Gå til innhold

behandlingstid studielån juni og juli

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Lurer på om det er noen her som har erfaring på hvor lang tid behandlingstiden er hos Lånekassen på søknad om penger i sommermåneden?
Det gjelder søknaden rundt Nedsatt funksjonsevne, som gjør at man ikke kan jobbe og tjene penger i sommerferien. Har vært heldig med rask behandling på vanlig studiestøtte, men aldri vært borti dette.

Søkte omsider i dag, og håper det kan gå litt raskt, så jeg hvert fall får det før sommeren er over. Regningene hoper seg opp og det koster å leve om sommeren også. 

--

Er ikke ute etter en diskusjon om at jeg må komme meg ut å jobbe.
Jeg har jobbet ved siden av skole og studier og hver eneste år og sommer siden jeg var 15 år - nå er jeg 25. Jeg har hatt tilbud om å søke denne ekstra støtten siden 2011, men benytter meg av den nå - på mitt siste studieår, da jeg skal begynne på cellegift og ikke klarer å studere fult OG jobbe deltid ved siden av (i tillegg til at jeg har en sønn på 1 år). Jeg vil klare å gjennomføre studiet mitt, så nå har jeg ikke noe valg annet enn å få hjelp til å få ting til å gå rundt.

Lånekassen har ikke noe svar å gi, og jeg lurer på om noen har erfaring på om det kan være snakk om et par uker eller måneder. :)

Anonymous poster hash: e99ed...595
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men ville bare si lykke til med cellegift og studier og det hele :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det kommer an på hvor mange som har søkt slik støtte, så det er vanskelig å si. Det beste er vel om du ringer til lånekassen og spør, så får du mest sannsynlig et sikkert svar. Lykke til :)

Anonymous poster hash: ada14...2f1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring, men ville bare si lykke til med cellegift og studier og det hele :)

Tusen takk 😊

Tenkte bare å høre om noen hadde søkt dette. Får ringe Lånekassen om et par uker og høre ca behandlingstid. Da burde de kunne svare :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det kommer an på hvor mange som har søkt slik støtte, så det er vanskelig å si. Det beste er vel om du ringer til lånekassen og spør, så får du mest sannsynlig et sikkert svar. Lykke til :)

Anonymous poster hash: ada14...2f1

Ja, jeg får vente et par uker før jeg begynner å mase! Tusen takk ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...