AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Hei! Jeg lurte bare på om det er noen som vet hvor mye det vil ca koste å fikse et sykkeldekk på verksted, eventuelt å bytte det ut om det trengs? Kun dekket, ikke selve rammen eller hva det heter. Jeg har prøvd å få ringt inn til verkstedet men de tar ikke telefonen, så hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe en som ikke har peiling! Anonymous poster hash: 26e40...95c
Maximillian Cohen Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Er du heldig gjør de det gratis om du kjøper dekket der. Det tar ikke mer enn 2-3 minutter. Du burde forresten lære deg å gjøre det selv, du vet aldri når du punkterer....
Wiggins Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Å skifte dekk og slange er såre enkelt, forutsatt at du har riktig verktøy, nemlig dekkspaker. Et sett med dekkspaker koster noe sånt som femti kroner. Det vil si, det kan være litt vanskelig noen ganger. Noen dekk sitter litt bedre enn andre, og man kan måtte bruke armmusklene ordentlig. Et triks jeg har lært meg er å sette inn to spaker samtidig med ca. 5-8 cm mellomrom, og så vippe dem over kanten samtidig. Så setter jeg en fast og drar den andre bortover så dekket løsner. Her er en instruksjonsvideo på norsk: Her bruker han bare én dekkspak. Det går bare hvis dekket sitter så løst som i dette tilfellet, på racersykkelen min må jeg bruke to. Jeg vil også anbefale deg å kjøpe en manometerpumpe slik den han bruker her. Det koster 200 på Biltema. Skal du stort sett sykle på asfalt bør du ha minst 3,5 bar i dekket, det klarer du ikke med en vanlig håndpumpe. Med ordentlig trykk i dekket ruller sykkelen så mye lettere. Synes du det er flaut å ikke kunne skifte slange, siden du velger å være anonym?
Maximillian Cohen Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Det går stort sett greit uten dekkspaker om du har riktig teknikk, men jeg har møtt på felg/dekk-kombinasjoner hvor jeg ikke er i nærheten av å klare det uten. Continental selger imidlertid pakker med slange, dekkspake og sadeltaske til under 100 kr (litt avhengig av dekket).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå