AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 2 års aldersforskjell.. Hvor gammel bør minste være?Anonymous poster hash: b9b2f...5bd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 2 års aldersforskjell.. Hvor gammel bør minste være?Anonymous poster hash: b9b2f...5bd Minste må ha fått døgnrytme, og ikke våkne regelmessig på natta. Så ved et normalt barn, noe tid etter at man har sluttet med nattmating (baby er ofte litt grinete i første periode etter nattavvending, og det er unødvendig at den da sover sammen med storesøsken som blir forstyrret, våkner og blir kanskje grinete, uopplagt på dagtid...) Anonymous poster hash: 07c19...3c4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Minste må ha fått døgnrytme, og ikke våkne regelmessig på natta. Så ved et normalt barn, noe tid etter at man har sluttet med nattmating (baby er ofte litt grinete i første periode etter nattavvending, og det er unødvendig at den da sover sammen med storesøsken som blir forstyrret, våkner og blir kanskje grinete, uopplagt på dagtid...) Anonymous poster hash: 07c19...3c4 Ok, førstemann sov ikke natta gjennom før 1,5 år men hvem vet..... Anonymous poster hash: b9b2f...5bd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 her i huset var det mamma som måtte nattavvennes, ungene sov natta igjennom og mamma måtte opp og pumpe av melkesprengen og litt til (uten å tømme helt) så puppene ble til å få sove med :-) det tok noe over en uke til jeg slapp å stå opp for å pumpe natta Anonymous poster hash: 42ac6...dc4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 her i huset var det mamma som måtte nattavvennes, ungene sov natta igjennom og mamma måtte opp og pumpe av melkesprengen og litt til (uten å tømme helt) så puppene ble til å få sove med :-)det tok noe over en uke til jeg slapp å stå opp for å pumpe natta Anonymous poster hash: 42ac6...dc4 Men du hadde ikke nyfødt baby på samme rom som toåringen vel? Tenker mest på når det er forsvarlig, og med det mener jeg når yngstemann er "trygg" for eldstes rampestreker eller annen f&enskap.Anonymous poster hash: b9b2f...5bd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Hos oss ble det slik at vi delte rom alle mann fra minstemann var født. Vi bodde midlertidig i en liten leilighet med ett soverom siden huset vårt tok lengre tid å ferdigstille enn antatt. Jeg ammet alltid på stuen slik eldste ikke skulle bli forstyrrer i nattesøvnen, det gikk helt fint siden minstemann var svært rolig. Vi flyttet inn i huset vårt da eldste var 2 år og minste 6 måneder, da ville eldste fortsette å dele rom med lillebroren fremfor å ha eget rom. Anonymous poster hash: fe149...ed2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Men du hadde ikke nyfødt baby på samme rom som toåringen vel? Tenker mest på når det er forsvarlig, og med det mener jeg når yngstemann er "trygg" for eldstes rampestreker eller annen f&enskap.Anonymous poster hash: b9b2f...5bd da bodde vi i et gammelt trekkfult hus , med et gigantisk soverom som vi sov på alle fem, to voksne en 4 åring , en ett åring og en nyfødt etterhvert, og det var bare de første to tre nettene at de større barn/barna reagerte på at mindre søsken ville ha nattpupp og det var jeg som måtte nattavvennes med alle tre , og da måtte jeg ut på stua for den melkemaskina jeg hadde lånt fra helsestasjonen var en sånn stor elektrisk som durte og bråket da vi flyttet til et mindre trekkfullt hus ville barna fortsatt dele rom dvs at eldste ikke ville vere på annet rom enn småsøskene og alle barna delte rom til eldste var 10-12 år da ville denne ha rom for seg selv og de to minste var sånn ca på samme alder som eldste da de ville ha hvert sitt rom de to minste er psudotvillinger, så nær som det er mulig å få i alder uten at de er tvillinger, altså ammet et barn og samtidig vært gravid med neste Anonymous poster hash: 42ac6...dc4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 2 års aldersforskjell.. Hvor gammel bør minste være?Anonymous poster hash: b9b2f...5bd Aldri. De bør ha hvert sitt rom. Anonymous poster hash: 92808...62a
bush babe Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Vi hadde også bare ett soverom med to barn. Det gikk helt fint, ammet uten at eldste våknet og eldstemann og far stod opp og dro i barnehagen uten å vekke oss. Etter at vi har fått større plass, vil barna fortsatt dele. Tredjemann har vi foreløpig på rommet vårt, i hvert fall så lenge jeg ammer. Så får vi se hva eldste vil når minstemann kan flyttes ut av vårt rom. Men for min del har det alltid vært greit å ha den jeg ammer inne hos oss så lenge vi ammer, etter det kan barna fint dele rom. (våre har ikke vært sensitive for lyder, så sånn sett har det ikke vært noe problem at de deler rom).
bush babe Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Aldri. De bør ha hvert sitt rom. Anonymous poster hash: 92808...62a ?? For hvem sin del?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå