Gå til innhold

Lurt av en bedrift på nett (svindel!)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg klart det. For første gang. *applaus til meg* 

La inn en ordre på en prøveperiode, 40kr. Eksakt 2 minutter etterpå blir jeg oppringt, utenlands person, snakket Engelsk. Da skjønte jeg det, med en gang. 

Han ville ha meg til å bekrefte all info, før "orderen ble lagt inn" (bullshit), da sa jeg at jeg ønsket å kansellere, og fikk tilbake "Contact the support, bitch" og la på. 

 

Sendte de mail og fikk beskjed om at de ikke finner orderen min. 

Trengte info som jeg la inn i orderen. Jaha så ventet jeg på svar da, imens så google jeg de, og der står det "ikke forvent svar etter første epost, etter 14 dager trekker de fullpris (800kr), sender du produktet tilbake, uåpnet eller ei, så sier de at du HAR åpnet det og trekker penger fra kontoen din". 

 

Ringte banken, fikk sperret kortet. De kan ikke trekke mer penger, ikke mer enn 40kr som allerede er reservert. Greit nok det. 40kr er billig for en lærepenge tenker jeg. 

Men nå sitter jeg her da, uten bankkort i ei uke  :skratte:

Fader altså! Det så jo helt ekte ut, riktig norsk, norsk nummer (og dansk, og svenks, og Amerikansk). Reglene og alt det hørtes normalt ut. Men ja da, svindel det var det.  :fnise:

 

Bare for å være 100% sikker, de kan ikke trekke penger nå vell? Nå som kortet er sperret, og forblir sperret. Allerede bestilt nytt bankkort, og hun i banken sa det ikke lå inn noe reservasjon for annet beløp enn 40kr. Og over alt hvor jeg har lest på nett, så står det at etter 2 uker så trekker de 800kr, TO ganger, for prøvepakken er vist ikke gratis etter 2 uker allikevel, du bare må vente 2 uker før du må betale. Selv om at de har adresse og navn... så får de ikke til å tvinge meg til å bestille noe? Trur ikke de stjeler info, for personnummer ble ikke gitt, kun ene etternavnet, adresse, epost og telefonnummer.

 

Om det dukker opp en hentelapp, så kan jeg jo nekte å ta den ut, og da blir den sendt tilbake... men hva om jeg får purring eller noe, kan jeg da sende det inn til forbruker-tingen?



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har epost som bevis på ønsket kansellering, og om jeg nå får produktet... så betaler ikke JEG porto for å få sendt det tilbake?! Noen lure tips, i tilfelle produktet dukker opp i postkassen? 

 

Og det med purring... om de prøver seg å sende det slik, siden kortet er sperret og de ikke får til å tvinge meg til å betale.. Hva skal jeg gjøre da? Trenger tips! 

 

ts



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer hele greia og betal ikke for tjenester i fremtiden om ikke nettstedet er godkjent av VISA/Mastercard.



Anonymous poster hash: af75e...d06
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bedrift er dette?



Anonymous poster hash: ef1dd...33d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har epost som bevis på ønsket kansellering, og om jeg nå får produktet... så betaler ikke JEG porto for å få sendt det tilbake?! Noen lure tips, i tilfelle produktet dukker opp i postkassen? 

 

Og det med purring... om de prøver seg å sende det slik, siden kortet er sperret og de ikke får til å tvinge meg til å betale.. Hva skal jeg gjøre da? Trenger tips! 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

 

Jeg ville betalt portoen, slik at du ikke risikerer å få regning på dette også.

Når pakken kommer, kan du evt gå rett til postkontoret med den uåpnede pakken og få kvittering/ kopi av sendemld el.l fra postkontoret før du sender pakken i retur

Anonymous poster hash: a808f...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ignorer hele greia og betal ikke for tjenester i fremtiden om ikke nettstedet er godkjent av VISA/Mastercard.

Anonymous poster hash: af75e...d06

 

det ER godkjent av visa! Det som er ille! 

Ellers så hadde jo aldri falt for det. 

 

http://deziv.net/home?post=2

 

Har lest litt på forbrukerrådet, å trur jeg skal ringe de i morgen. Slik at jeg er forberedt hvis/når pakken dukker opp. Håper de sender den slik at jeg må hente den ut hos posten, for da kan jeg jo rett og slett nekte å hente den ut også blir den sendt tilbake. 

Om de sender purring eller kvittering så er det enkelt, da kontakter jeg politet (med hjelp fra forbrukerrådet). Har epost som bevis på at jeg kansellerte ordren, få minutter etter ordren ble lagt inn. 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg ville betalt portoen, slik at du ikke risikerer å få regning på dette også.

Når pakken kommer, kan du evt gå rett til postkontoret med den uåpnede pakken og få kvittering/ kopi av sendemld el.l fra postkontoret før du sender pakken i retur

Anonymous poster hash: a808f...f09

 

men jeg har jo betalt porto, 40kr, som er for at de skal sende den hit. Men så har jeg kansellert ordren, uten å få noen svar, for det er slik de gjør det, ignorerer deg helt til 2 uker har fått (prøvetiden). 

Så om de da sender produktet, så gjør de det selv om at jeg IKKE skal ha den. 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Første gang jeg har blitt svindlet på nett. Flaks at jeg reagerte ganske raskt og sperret kortet, før de rakk å legge inn reservasjon for 800 kr  :fnise:

 

Nøler ikke med å ringe politet, selv om at jeg trur de kommer til å henlegge saken ganske raskt. Men samtidig så er det jo ganske enkelt for dem da... De har jo nettsiden, med all info. Og jeg har bevis på at jeg har kansellert ordren. Eller? 

 

Dersom produktet ikke dukker opp, så ja da er det utav verden. Litt av en lærepenge, som kostet meg 40kr  :fnise: Nytt bankkort hadde jeg tenkt å kjøpe allikevel, for den gamle er slitt og ødelagt. Har bare ikke orket å fått ut fingeren å gjøre det, før nå.  :fnise:

ts



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

men jeg har jo betalt porto, 40kr, som er for at de skal sende den hit. Men så har jeg kansellert ordren, uten å få noen svar, for det er slik de gjør det, ignorerer deg helt til 2 uker har fått (prøvetiden). 

Så om de da sender produktet, så gjør de det selv om at jeg IKKE skal ha den. 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

 

OK. Lurt av deg å ringe forbrukerrådet for å få hjelp. Anmeldelse blir kanskje også lurt å tenke på. Lykke til!

Anonymous poster hash: a808f...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står det under "betingelser" og all de småskriftene du aldri gidder å lese. Men som jeg leste, heldigvis. 

 

"Det er ingen forpliktelse, og du kan avslutte eller justere forsendelsene fra ditt verdiforsendelsesprogram når som helst. Hvis du er misfornøyd med produktet, kan du kontakte oss innen den 14 dagers prøveperioden for å avslutte medlemskapet og unngå å bli belastet for full pris for produktet."

 

Det står også at man kan få pengene tilbake ved å sende produktet tilbake, men ikke hvis det står "returner til avsender" på pakken. Men du må få et RMA nummer... og det får du, guess what, ved å kontakte de  :skratte: Jaja det er enkelt, når de med viten og vilje ikke svarer på email eller telefon. 

 

Kan jeg da kontakte forbrukerrådet og høre om de kan hjelpe meg med å få kontakt med de?. Og når de da ikke får kontakt, så må jo "politiet" (eller hvem det nå er) vite at det ER umulig å kontakte de og få det forbaskede RMA nummeret... skal prøve å ringe i åpningstiden deres i morgen, men flere sier det er klin umulig å få tak i de, for de svarer ikke på telefon under åpningstiden heller. 

 

ts



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette står det under "betingelser" og all de småskriftene du aldri gidder å lese. Men som jeg leste, heldigvis. 

 

"Det er ingen forpliktelse, og du kan avslutte eller justere forsendelsene fra ditt verdiforsendelsesprogram når som helst. Hvis du er misfornøyd med produktet, kan du kontakte oss innen den 14 dagers prøveperioden for å avslutte medlemskapet og unngå å bli belastet for full pris for produktet."

 

Det står også at man kan få pengene tilbake ved å sende produktet tilbake, men ikke hvis det står "returner til avsender" på pakken. Men du må få et RMA nummer... og det får du, guess what, ved å kontakte de  :skratte: Jaja det er enkelt, når de med viten og vilje ikke svarer på email eller telefon. 

 

Kan jeg da kontakte forbrukerrådet og høre om de kan hjelpe meg med å få kontakt med de?. Og når de da ikke får kontakt, så må jo "politiet" (eller hvem det nå er) vite at det ER umulig å kontakte de og få det forbaskede RMA nummeret... skal prøve å ringe i åpningstiden deres i morgen, men flere sier det er klin umulig å få tak i de, for de svarer ikke på telefon under åpningstiden heller. 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

 

Jeg er sikker på at forbrukerrådet kan hjelpe deg :)

Dette ordner seg.

Anonymous poster hash: a808f...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er sikker på at forbrukerrådet kan hjelpe deg :)

Dette ordner seg.

Anonymous poster hash: a808f...f09

 

Håper det  :fnise: Ei venninne skal komme hit i morgen, slik at jeg får tatt ut penger. Takk gud for nettbank! Jeg er jo uten bankkort i ei uke  :skratte: Jaja, perfekt uke å slutte med snus, siden jeg ikke har bankkort å kjøpe snus med vær dag  :fnise: Tørr ikke å si det til mamma, så venninnen min er så snill som kommer hit, for å ta ut penger for meg  :danse:

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de skulle være så "heldig" å ha et inkassoselskap, er det bare å ringe dem i ettertid. Der får du en epostadresse hvor du sender bevis på, så trekker inkassoselskapet kravet.  

 

Ellers trenger du ikke gjøre noe annet enn å sende pakka i retur og få kvittering. Behold kvitteringen som bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100kr for et nytt kort, det bryr jeg meg ikke om. Siden jeg hadde planer om å bestille nytt alikevell, da mitt er halvveis knekt, og ødelagt fra før. 

40kr bryr jeg meg fint lite om, for det er en billig sum for en ganske stor lærepenge. 

 

Men... er fortsatt bekymret for at de på et eller annet vis klarer å trekke de 800kr fra kontoen min. 

De kan ikke det vell, nå som kortet er sperret?
Når du handler på nett og skriver inn kort info, så er det kortet som er knyttet opp, og ikke alle kontoene du har? Har 0kr på brukskonto nå, den kontoen som var knyttet til bankkortet... flyttet de få kronene jeg har over til annen konto, i tilfelle  :fnise: Men, det nye kortet som jeg bestilte er også knyttet til brukskonto.. 

Og får en god slump med penger på brukskonto i morgen... bør jeg overføre disse til en annen konto, sånn.. i tilfelle? Eller kan jeg slappe av å bare vente å se om produktet dukker opp?

 

Har lest litt på nett, folk som har blitt svindel av samme folket, samme produkt og alt. Og de som sendte epost om å kansellere ordren FØR de fikk pakken, fikk ikke produktet men ble trekt penger månedlig + en god slump med penger helt uten grunn en uke senere.
Mens de som mottok produktet, for så å ønsket å kansellere, eller sende tilbake produktet, ble også trekt månedlig.... Så HÅPER jeg ikke får noe i posten, blir bare mer styr utav det. 

 

Jeg må få roet ned hodet, å vite om de fortsatt kan trekke penger fra min konto, selv om at kortet er sperret... slik at jeg får sove uten å tenke på det mer i kveld :fnise: i morgen skal jeg ringe forbrukerrådet og høre hva de har å si, i tilfelle en kvittering eller pakke dukker opp.  

ts



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de skulle være så "heldig" å ha et inkassoselskap, er det bare å ringe dem i ettertid. Der får du en epostadresse hvor du sender bevis på, så trekker inkassoselskapet kravet.  

 

Ellers trenger du ikke gjøre noe annet enn å sende pakka i retur og få kvittering. Behold kvitteringen som bevis. 

Jeg trur ikke jeg får pakken, i følge det som andre har skrevet. 

Men om de prøver å sende kvittering via giro, så betaler jeg jo ikke den... skal jeg da bare la den gå til inkasso, for så å kontakte inkassoselskapet? Ellers skal jeg kontakte de, så fort jeg får kvitteringen?

Det å åpne en sak mot disse folkene er jo nytteløst... Jeg har sendt 7 eposter, fått svar 1 gang (de finner ikke ordren send inn info blablabla) men ellers, null svar  :fnise: Vurderer å spamme ned de! Kan lett lage flere kontoer bare for å spamme de, hvis de blokkerer emailen min. Men det gjør vell ikke saken min noe bedre, hvis jeg anmelder de eller kontakter noen for å få hjelp  :fnise: 

 

Skal ringe de i morgen, står et kontakt nummer på nettsiden. Men 9 av 10 får ikke svar, og de har ringt 20+ ganger vær. Og de få gangene de får svar, så er det sure folk som kun snakker svada og nekter å hjelpe. Jeg fikk jo "contact support bitch" da jeg sa at jeg ønsket å kansellere  :skratte: hyggelige folk, anbefaler å legge inn en ordre bare for å snakke med de  :fnise:

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til forbrukerrådet.. plutselig så hadde jeg 2 kr på kortet på mobil  :fnise:

 

ts



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk en mail fra de! De som svindlet meg  :fnise:

I siste mailen så skrev jeg "om dere ikke svarer innen 24, og bekrefter at jeg IKKE skal ha noe pakke, og at kanselleringen er i orden. Dette skal jeg ha skriftlig via e-post. Får jeg ikke noe svar innen 24 timer, så kontakter jeg politiet". La også til "Jeg har opptak av telefonsamtalen, lagret epostene og deres egen "betingelser" fra nettsiden, hvor det står at man må si opp i løpet av 14 dager. Dersom ên pakke dukker opp i posten, så kontakter jeg politiet". 

 

Fikk nå en email om at kanselleringen har "gått igjennom" - eller mer det at de orket å skrive det. 

Dette er etter å ha ringt 6 ganger, null svar. En gang svarte de, og la på. Og 8 e-poster. På forbrukerrådet sto at man bør gi de en tidsfrist å svare på, så jeg ga de 24  :skratte:

Til mitt forsvar så har de skrevet selv i første eposten at man får svar innen 24. Står også på nettsiden. Så synes ikke det ble for strengt  :fnise:

 

Men jeg stoler ikke på de for fem flate øre! Så kortet forblir sperret. 

Det står også på nettsiden at pakken blir pakket og sendt i løpet 2-3 virkedager, og forventet i min postkasse 5-7 dager. Så om det dukker opp en pakke, så er det ingen unnskyldning, for jeg kansellerte få minutter etter jeg la inn ordren, og fikk eposten om at det er i orden etter noen få timer  :danse:

 

Om du blir svindlet, tru meg, det kan skje den beste!! 
Første du bør gjøre er; SPERR KORTET!! Da er de maktesløs og har ikke mulighet til å trekke ekstra beløp fra kontoen din. Send inn en epost om ønske om kansellering av sendingen og abonnement, slik at du har det skriftlig. Og etter det, ikke gi deg! Det å ringe 20 ganger er ikke uhøflig  :fnise:

ts

 



Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe høres for godt ut til å være sant er det gjerne det...

Trodde du virkelig at dette produktet til 40 kr skulle gjøre at håret ditt ble smashing, supertykt og vokse 15 cm på en måned?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette står det under "betingelser" og all de småskriftene du aldri gidder å lese. Men som jeg leste, heldigvis. 

 

"Det er ingen forpliktelse, og du kan avslutte eller justere forsendelsene fra ditt verdiforsendelsesprogram når som helst. Hvis du er misfornøyd med produktet, kan du kontakte oss innen den 14 dagers prøveperioden for å avslutte medlemskapet og unngå å bli belastet for full pris for produktet."

 

Det står også at man kan få pengene tilbake ved å sende produktet tilbake, men ikke hvis det står "returner til avsender" på pakken. Men du må få et RMA nummer... og det får du, guess what, ved å kontakte de  :skratte: Jaja det er enkelt, når de med viten og vilje ikke svarer på email eller telefon. 

 

Kan jeg da kontakte forbrukerrådet og høre om de kan hjelpe meg med å få kontakt med de?. Og når de da ikke får kontakt, så må jo "politiet" (eller hvem det nå er) vite at det ER umulig å kontakte de og få det forbaskede RMA nummeret... skal prøve å ringe i åpningstiden deres i morgen, men flere sier det er klin umulig å få tak i de, for de svarer ikke på telefon under åpningstiden heller. 

 

ts

Anonymous poster hash: 3e6c7...3d4

 

 

Synes ikke det uthevede der kvalifiserer til å kalles korrekt norsk jeg da. Og generelt en veldig uprofesjonell skrivemåte. 

Og som en over her sa: Høres det for godt ut til å være sant, så er det ofte det.

Anonymous poster hash: 34580...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis prøve i posten, mot frakt? På et produkt som etterpå er abonnementsbasert? 
Bare det er nok til å se at dette er svindel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...