AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Vi skal på familieferie til Syden for første gang med barna på 1 og 3 år. Noen som vil gi meg noen lure tips eller vil dele erfaringer de har gjort seg? Hva er lurt å ta med seg? Takk for alle svar! Anonymous poster hash: f2efa...ddb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Har akkurat vært til syden med mini her, kan dele noen av mine tips Det viktigste av alt: Ikke bruk charterbussen fra flyplassen til hotellet, der er det mest sannsynlig ikke trepunktssele og du får ikke festet en bilstol. Ta heller med bilstol fra hjemme eller bestill egen transport med bilseter til barna. Om du bestiller egen transport med bilstoler må du regne med at de har en helt annen standard på bilsikkerhet enn her, vil du være helt sikker ta med egne bilseter. Om du har mulighet for det ville jeg tatt med vogn som kan gå som håndbaggasje. Det er mye bedre for 1 åringen å få feks hvile om dere har med vogn på flyplassen. Veldig greit om det kan bli forsinkelser. Ta med bleier, solkrem, paracet, febertermometer, våtservietter osv fra hjemme. Bleier her billigere og bedre enn i utlandet. Badebleier er ikke så vanlig i andre land. Vi tok med en bleie for annenhver time etter tips fra en internettside, synes det hørtes mye ut, men vi kom hjem med bare litt over en halv pakke. Sekk som håndbaggasje kan være praktisk når man reiser med barn, så har man hendene frie. Ta med noe snacks og noe spennede å se på på flyet (kanskje en ny liten leke), fint å ha noe å ta fram om de kjeder seg. Anonymous poster hash: bf72f...6b5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Vi er i tyrkia akkurat nå. Ta med leker til flyplassen. Flyet vårrs var forsinket pluss vi måtte være på flyplassen 2 timer før avgang,de kjedet seg,løp rundt,laget grimasser,var sulten og tørst. Nettbrett kanskje. I hotellet våres er det mye for barna så vi er veldig avslappet her. Ta med paracet,krem krem og atter krem,vi fant akkurat ut at minsten er allergisk på after sun og/eller solkrem. Heldigvis tok vi eucerin solkrem og en annen aftersun også. Han har små røde prikker overalt.Anonymous poster hash: 8d2ef...d7f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Herregud da damer... Bleier er dyrt i syden.. Men ikke SÅÅ dyrt.. og de har like gode bleier omtrent overalt som hjemme krem, paracet og alt det der har de overalt på apoteker.. Apoteker er det veldig mange av i syden.. Jeg som er veldig bereist anbefaler å ta med minst mulig.. uv drakt, solhatt og egne medisiner for de som har det.. og leker til flyplassen/flyturen. klær bruker de ikke.. kun om kvelden.. Anonymous poster hash: aa3a4...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå