AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Er så dårlig i matte. Hvor sterkt er et retinolserum som har 20 mg/ml? Og hvordan regner en det egentlig ut? Anonymous poster hash: 396ea...d28
September Girl Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Det får du aldri regnet ut. Det er tydeligvis 20 ml serum i flasken. Du må evt spørre produsenten hvor sterk konsentrasjonen av retinol er . 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Det får du aldri regnet ut. Det er tydeligvis 20 ml serum i flasken. Du må evt spørre produsenten hvor sterk konsentrasjonen av retinol er . Jeg spurte selgeren av produktet, men han ga meg aldri noe klart svar. Det er 10ml i flasken, ikke 20. Anonymous poster hash: 396ea...d28
September Girl Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Jeg spurte selgeren av produktet, men han ga meg aldri noe klart svar. Det er 10ml i flasken, ikke 20. Anonymous poster hash: 396ea...d28 Har du en link til produktet? Det beste er nok å kontakte produsent - ikke selger. Dersom konsentrasjonen av retinol ikke er oppgitt, kan det jo hende at den er ganske lav. Selv ville jeg nok satset på et produkt der konsentrasjonen av retinol var oppgitt. Den bør nok ligge på ca 0.5 - 1 prosent for å være effektiv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Har du en link til produktet? Det beste er nok å kontakte produsent - ikke selger. Dersom konsentrasjonen av retinol ikke er oppgitt, kan det jo hende at den er ganske lav. Selv ville jeg nok satset på et produkt der konsentrasjonen av retinol var oppgitt. Den bør nok ligge på ca 0.5 - 1 prosent for å være effektiv. Her er en link. Selgeren oppgir selv i beskrivelsen at den er 2% retinol. Jeg begynte å lure om det likevel var helt riktig siden jeg trodde 2% var ganske så sterkt, mens selgeren på melding til meg sa "it's not so strong". Er egentlig derfor jeg lurer på om det var en måte å regne det ut selv på... Her er også en link til produsenten. Om den tas i Google Translate får jeg opp; "Konsentrasjon; 1ml mikstur inneholder 20 054 mg retinol acetate tilsvarerer 30.0000 IU" Anonymous poster hash: 396ea...d28
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 1 ml veier 1 gram. 1 gram tilsvarer 1000 mg. Du har altså 20 mg retinol per 1000 mg serum 20mg/1000 mg = 0,02 = 2%. Selgeren har altså rett. Anonymous poster hash: c933e...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Det får du aldri regnet ut. Det er tydeligvis 20 ml serum i flasken. Du må evt spørre produsenten hvor sterk konsentrasjonen av retinol er . Har du en link til produktet? Det beste er nok å kontakte produsent - ikke selger. Dersom konsentrasjonen av retinol ikke er oppgitt, kan det jo hende at den er ganske lav. Selv ville jeg nok satset på et produkt der konsentrasjonen av retinol var oppgitt. Den bør nok ligge på ca 0.5 - 1 prosent for å være effektiv. Du mener helt sikkert godt, men dette har du ikke helt greie på. 20mg/ml ER jo en konsentrasjon, det er bare en annen måte å oppgi den på enn %. Og- når konsentrasjon er oppgitt, har det ingen ting å si hvor mye det er i flasken! Anonymous poster hash: c933e...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 1 ml veier 1 gram. 1 gram tilsvarer 1000 mg. Du har altså 20 mg retinol per 1000 mg serum 20mg/1000 mg = 0,02 = 2%. Selgeren har altså rett. Anonymous poster hash: c933e...f4b Takk skal du ha! Tror 2% retinol er ganske mye sterkere enn det en får kjøpt i Norge? Anonymous poster hash: 396ea...d28
September Girl Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 (endret) Du mener helt sikkert godt, men dette har du ikke helt greie på. 20mg/ml ER jo en konsentrasjon, det er bare en annen måte å oppgi den på enn %. Og- når konsentrasjon er oppgitt, har det ingen ting å si hvor mye det er i flasken! Anonymous poster hash: c933e...f4b Ja, det har du sikkert rett i. Da lærte jeg litt matte selv! Vanligvis oppgis konsentrasjonen i prosent i produkter med f. eks. retinol og C-vitamin (og nei, hvor mye flasken inneholder har ingen betydning for konsentrasjonen - det skjønner nok de fleste). Ang. produktet: 2 % retinol er temmelig sterkt. Da bør man i hvert fall starte forsiktig med et par påføringer per uke og bygge gradvis opp til daglig bruk. Endret 22. juni 2015 av September Girl
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Ja, det har du sikkert rett i. Da lærte jeg litt matte selv! Vanligvis oppgis konsentrasjonen i prosent i produkter med f. eks. retinol og C-vitamin (og nei, hvor mye flasken inneholder har ingen betydning for konsentrasjonen - det skjønner nok de fleste). Ang. produktet: 2 % retinol er temmelig sterkt. Da bør man i hvert fall starte forsiktig med et par påføringer per uke og bygge gradvis opp til daglig bruk. Første gang jeg brukte dette produktet tenkte jeg ikke at det var så sterkt, men begynte rimelig fort å flasse heftig i ansiktet (brukte da 4 dråper i hele ansiktet). Stoppet å bruke det i en uke, og så begynte jeg å blande inn 2 dråper hver kveld i et annet serum, så 3, så fire, så 5... Denne opptrappingen har jeg kun gjort i to uker nå, men merker merkelig nok ikke noe flassing i det hele tatt nå. (Som jeg synes er veldig merkelig, men kan være det er fordi jeg tross alt blander det med et annet serum). Anonymous poster hash: 396ea...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå