ting sønnen din kommer til å gjøre :-? , i mine øyne er et en ganske gammeldags holding som jeg husker mamma og pappa brukte mot meg. Jo mer de sa nei, jo mer ville jeg gjøre det. Kom hjem med rosa pannlugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. september 2004 #19 Del Skrevet 5. september 2004 Den kampen tar jeg når den tid kommer...så hvis du er den typen som ikke kan ha klare regler for ungene dine,fordi du er redd de skal støte seg fra deg?!!!Da er det du som får eller har et problem... Jeg er ikke av den typen. Men jeg mener man bør velge sine kamper med omhu, ogda er ikke nødvendigvis hårfarge den vikitgste for meg når barna er i tenårene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. september 2004 #20 Del Skrevet 5. september 2004 Det står faktisk i barneloven at de skal ha medbestemmelsesrett over eget hår ved fyllte sju år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå