vinterbrud 010203 Skrevet 5. juli 2002 #1 Skrevet 5. juli 2002 Capen er jo allerede i boks. Jeg fikk den sendt fra USA og den er hvit. http://www1.davidsbridal.com/images/fashio...full/wgcape.jpg På onsdag var jeg og forloveren min i Oslo for å prøve brudekjoler. Da jeg fortalte at jeg hadde hvit kjole fikk jeg beskjed om at det var UT! Helt umoderne!!! "Brudekjolen" hadde INGEN hvite kjoler, kun ivory, creme og champagne! Hjelp hva gjør jeg da? Kan jeg ha creme kjole og hvit cape a'? En litt annen ting. Jeg har funnet en Lilly kjole jeg liker veldig godt. Tenkte kanskje å kjøpe den i Danmark. Bør jeg bestille den før jeg drar nedover? Eller hvordan bør det gjøres?
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 5. juli 2002 #2 Skrevet 5. juli 2002 Jeg tror kanskje kritthvit kjole er litt "ut" ja, men spiller det noen rolle da? Vil bare fortelle hvilken overraskelse jeg fikk forrige uke da. Har fått noen kommentarer på KG nemlig om at jeg skal ha kritthvit kjole. Men jeg var så fornøyd at det spilte ingen rolle. Men da jeg kom til brudebutikken forrige uke, fikk jeg sjokk. Kjolen min er nemlig ikke hvit, men ivory. Fargen er mye flottere enn kritthvit, og det aller meste er i ivory nå. Med mindre du er bombesikker på at capen din er kritthvit kan du fint ha ivory kjole. Absolutt ingen legger merke til at den ikke er kritthvit, og jeg kan ikke annet enn å le av meg selv som hele tiden har sagt feil farge på kjolen min til "alle"...
CecilieB Skrevet 5. juli 2002 #3 Skrevet 5. juli 2002 Min kjole var kritthvit. Har ikke tenkt på om det er ut eller ikke. Jeg var kjempefornøyd og synes at det var den rette fargen til meg. Vent til du får capen, og gå og se etter kjole da.
Gjest Jamila Skrevet 5. juli 2002 #4 Skrevet 5. juli 2002 Litt off-topic, men capen din var NYDELIG, vinterbrud010203! Skulle nesten ønske jeg hadde vinterbryllup og kunne ha en sånn også! :-) Du kommer til å bli skjønn!!
Gjest Sannasola Skrevet 5. juli 2002 #5 Skrevet 5. juli 2002 Hei! Vet ikke om det er noen farge som heter hvit lenger jeg. Min kjole ser tilsynelatende helt hvit ut, men den fargen kalles "perlehvit" så ta med deg capet på handletur. Kan hende du blir overrasket. Klemser, SS
CecilieB Skrevet 5. juli 2002 #6 Skrevet 5. juli 2002 Min het "diamond white" på Ebay, og det var faktisk riktig og, den skinte som en diamant i stoffet, og var hviiit.
NinaS.G Skrevet 5. juli 2002 #7 Skrevet 5. juli 2002 Hei! Sier som de andre her: Ta med deg Capen når du skal ut å prøve kjole! Syntes også forøverig at capen var nydelig :D Vinterbryllup er kjemperomantisk!!!
Angelina Skrevet 5. juli 2002 #8 Skrevet 5. juli 2002 Ikke bry deg om hva som er "in" eller ikke. De aller fleste kjoler som brudesalongene har, kan bestilles i hvitt, selv om de ikke har dem inne. Finn kjolen du vil ha, og bestill den i hvitt. Men dobbeltsjekk at hvitt faktisk betyr hvitt...
Gjest linnks Skrevet 5. juli 2002 #9 Skrevet 5. juli 2002 Hei! Jeg har kjøpt en Lilly-kjole hos Kristins Brudesalong. Tilfeldighetene ville det til at jeg havnet i København en stund senere, hvor jeg oppsøkte Lilly for å kjøpe sko og tiara (mye billigere enn her ja... Det eneste man ikke sparer penger på er underskjørtet). Kjolen hadde de også der, til en rimeligere penge enn hjemme (men husk valutaforskjellen, den danske krona er sterkere enn den norske). De hadde mye å gjøre, så du må i alle fall bestille en prøvetime. Det så ut som om de hadde godt utvalg i butikken av kjoler/ulike størrelser, men kan du ikke kontakte dem å spørre om de tror du bør bestille en kjole. Kanskje kan de henge den av til deg til du kommer. Uansett er de vant til at mange kommer fra Norge og Sverige for å handle der, så de har nok løsninger som passer deg. Du kommer i konktakt med butikken gjennom Lillys hjemmeside (www.lilly.dk). De sender deg også gratis katalog hvis du ber om det, for flere kjoler ligger ikke på nettet - min kjole var for eks bare i katalogen. Forresten fører Lilly de fleste av kjolene sine både i hvitt og creme (dette er betegnelsene de bruker selv), jeg trodde lenge min var hvit men det er den ikke... Lykke til!
Gjest Solskinn Skrevet 5. juli 2002 #10 Skrevet 5. juli 2002 Hei! Ville bare informere om at den norske kronen for tiden er sterkere enn den danske (til og med). Det gjör det jo bare enda mer attraktivt å handle i Danmark!!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #11 Skrevet 5. juli 2002 Guri for en flott og ikke minst romantisk kjole. Grunnen til at jeg valgte offwhite er at min hudtype er så lys - så jeg ville helst ikke gå i ett med kjolen da. Jeg ville heller ikke brydd meg med hva som er in og hva som er ut. Det er hva du føler deg vel i som teller og den kjolen du liker. Flott kjole uansett.
vinterbrud 010203 Skrevet 6. juli 2002 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2002 Tusen takk for alle oppmuntringer og råd! :blunke: Jeg skal ta med meg capen ved neste prøverunde. Ble bare litt deppings da ho i butikken sa at hvitt var umoderne... og at stropper var umoderne. Men jeg skal nok finne drømmekjolen min...det tar bare litt tid. He he!
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 7. juli 2002 #13 Skrevet 7. juli 2002 For all del; ikke bry deg om hva som er moderne eller ikke. Velg en kjole du liker, uansett hva slags farge det, om den er med eller uten stropper. Det viktigste er ikke at du er moderne, men at du har en kjole du liker og som du også om 20 år kan være stolt av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå