Gjest Ethereal Skrevet 4. september 2004 #1 Skrevet 4. september 2004 På mandag reiser vi til Budapest, der vi skal være i fem dager. Deretter blir det to dager i hovedstaden med venner. Pga dårlig tid mellom avgangene, har vi bestemt å bare ha med håndbagasje, og jeg skal derfor pakke i min 45-liters Norrønasekk. Men hva? I Ungarn er det fortsatt relativt varmt, og det er meldt ca 25 grader hele uka. I Norge er det høst. Jeg trenger derfor klær for alle tilfeller, men også noe til å gå ut og spise i, og for å gå ut i Oslo. Jeg blir sprø... Jeg har tenkt å ha tre par sko; ett par lave svarte støvletter som jeg skal reise i, og som går til jeans og dressbukse. I tillegg sandaler til å vandre i, og ett par lyse sneakers. Ellers bør jeg ha både jeans og dressbukse, men hva slags jakke®? og topper?(Jeg har småflasker til å ha shampo, balsam o.l) Forslag mottas med takk! Jeg er rett og slett fantasiløs...
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #2 Skrevet 4. september 2004 Blazer og ettersittende t-skjorte er fint, kan dresses opp med halstørkle, smykke eller annet tilbehør. Eller ned, ved å ta av blazeren.. og bytte mellom jeans og dressbukse til. Ellers er 3/4-ermer på gensere veldig anvendelig. Ville kanskje også tatt med en svart strømpebukse og et kult skjørt om jeg var deg. (og om det passer til støvlettene du tenker på, selvfølgelig)
Gjest Ethereal Skrevet 4. september 2004 #3 Skrevet 4. september 2004 Jeg har to hele dresser; en i helsvart (InWear), som er ganske "fin". Den andre er svart med nålestriper (Mexx), og jakken der har jeg brukt masse, blant annet sammen med slitte jeans. Vurderer å ta med den, men vet ikke ang. buksa. Den er ikke like lett å kombinere som en svart bukse. Kanskje det nye skjørtet jeg kjøpte i går? Det funker bra med svart strømpebukse og svart eller rød topp til. Halstørklær og smykker er ikke min ting...Jeg har etpar stilige, ganske funky t-skjorter fra Tiger og Juicy Couture, og de funker kanskje bra med dressjakke og jeans? Slitte jeans, dressjakke og t-skjorte er ut-på-byen-dugelig i Oslo også, ikke sant?
Gjest Tristessa Skrevet 4. september 2004 #4 Skrevet 4. september 2004 Jeans funker til alt, Etheral! Det eneste jeg anser som viktig er at skoene pakkes for å passe til klærne, ikke omvendt! Med mindre det er en veldig seriøs jobbtur, ser jeg ingen grunn til å ikke holde det litt casual.
Gjest Ethereal Skrevet 4. september 2004 #5 Skrevet 4. september 2004 Det er kun pleasure, ingen business overhodet! Casual's my middle name! Poenget mitt er vel at jeg vil pakke lite, men ikke FOR lite, og at variasjon er et stikkord. Derfor tre par sko, som alle er relativt nøytrale. Tipper at jeg vil ha bruk for dressbukse og en finere topp om kvelden i Ungarn, når vi skal ut og spise, for eksempel. Tror jeg skal prøvepakke, og se hvor mye det blir. Jeg har jo reist endel før, og ikke hatt så mye bagasje, men ikke fått to ulike årstider på samme tur (sommer i Ungarn, høst i Oslo).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå