Gå til innhold

Ny på telttur, luksuscamping? Hvilket telt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt telt nummer to, det største til 2000,-

Jeg ser jo at du har undersøkt på forhånd, sjekket erfaringer, og funnet de teltene som passer deg og ditt budsjett, så da ER det disse to du vil velge mellom. 

Vi kjøpte et telt for noen år siden i omtrent samme prisklasse (tror jeg ga 2.300,-), og hadde samme ønsker som deg; mer luksuscamping. Og for meg betyr det først og fremt stor plass, med full takhøyde. 

Vårt telt er mer som det første du hadde der, og jeg liker ikke at det ikke er fast gulv i hele, og at det kun er full takhøyde på midten. 

Vannsøyle aner jeg ikke, men det er sikkert ikke mye. Første gangen var vi to uker i Danmark, med regn hver eneste dag, og det holdt tett, det! Vi passet bare på å ikke ta på veggene. Ikke noe problem.

Senere har vi vært på tur med barn og hund, og det funker også fint, greit med to soverom, men jeg synes det blir litt trangt. 

Så jeg ville valgt telt nummer to! (Fikk faktisk lyst på det selv)

Anonymous poster hash: 48819...489

Takk for svar! :) Ja, jeg sjekket det meste før jeg la ut her, stod jo igjen med disse to. Men har nå valgt det største, tenkte jeg skulle prøve å sette det opp i helgen og se hvordan det er. I det teltet tror jeg det er takhøyde også i soverommene? Jeg tenkte at det nesten var nødvendig, slik at man kan skifte klær i fred. Men jeg er så lav at 160 i det billigste teltet forsåvidt blir ståhøyde for meg det også ;) 

Jeg fant en film på produsentens hjemmeside, der ser du enda bedre hvordan teltet er! (De har filmer av alle teltene med hvordan man setter det opp.) 

Jeg fikk ekstra lyst på det etter den filmen, da ser man virkelig hvor stort det er. Men se om du får samme inntrykk som meg, at det bare er en løs gardin man henger mellom soverommene? (Det opplyses på jysk at det er to soverom, jeg er uenig hvis det bare er gardinskille. 

http://open-air.com/products/details/67&tid=9

Anonymous poster hash: e8b11...ed5

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg ville valgt telt nummer to! (Fikk faktisk lyst på det selv)

Jeg tror forresten det mangler noen av ekstra-funksjonene som dyrere telt har, feks mulighet for myggnetting istedet for dør etc. Men det kan man vel løse fint med myggnett og borrelås :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Ja, jeg sjekket det meste før jeg la ut her, stod jo igjen med disse to. Men har nå valgt det største, tenkte jeg skulle prøve å sette det opp i helgen og se hvordan det er. I det teltet tror jeg det er takhøyde også i soverommene? Jeg tenkte at det nesten var nødvendig, slik at man kan skifte klær i fred. Men jeg er så lav at 160 i det billigste teltet forsåvidt blir ståhøyde for meg det også ;)

Jeg fant en film på produsentens hjemmeside, der ser du enda bedre hvordan teltet er! (De har filmer av alle teltene med hvordan man setter det opp.) 

Jeg fikk ekstra lyst på det etter den filmen, da ser man virkelig hvor stort det er. Men se om du får samme inntrykk som meg, at det bare er en løs gardin man henger mellom soverommene? (Det opplyses på jysk at det er to soverom, jeg er uenig hvis det bare er gardinskille. 

http://open-air.com/products/details/67&tid=9

Ser ut som kun en gardin i mellom, ja. 

Jeg synes det så veldig bra ut, og helt sikkert mer enn bra nok for dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...